Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Haha! :D

Hittade denna när jag googlade food baby:

aDABK8x_700b.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Snygga! :)
Vad tyckte du om golvet i träningssalen? Jag tycker att jag har halkat lite där under de senaste passen men kan inte avgöra om det är mina skor eller golvet som gör det. Tycker iofs inte att jag halkar när jag tränar på Xtra, så då borde det vara golvet, men om det är skorna får jag ju en anledning att köpa nya :angel:

Jag hade inga problem med golvet under själva koreografin, hade bra fäste. Däremot på slutet när jag skulle ha stöd av händerna, då gled jag omkring för jag var så svettig i handflatorna :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ett par Asics Gel Zone W2 :) Nedsatta från 1299 till 899, rätt bra tycker jag.

Fina! Älska Asics :love:
Såna priser kan man hitta ofta på internet... livsfarligt :angel:

Oh de ser ut som stabila träningsskor! Jag har problem att jag lätt får hål vid lilltån då skor ofta inte har mer än lite tyg där :mad: men "kanten" på de där skorna ser ut att gå upp en bit :)

Mina Asics går alltid sönder vid stortån istället, ovanför kanten.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Apropå skor: jag vill SÅ gärna köpa ett par Nike free run att ha som promenad/vardagsskor. Dom är typ allt jag vill ha - förutom sulan. Okej om lite grus fastnar som man får peta bort men är rädd att jord och smuts kommer packa sig där. Nån som har? Blir man galen?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag invigde ju mina freerun idag och det fastnade 3 stenar :P haha men man stör inte ihjäl sig, men lite jobbigt är det ju att de fastnar och inte trillar av!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Idag påbörjas mina första 5 dagar med kapade kolhydrater. Ska i mesta möjliga mån undvika dom värsta kolhydratsbovarna (det finns ju i typ allt, så helt kolhydratfritt är ju omöjligt, och osunt), och sen kommer lördagen då jag får äta fritt. Om det funkar så kör jag på en vecka till för att se vad som händer. Sörjer redan mina knäckemackor, men fem dagar ska jag allt klara att vara utan. Ser detta som en utmärkt anledning att lära mig att äta grönsaker, kämpar just nu med babyspenat på frukosttallriken (ja inte bara sådan såklart, den har gott sällskap).

Passade på att väga mig och ta nya mått idag också, så jag kan se vad det hinner bli för skillnad. Jämfört med förra mätningen (sista januari) har jag tappat 4 cm runt magen. Hur nu det gick till. Dessutom tycker jag inte att kläderna sitter lösare heller, jäkla stretchjeans :p Har gått upp lite grann i ren vikt sen det datumet också, ett mycket bra exempel på att vågen inte berättar hur man ser ut.

Träningsvärk sedan gårdagens bikram yoga har jag också. Och idag är det dags för gymdejt med Ninnurur, så morgondagen lär bli stel :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Rejäl träningsvärk efter combaten! Lustigt att man kan få ont av att bara slå i luften ;) Idag hoppas jag få till ett lugnt löppass, ca 7-8 km.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl

Jag började dagen med en 3 km härlig promenad i riktigt vårväder. Sol, fågelkvitter, blommor som börjar slå ut: lycka! Nu ska jag strax till gymet för marklyft. Ska tänka extra på tekniken idag och kanske inte lägga på lika mycket vikt för att se om jag kan undvika att få ont i korsryggen. Militräpress med på schemat idag med, en favoritövning måste jag säga! Ska bli nice iaf! Sen blir det jobb ikväll:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är ju förresten också på det där med att skippa godis/kakor etc! Var inte lika strikt förra veckan så åt ett par mini-tårtbitar på jobbet en eftermiddag samt åt popcorn + några chips i lördags men annars har jag inte käkat sånt på ett par-tre veckor tror jag. Mörk choklad räknar jag inte:D (äter inte mycket mörk choklad ändå, men lite).
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

HOLY F*CK VILKEN TRÄNINGSVÄRK JAG HAR!

Hela rövområdet här paralyserat av träningsvärk och jag stapplar fram.

Varför?
Badminton.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Ååh vad jag är nöjd med dagens träningspass! Först ett pass Bootcamp (trots att jag lovade mig själv att aldrig göra det passet igen efter förra veckan) och sedan Abs Attack direkt efter det. Jag körde mer och hårdare än jag orkade förra veckan, framförallt på Bootcamp, men till skillnad från då var det både skönt (ptja, allt är relativt) och rätt kul idag! Dessutom vann jag plankan-tävlingen idag med 3 min 43 sek, nästa gång tänker jag spräcka 4 min-strecket! :D

Att undvika onödigt socker och fett känns inte heller svårt alls hittills, men så är klockan bara 14 också... Känns dock inte som att det kommer att bli så jobbigt heller, utan jag är motiverad och helt inställd på att hålla mig ifrån det. Kände mig rätt äcklig och "smutsig" på insidan liksom när jag gick och la mig igår, så det känns som att kroppen kommer att tacka mig för en liten detox! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Tillbaka till ordningen efter helgen. Kvarg med apelsin-funlight och havregryn till frukost, en swebar efter träningen (som blev core och backintervaller) lunch blev potatis och kassler-wok.
Skräckblandad förtjusning inför imorgon då pt-pass väntar :O ;)

Har ÄNTLIGEN köpt nya löparskor så nu är jag laddad inför våren :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag invigde ju mina freerun idag och det fastnade 3 stenar :P haha men man stör inte ihjäl sig, men lite jobbigt är det ju att de fastnar och inte trillar av!

Vad gick/sprang du på för underlag då? Här är asfalten inte sopad än så det är jättemycket grus på den.

Var förbi en butik idag och jag måste nästan ha ett par :love:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Haha, vilka roliga bilder :p Jo jag har faktiskt sett Juno men det var ruskigt länge sedan.

Det visade sig idag att min uppfattning av det här med min kropp inte riktigt stämmer, att jag är tjock tycker jag fortfarande men att jag hade gått upp så mycket i vikt som jag trodde visade sig inte stämma riktigt. Vägde 3 hg mer än förra veckan men eftersom det var efter lunchen idag så spelade ju det in också så det räknades som jag stått still i vikt sa min behandlare. Jag var bombsäker på att jag gått upp 1-2 kg men icke. Hur kan min hjärna lura mig så mycket? Jag tycker ju till och med att mina kläder blivit mindre/jag växt ur dem och att de stramar mer och sitter sämre men uppenbarligen är jag inte så värst mycket större. 3 hg borde ju varken göra till eller från när det gäller det, eller? Ätstörningen säger så klart att det är massor men min friska sida säger att det inte alls är särskilt mycket upp, men lite så klart. Märker ni om ni gått upp eller ner ett par hekto?

Nästa vecka ska jag gå i en lunchgrupp. Är redigt nervös, det innebär att jag ska in i en grupp och äta med dom två gånger i veckan. De har tydligen kommit ganska långt och jag är livrädd att inte klara av att ta rätt mängd med mat utan att få panik. Och livrädd för vilken mat vi kommer att få. Börjar oroa mig redan nu, en vecka i förväg...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Märker ingen som helst skillnad på några hekto. Det är ju typ vad man blir av med av att gå på toa. Om jag inte minns fel så brukar man säga att det går ca 5 kg mellan varje klädstorlek, så att kläderna ska strama av 3 hekto är inte rimligt.

Ta det lugnt! Dom vet vad du går igenom. Det kommer säkert bli hur bra som helst, speciellt för ditt självförtroende sen när du klarat av det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 951
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp