Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Grattis :D


kl
Jag sprang 2,5 i stort sett bara uppför. På toppen fick jag spykänsla :p Så jag avslutade med att promenera hem igen. Ska köra lite hemmaträning på kvällen efter middagen sen tänkte jag som avslutning :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Tips från coachen: Låt dig inte övertalas att hänga med på pubrunda efter en lång arbetsdag med lite för lite mat. Det slutar sällan bra. Vår planerade lugna date night blev till en hel utekväll med lite för många (vansinnigt starka) drinkar på lite för kort tid, och fy sjutton vad jag får betala för det idag! Jag var dock uppe och spelade basketmatch vid 11, men så fort den var klar sprang jag hem mot duschen, sängen och... chokladen. Jag äter jättedåligt idag och sätter i mig en massa skit som jag borde låta bli, men jag ser det som en sista svulldag innan jag påbörjar min planerade lilla detox imorgon. Åker på semester den 27 och tänkte göra ett sista försök att tighta till kroppen ytterligare genom att skippa godis, chips, snabbmat, läsk och kakor helt fram tills dess. Det blir bara knappt tre veckor, men det är bättre än ingenting tänker jag! Någon som vill hänga på? :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Just det, ska ju summera veckan också kom jag på!

Måndag: 20 minuter Abs Attack, 50 minuter ben/rumpa.
Tisdag: Vila. 5 km transportpromenad.
Onsdag: 20 minuter Bootcamp, 45 minuter armar/bröst/rygg. 4 km transportpromenad.
Torsdag: 90 minuter basket + 5 km transportpromenad.
Fredag: 30 minuter Metafit, 20 minuter Abs Attack och 20 minuter Shoulder Pump . Sen dog jag lite.
Lördag: Vila.
Söndag: Ca 50 min basket - inte jättehårt men ganska intensivt, svettigt och flåsigt emellanåt.

Är som vanligt peppad på en ny träningsvecka och ser fram emot att detoxa kroppen lite på onödigt socker & fett. Nu kör vi! :banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Eller ja. Läsk är jag på hela vägen, för det tycker jag inte om :p
Dricka sockerbitar och få kolsyra i näsan - nej tack ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Haha, nä läsk är väl det som är lättast att hålla sig ifrån kan jag känna. Ingenting jag dricker i vanliga fall heller (fast CocaCola är rätt gott ibland), men jag tänkte det var bäst att sätta upp det på "förbjudet-listan" just in case...;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt! Nu får vi se till att kika in här och skryta med vår självdisciplin och avhållsamma leverne lite då och då, gärna typ varje dag! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Sammanfattning av veckan med: 6 h 33 min loggad aktivitet varav 12 km löpning. Som så här:

Måndag: Styrketräning, marklyft.
Tisdag: 7 km löpning, pw, 1 h yogapass
Onsdag: Styrketräning, bänkpress + pw.
Torsdag: 33 min på crosstrainer + stretch
Fredag: Styrketräning, knäböj.
Lördag: vila
Söndag: 3 km löpning

Nöjd!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Eftersom jag fortfarande har lite ont i halsen och är harklig så blev det en (eller rättare sagt två) promenader idag. Första promenaden hade jag klätt på mig alldeles för mkt så jag var tvungen att gå hem och byta om till detta:D


Igår köpte jag nya promenadskor:


Och nu har jag fått en blåsa på foten, säkerligen av att jag går in skorna.:meh:
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Gick ut för att promenera en slinga som finns här i närheten, blev istället två varv varav ungefär 7 km löpning. :bump: Känns att jag har bra motor efter all konditionsträning i vinter, men fan vad jag är rostig i själva löpningen. :p

1966056_375706329237720_71679676_o.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Då har jag testat Bodycombat! Det var rätt så kul, var rätt lost i början men det blev roligare och roligare ju bättre jag hängde med. Råkade köpa ett par nya löparskor, oops :angel: Men de var billiga (hur billiga skor av ett bra märke nu kan vara) och satt bra så jag slog till.

Min träningsvecka är jag nöjd med, nästan 20 km löpning uppdelat på tre pass, ett pass styrketräning och ett pass bodycombat, plus lite promenader. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Usch vilken vidrig ångest jag har :arghh:

Imorgon är det vägningsdags men till skillnad från i vanliga fall blir det vägning efter lunch och inte efter frukosten och det känns jätte jobbigt för då kommer ju siffrorna visa mycket högre än annars... Jag vet, vet, vet att jag har gått upp i vikt och det ska jag ju men jag pallar inte att se extra höga siffror. Ska fråga om vi kan skippa vägningen imorgon men tror inte jag får det :nailbiting: När jag ska väga mig blir jag livrädd för allt jag stoppar i mig, tvingar i mig maten men vågar knappt ens dricka minsta lilla och får huvudvärk, blir yr och illamående :banghead:

Till detta kommer den värsta kroppsångesten på länge, helt galet hur äcklig och tjock jag känner mig. Och så jag ser ut, ingen överdrift när jag säger att jag blivit enormt dallrig och har värsta magen och låren :cry:

Min kusin kommenterade sin syster igår och sa att hon åt så mycket mer än normala människor som bara äter frukost, lunch och middag eftersom systern även åt mellan måltiderna. Själv har jag ju alltid ca 3 mellanmål per dag och fick resonera hårt med mig själv för att inte gå på det där, jag åt som jag skulle men det fick mig att känna skuld och skam och äckel över min kropp och mig själv. 1-0 till mig mot sjukdomen där iaf för jag följde inte den dumma rösten.

Det enda positiva är egentligen en ganska stor sak, jag åt på restaurang med mina föräldrar igår.:bump: Det var från en salladsbar där man fick välja fem olika saker, jag valde bara ganska säkra saker men klarade inte att äta upp allt ändå, trots att det mest var broccoli och sallad och sånt, men jag åt lite keso till också. Men det var ett stort steg att äta ute, nästa gång kanske jag klarar att äta mer än salladsblad och tomater och kanske klarar jag att äta upp allt, för det var inte egentligen någon extrem portion, bara enligt anorexin. Men 1-0 till mig där igen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra gjort med salladsbaren! :bow:

Du ska absolut inte skippa vägningen. Hur verkligheten påverkar din vikt är något du behöver få uppleva. Jag vet inte hur du känner innerst inne, jag har aldrig lidit av samma sjukdom som du, men jag vet vad svår ångest kan göra med en. Jag vet också att ångest aldrig kan skada en. Det är ett effektivt vapen för hjärnan att använda när den vill att kroppen ska ge upp och bara fly sin väg, men känslan i sig kan aldrig någonsin skada dig. Kom ihåg det.

Och vet du vad? OM du blivit "dallrig" så är det faktiskt inte så konstigt. Du har själv sagt att du inte har några muskler vilket gör att man inte blir så fast (kolla på supermodellerna, den lilla massa som finns på deras kroppar dallrar som jell-o) och så lite som du vägt kommer kroppen jobba hårt för att bygga upp ett sunt lager med underhudsfett. I din sjukdomsvärld innebär det daller, i den friska världen innebär det en massa fina hormoner som kräver fett för att produceras, det innebär ett reservlager med energi i fall du blir sjuk, det innebär ett skydd mot kyla och en massa bra saker.

Med det sagt så tror jag ändå inte att du är ett dugg dallrig, men allt som skulle kunna dallra på dig är bara bra!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt att det gick så pass bra att äta ute! Du har gjort sånna himla framsteg!

Och kan det inte vara en fördel att väga efter lunch, och kunna tänka att en del av det du gått upp helt enkelt är lunchen som befinner sig i matsmältningssystemet? Skulle inte det kunna ge mindre ångest?

Det är bara bra att äta mer än bara tre måltider om dagen, speciellt om man som du har svårt att äta större måltider på en gång. Sånna dumma kommentarer ska du strunta fullkomligt i!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 957
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp