Sv: Beach 2014 del IV
Usch vilken vidrig ångest jag har
Imorgon är det vägningsdags men till skillnad från i vanliga fall blir det vägning efter lunch och inte efter frukosten och det känns jätte jobbigt för då kommer ju siffrorna visa mycket högre än annars... Jag vet, vet, vet att jag har gått upp i vikt och det ska jag ju men jag pallar inte att se extra höga siffror. Ska fråga om vi kan skippa vägningen imorgon men tror inte jag får det
När jag ska väga mig blir jag livrädd för allt jag stoppar i mig, tvingar i mig maten men vågar knappt ens dricka minsta lilla och får huvudvärk, blir yr och illamående
Till detta kommer den värsta kroppsångesten på länge, helt galet hur äcklig och tjock jag känner mig. Och så jag ser ut, ingen överdrift när jag säger att jag blivit enormt dallrig och har värsta magen och låren
Min kusin kommenterade sin syster igår och sa att hon åt så mycket mer än normala människor som bara äter frukost, lunch och middag eftersom systern även åt mellan måltiderna. Själv har jag ju alltid ca 3 mellanmål per dag och fick resonera hårt med mig själv för att inte gå på det där, jag åt som jag skulle men det fick mig att känna skuld och skam och äckel över min kropp och mig själv. 1-0 till mig mot sjukdomen där iaf för jag följde inte den dumma rösten.
Det enda positiva är egentligen en ganska stor sak, jag åt på restaurang med mina föräldrar igår.
Det var från en salladsbar där man fick välja fem olika saker, jag valde bara ganska säkra saker men klarade inte att äta upp allt ändå, trots att det mest var broccoli och sallad och sånt, men jag åt lite keso till också. Men det var ett stort steg att äta ute, nästa gång kanske jag klarar att äta mer än salladsblad och tomater och kanske klarar jag att äta upp allt, för det var inte egentligen någon extrem portion, bara enligt anorexin. Men 1-0 till mig där igen.