Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Jag kände mig lite korkad igår kväll när jag red på en råstark häst som stått sedan i lördags i nästan storm och regn:D
Men är bra träning!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

JÄKLAR I HAVET!!!! :eek: :banana::bump::banana::bump::banana:

20140308-111133.jpg


Aaaahhh herregud! Sambon fick agera hare och det funkade uppenbarligen :D Slog mitt rekord med 2,5 minuter, var HELT färdig efteråt men så sjukt jäkla nöjd! Sista kilometern var fruktansvärt jobbig och med 300 m kvar var det spykänsla och betongklumpar till ben men då gasade jag på det sista lilla jag hade och sen slängde jag mig ner vid vägkanten :rofl:

Jag kan! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

WOW! GRATTIS! :D Fy fan vad bra jobbat! Imponerad!

kl Min springtur gick bra, men en något morgontrött hund som tyckte att det blev för varmt efter halva sträckan. Lite tråkigt att behöva stanna vid varenda vattenpöl då han vill svalka sig och dricka. Mitt medeltempo blir ju väldigt långsamt! :p
Men det är kul med lite sällskap också! Imorgon (min födelsedag!) står 8 km långsam löpning på schemat. Spännande!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Grattis! Riktigt bra kämpat, det gör mycket att ha någon att ta rygg på, man orkar ofta mer än man tror!

Kl

Vilodag för mig idag. Tänker mig en liten löptur imorgon för at testa benhinnorna men vill inte jinxa något idag när det är stor fest ikväll:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ha så trevligt och njut lite av chokladen åt mig också! :)

*kl*
Det fick bli vilodag för mig idag. Egentligen är vädret härligt så det skulle vara grymt skönt att ta en sväng med stavarna lite senare ikväll, men jag har fått ljumskskav igen :( Den här gången enbart för att trosorna jag haft på mig har för kraftiga sömmar/kanter. Jag har haft dem sen duschen innan jag gick och la mig igår kväll så alltså sovit i dem, sen fixat lite hemma och sen gått ner till en lekpark och tillbaka, totalt ca 1,5 km. Inga jätteprestationer direkt alltså. Ändå har jag blivit alldeles röd :( Det får bli storrensning av underkläder och inköp av nytt tror jag minsann!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Det var så himla underbart att rida igår:love: alltså, jag ÄLSKAR hästar:D

Jaaaa, så otroligt fantastiska djur att man blir alldeles varm :love:. Idag har jag ridit min blivande foderhäst, hans halvsyster och hans pappa, en f.d. hingst som är den absolut vackraste häst jag vet. Tyvärr skadade han sig allvarligt och slet av nästan hela bogmuskeln för två år sedan men nu är han OK igen. Han är som en soffa att sitta på!

Efter ridning av tre hästar så sprang jag 13 km. Det var lite tungt faktiskt men bra för mig.

Några filmer bara för att:

McGregor, f.d. hingsten (barbackaridning är jääävligt bra rumpträning kan jag säga!)
http://www.youtube.com/watch?v=SfPxGC80aMQ

Theo, McGregors son efter halvblodsmamma och min blivande foderhäst :).
http://www.youtube.com/watch?v=DeLSoU8lXUw

kl

JÄKLAR I HAVET!!!!

Aaaahhh herregud! Sambon fick agera hare och det funkade uppenbarligen :D Slog mitt rekord med 2,5 minuter, var HELT färdig efteråt men så sjukt jäkla nöjd! Sista kilometern var fruktansvärt jobbig och med 300 m kvar var det spykänsla och betongklumpar till ben men då gasade jag på det sista lilla jag hade och sen slängde jag mig ner vid vägkanten :rofl:

Jag kan! :D

Tjoho! Kan inte låta bli att säga "vad var det jag sa" ;). Underbart! Du är jätteinspirerande!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Och här kommer en bild på fiskspelet från roddmaskinerna på gymmet:

2014-03-08-1833_531b5482e087c35013b0593b.jpg


Jag är alltså fisken nere till vänster, och får poäng när jag äter andra fiskar. Om jag blir äten av en svart fisk dör jag och förlorar 45 poäng. Min fisk rör sig upp och ner över displayen beroende på hur hårt jag ror, vilket innebär att jag ror väldigt varierat beroende på var fiskarna är :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Skulle jag spela det där skulle jag ha svårt att låta bli att sitta och skrika åt fiskarna. :D Kul koncept!

*kl*

Jag hade en kort period i eftermiddags då jag inte kunde klockan med resultatet att jag knallade in på Friskis en timme för sent. Missade alltså mitt planerade pass och det är jag inte lite sur över, det är ju inte Melodifestivalspin särskilt ofta. :(

Nåja, har varit ute och gått i en sisådär 1,5 timme i solen i alla fall, alltid något! Imorgon blir det promenad, kanske trainer och så har jag bokat in skivstång/intervall. Förhoppningsvis kan jag kan jag klockan då.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat!!!! :)


Kl
Ändrade mig så det blev rygg istället för intervaller och core. Marklyft och lite annat. Kändes bra. Ska boka in ett till pt-pass och öva teknik på marklyft och benböj :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ah men shit vad duktig du är! Grymt bra jobbat! :)

Blåbäret: Det där spelet verkar ju helt fantastiskt! Dock tror jag att ifall jag skulle köra det så skulle jag precis som tassen sitta och skrika åt fiskarna, så det kanske är lika bra att den inte finns på gymmet. :o :D


kl

Själv så körde jag inte ben idag utan det blev ett kort tabata-pass för hela kroppen istället, var så himla trött efter jobbet och orkade inte vara på gymmet så länge. Funkade rätt bra, men som sagt kände jag mig trött i kroppen. :meh:

En av anledningarna till att jag inte riktigt ville gymma ben är att jag har någon slags känning i baksidan av ena låret. Jag har nyligen sträckt mig där 2 ggr i ganska täta intervaller när jag kört styrka, och nu känns inte sträckningen längre, men muskeln känns liksom stum vid en punkt (muskelfäste tror jag), typ precis där benet möter rumpan. Känner av det mest när jag stretchar baksidan, det tar liksom emot och är stumt innan det egentligen "ska" göra det. Någon som har någon aning om vad det kan vara/varit med om något liknande? Är det något som går över av sig själv, eller borde jag gå till någon sjukgymnast/massör/liknande för att få bort det?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hemkommen från chokladen och jag åt det som var gott i rimliga mängder :)

Just bekväma trosor har jag märkt är sjukt viktigt, faan vad det kan förstöra ett löppass om de inte sitter som de ska!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 957
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp