Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt att du tog dig iväg till crosstrainern ändå, då måste du verkligen ha varit träingssugen med tanke på vad du skrev igår ;) Jag är av samma åsikt när det gäller crosstrainer; efter 10 minuter vill jag bara dö och gå och göra något annat... Har börjat köra 15 minuter på dubbelt så högt motstånd istället och inbillar mig att det gör nästan lika mycket för musklerna i alla fall! :p

Haha, jag var ganska sugen + att jag kom på bra musik jag ville lyssna på!:p

Zassoo: Jag fick problem med min vänstra benhinna förra våren med. Utökad mängd löpning + att börja gå en massa vårpromenader kan göra den lite ilsk tyvärr. Ska dock försöka att vara lite bättre på att vila direkt vid symtom så kanske jag kan klara mig lite bättre än sist;)

kladdkaka: bra jobbat!! Jag går inte på så mycket pass, men de jag har gillat när jag provat på mitt gym har varit Functional Moves och GRIT-passen. Sen tycker jag spinning är ganska kul med:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat! Men varför får du skt från kompisarna???

Kl
Ooops. Jag har inte alls råkat baka maffins och väcka bakintresset till liv :o

Ja du, jag vet faktiskt inte varför jag får skit:( Jag pratar sällan om mat och träning så det är inte det att jag "prackar på" dom nyttigheter vilket jag vet kan störa en del.
Har fått kommentarer som att "men nu räcker det väl, nu får du ine gå ner mer" "Det är inte snyggt att vara för smal" "Äter du choklad? jag som trodde du banta och var duktig:meh:" " akta så du inte blir anorektiker" och så vidare och så vidare... Kanske jag som är kännslig men det är jäkligt jobbigt att aldrig kunna äta något, varken nyttigt eller onyttigt utan komentarer. Alla i klassen har sett mig när jag var som störst för 2 år sedan och hur jag led av det så jag tycker dom borde vara glada för min skull...

men mina riktiga vänner är så klart glada för min skull, det vet jag :)
Jag menar, jag väger ändå 69 kg så det är ju ingen större risk för undervikt än på ett bra tag.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Jag går mest på pass och försöker variera lite, men det ska ju passa med jobbet också. Så nu har det blivit mest styrkeinriktat ett tag.Jag vill gärna få med något rörlighetspass då och då, typ bodybalance eller något annat yoga-aktigt. Tycker att vissa konditionspass inte blir så jobbiga, eftersom jag har fullt upp med att hålla koll på armar och ben, höger och vänster, så jag kan inte riktigt ta ut rörelserna. Spinning borde ju vara perfekt för mig, men jag har som inte fastnat för det riktigt.

Kl
Funderar på om jag ska gå till gymmet imorrn bitti. Är lite mör efter dagens pass, men jag har fredagsfika på jobbet, så jag måste ändå ut och köpa bröd så då kan jag ju göra det på väg hem från gymmet...
 
Sv: Beach 2014 del IV

De kanske är oroliga för att det ska gå för långt då? (Och ätstörningar kan man få oavsett vikt, som sagt. Därmed inte sagt att du har problem! )
 
Sv: Beach 2014 del IV

De kanske är oroliga för att det ska gå för långt då? (Och ätstörningar kan man få oavsett vikt, som sagt. Därmed inte sagt att du har problem! )

Kanske, men jag vet inte varför dom skulle tro det. Jag har gått ner långsamt, jag äter bra och mycket mat, fuskar ibland men har ingen ångest över det, vilar när jag behöver... Men men, skit samma. Jag mår bra och kanske överreagerar lite
 
Sv: Beach 2014 del IV

Såna kommentarer är så himla tråkiga att få! Kanske kan vara värt att tänka ut ett förhållningssätt på hur du ska bemöta dom... man kan ju spekulera i oändlighet om varför vissa personer säger dom, men inte veta om man inte frågar. Ett sätt är ju faktiskt att ställa en motfråga! Om man känner sig på gott humör kan man ju svara på frågan med vad menar du nu? eller Hur tänker du då? eftersom du uppenbarligen har tänkt igenom dina val både med träning och mat. Annars är ignorering ofta effektivt alternativt säga tack så mycket för din omtanke, men jag har valt det här sättet för att må bra.

Jag tränar oftast Bodypump för styrka och Bodystep för kondition!! Kan vara lite svårt i början, framförallt steppen, men är man träningsvan sen innan tror jag det går väldigt fort att komma in i de olika rörelserna!

KL
Thank god it´s friday!!!!! Helgplaner för er beachisar??? Imorgon blir det stallet, sen årsmöte och sen melodifestival! På söndag stallet och jesus Christ superstar på Scandinavium!!! Blir det väldigt fint väder på söndag kanske jag kan klämma in en springtur eller promenad där, men övrigt är schemat späckat!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Thank god it´s friday!!!!! Helgplaner för er beachisar???

Underbara fredag, idag står det dressyr på schemat! Imorgon ska jag först på en Clinic på ridklubben och sen på kvällen ska jag på inflyttningsfest med tema choklad, låter inte alltför nyttigt:nailbiting::p

Sen ska jag ta lite promenader och springa lite har jag tänkt :)

Just det, jag smått inget igår heller, guttans!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag hatar generellt sett argumentet att de som klagar känner sig avundsjuka, men det kanske är något liknande i ditt fall? Tänkte framförallt på kommentaren "Äter du choklad? jag som trodde du banta och var duktig?", det känns lite som att de kanske själva inte är helt nöjda, och så ser de dig som har fått till en stor förändring, men utan att ha gett upp alla godsaker för det. De ser inte allt jobb du lagt ner, och då blir det orättvist. Kanske?

Angående pass så tycker jag att det beror jättemycket på vem som har passet. Mitt gym har t ex 2 olika ledare för sina Functional Moves-pass, jag tycker att det är skitbra för en ledare, och när den andra har så ger det inte så mycket. På samma sätt så har jag gått på flertalet spinning-pass (iof en omgjord version där man har hantlar och kör en "koreografi") just för att ledaren är så himla bra! (Kanske ska tillägga där att jag absolut inte gillar spinning generellt).
Cirkelträningspass brukar dock i princip alltid vara roliga/jobbiga/bra annars tycker jag! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL
Thank god it´s friday!!!!! Helgplaner för er beachisar??? Imorgon blir det stallet, sen årsmöte och sen melodifestival! På söndag stallet och jesus Christ superstar på Scandinavium!!! Blir det väldigt fint väder på söndag kanske jag kan klämma in en springtur eller promenad där, men övrigt är schemat späckat!

Ååååh Jesus Christ Superstar, fan vad nice! Jag ÄLSKAR musikaler! :love:

Själv ska jag jobba hela helgen: 12.30-21 idag och 05.30-13.30 lördag samt 05.30-14 på söndag. Så jag kommer inte att göra så mycket annat, dock har jag planerat att klämma in lite träning, imorn tänkte jag gymma lite ben efter jobbet, och på söndag så är det ett dans-pass som börjar kl 15.45 som jag tänkte dra på.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Låter som en kul helg!

Ikväll ska jag på dejt... med sambon :D :love: Imorgon ska jag springa ett "cyberlopp" (är med i en fb-grupp, vi har ett event där alla som vill ska springa 5 km samtidigt fast på olika platser), sen hem till cili på kvällen och kolla mello. På söndag har jag inga planer, en långpromenad kanske om det är fint väder.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur gör ni andra när sötsuget kommer? Jag är sockerberoende så är så svårt att avstå!
Idag har dagens träning varit i hjärnan, men mitt knä hatar mig pga trappor och gympan på labben. Imorgon funderar jag på att gå upp och cykla redan på morgonen och rida på kvällen. Men jag får se i vilken ordning det blir.

Jag har några sötsugskompromisser:

Banan + jordnötssmör (ja, jag vet att jag tjatar om det
Ostkaka med kesella (hallon eller vanilj :love:)
Frågan "Vill jag äta det mer än vad jag vill bli snygg?" (Nej, det vill jag inte)
Färska bär. Lyxen!

Och den bästa regeln:
Jag får köpa lösgodis, men bara för fem kronor. :D
Det är ingen risk att jag äter för mycket då.

Min regel om "inga kolhydrater efter lunch" är fantastisk. Det fungerar jättebra för mig och min hjärna har köpt resonemanget rakt av. Sedan jag började med det har jag inget sötsug på kvällen :bow:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Så kul det låter med musikal! :) Jag vill också göra nåt sånt roligt, men utbudet här i stan är minst sagt begränsat ;)

Min helg blir nog relativt lugn. Är hästledig både idag och imorgon, och på söndag har jag insläppet. Beroende på hur hästen går de här dagarna så kanske han måste ha vilodag då också. Jag ska däremot på cirkelträning på xtra idag och imorgon hoppas jag ta mig ut med stavarna igen :)

*kl*
Igår var snickaren här och jobbade, nu är min lilla träningshörna på g!
1975167_10152341456960712_529452832_n.jpg


Funderar på att sätta en whiteboard eller nåt sånt på väggen över stången där jag skriver upp olika övningar och kan planera ett träningspass :)

För övrigt så känns det i typ alla muskler idag, men ffa mellan skulderbladen. Det blir intressant att se hur jag fixar armhävningar i eftermiddag :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

En fråga till er som går på pass: Vilka pass rekommenderar ni? Jag håller till bland mina vikter och tränar alltid själv men nu vill jag våga gå på pass också. Styrka, kondis, spänst eller annat spelat ingen roll. Jobbigt, effektivt och gärna enkelt. Jag tränar på sats :)

Mitt favvopass är GRIT Strength, det ger verkligen skillnad på bara någon månad eller två om du gör det typ en gång i veckan. De andra GRIT-passen om de finns hos dig är också rätt roliga. Sedan hat-älskar jag spinning. Asjobbigt med ger mycket. Speciellt 30-20-10 är ett GRYMT spinningpass. Intervaller! Love it! BodyPump har jag gått på rätt mycket, men i princip slutat med nu när jag styrketränar så mycket iom att den kör igenom hela kroppen och då har jag svårt att träna dagen efter tänker jag, om jag inte vill överbelasta de musklerna. Men det kanske sitter mest i mitt huvud. Cross-training är cirkelträning, för det mesta roligt men det beror på instruktören. Shape samma, är instruktören bra är det bra pass, annars inte. Box är asroligt! BodyCombat likaså. Trigger Point är nog nyttig också men en sån klass jag drar mig lite för. :p

Hmm, det är väl de av Sats klasser jag gått mest på. Gissar att du inte håller till i södra sthlm, men om du gör kan jag tipsa om instruktörer också. ;) Men generellt är det så att testa, för vilken instruktör det är gör väldigt mycket.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Thank god it´s friday!!!!! Helgplaner för er beachisar??? Imorgon blir det stallet, sen årsmöte och sen melodifestival! På söndag stallet och jesus Christ superstar på Scandinavium!!! Blir det väldigt fint väder på söndag kanske jag kan klämma in en springtur eller promenad där, men övrigt är schemat späckat!

Jesus Christ Superstar, jag är avis! :D Om det är samma uppsättning som gick i Stockholm är den grym. :)

Idag blir det spinning, ev styrka armar hemma ikväll. Hemmakväll med min son ikväll, imorgon ska jag köra styrka på morgonen tänkte jag, och sedan är det kalas på dagen. Melodifestivalen på kvällen, sedan söndag kanske bio men någon form av träning då också. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Jag har haft en dålig morgon... hoppas på att resten av dagen blir ättre. Lär inte hinna så mycket mer än jobb idag.
Jobbar även i helgen, men tänkte få in ett gympass på söndag (fram till dess blir det välförtjänt vila för benen, bortsett från nån promenad).
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Jag har borjat upptacka en ny effekt av det har med att jag tranar ungefar dubbelt sa mycket nu som jag gjorde for 3 manader sedan - namligen att jag blir forbannat hungrig! Och det kanns jattejobbigt. I tisdags var jag pa restaurang, bestallde lasagne och at upp varenda smula. Jag brukar aldrig aldrig ata upp hela portionen nar jag ar pa restaurang! I helgen lagade en van mat at mig, och jag tog tva portioner. Det hander vanligtvis ca 5 ganger per ar att jag tar om av nagon mat, oavsett hur gott jag tycker det ar, for jag brukar inte vilja ha mer efter en portion. I gar gjorde jag en sallad dar jag tankt spara halften till idag, men jag satte i mig allt utan problem. Jag tar med mig samma lunch som alltid till skolan, men nufortiden blir jag hungrig igen efter 2 timmar. Inte likt mig.

Jag ar hungrig jamt och det finns ingen botten i mig ibland kanns det som, och jag har sa himla svart att acceptera det och ata mer. En del av hjarnan vet ju att det beror pa att jag forbrukar mycket mer energi nu an jag gjorde innan - och det innebar ocksa att kroppen behover fa in mer energi nu an den gjorde innan. Men den andra delen av hjarnan sager stopp, vagar inte ata mer an jag alltid gjort, blir arg pa hungern och vagrar att ata av radsla att ga upp i vikt. Nu ar det 2,5 timmar sedan jag at min gamla vanliga grotfrukost, och jag ar vralhungrig. Jag har en skivad avocado med mig att ata som mellanmal, men det tar emot nagot enormt att ata den. Kroppen skriker efter mat, men jag blir bara arg. Jag brukar ju inte behova ata mellanmal pa formiddagen, jag borde klara mig i 2 timmar till lunch. Borde inte behova ata nagot nu.

Aah vad jobbigt det har ar!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Skärpning!
Det är egentligen inte det minsta konstigt, och det vet du.

Om du kör dubbelt så långt med bilen så måste du tanka dubbelt mycket.
Om du tränar kroppen dubbelt så mycket så måste du SJÄLVKLART tanka kroppen mer också.

Men för att du inte ska äta för mycket ska du undvika att bli hungrig = ät mellanmål.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ååh vad jag känner igen mig! Jag är också alltid hungrig, alltid. Enda gången som jag inte är hungrig är när jag har galna svullar-perioder där jag småäter massa onyttigt hela tiden, men det är ju inte hållbart i längden. Mitt enda tips, som jag själv försöker följa, är att äta ordentligt med bra mat på regelbundna tider samt att alltid äta mellanmål. Max 3-4 h mellan måltiderna, men det kan bli 2 h om schemat ser ut så. Väldigt mycket psykiskt också, eftersom att det är lättare att vara lite hungrig om man vet att man snart ska få äta. Försök också att äta långsamt, se till att tugga maten ordentligt (juste, jag tycker att mat måste tugga mycket mättar bättre än typ soppor, men det kanske bara är jag). Drick mycket vatten.

Det här är ju egentligen ganska generella råd, men följer jag dem så är det iaf den bästa lösningen jag har hittat. Andra saker som jag gör är att alltid ha med mig en vattenflaska och en burk nötter i väskan, samt att jag oftast dricker en kopp grönt te/örtte efter maten, det blir en avslutning på måltiden och mättnadskänslan hinner komma ikapp under tiden man dricker teet. :)

Och precis som blåbäret sa så vet du ju egentligen att du behöver mer energi än innan nu när du ökat på träningen!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp