Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

En sked med jordnötssmör tycker jag fungerar ganska bra mot sötsuget, men om jag verkligen håller mig till "skalmans mat och sovklocka" som du villagegirl så kommer ju sötsuget inte alls lika hårt.

Började dagen med att möta upp en kompis för en springur i Pildammsparken (man kan ju nästan låtsas att det är i Central Park i New York ;)) Bra start på dagen, fått massor gjort redan och sprungit ett varv med dammsugaren i lägenheten också. nu ska jag äta lunch och sen bege mig till stallet.

Behöver lite smakråd, jag gick ju lite :banana::s och klickade två par skor..
Ska jag behålla både tkr ni? (det ena paret var ju på halva priset...) Jag har redan ett par utomhusskor, så det var inneskor jag behövde å andra sidan kan man ju ha freerun skorna till vardags...eller?
Freerun och Pegasus
d050871aa57611e3813a1234f157b7e9_8.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag känner också igen mig. Speciellt när jag har sprungit blir jag mycket hungrigare! Försöker dricka mycket vatten och som vanligt hålla hårt på mellanmålen, oftast hjälper det. Eller så blir det som igår, att jag småäter hur mycket som helst :o
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är alltid hungrig och äter jämt, speciellt nu när jag inte fyller ut dagen med godis..
De dagar jag har kört rygg eller ben är värst. Men har börjat lära mig att äta större portioner mat vid lunch och middag nu så det håller i sig lite längre nu. Äter även fler mellanmål. Även klarat av veckans sista pass och huu vad trött jag är i triceps. Vilar alltid på helgerna förutom från ridningen då. Se om det kanske blir någon liten promenad iaf :D
2014-02-25_100846_5319c4b7ddf2b3576a041bb1.jpg

Köpstopp på träningskläder snart men det är så kul att köpa :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Snyggt!

Kl

En timme på gymmet, check!
Äta kokta ägg på vägen hem så det stinker i hela kupén, check!

Upptäckte idag att mitt vänsterben är starkare än högerbenet. Vilket är jättekonstigt eftersom jag oftast har ont i vänsterknät och gärna avbelastar det benet.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är också oftast hungrig, men det går i perioder - ibland är jag inte hungrig alls.

Sitter på tåget hem och känner träningsvärken komma smygande. Triceps från igår och ländryggen från lite mer vikt på marklyften i morse. Det ska ändå bli skönt med helg!

Edit: det var visst inte bara ländryggen, det var visst hela ryggen.
Mvh tänker inte ställa mig upp igen förrän vi är i Malmö.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

+ Blueberry, villagegirl, zassoo och prinzess

Tack för era tips och uppmuntrande svar, skönt att se att det finns andra som upplever det likadant och att det således inte är min kropp som gått bananas. Det är ju ganska självklart det här med att jag måste tanka dubbelt så mycket när jag "kör" dubbelt så långt, men precis som med så mycket annat har jag svårt att vänja mig vid att plötsligt äta mycket mat. Jag har alltid varit liten i maten redan från början, så skillnaden blir väl än mer påtaglig för mig kan jag tänka mig.

Jag är världsmästare på att äta mellanmål redan och äter gärna minst 5 gånger om dagen då jag ofta har svårt att äta mycket på en och samma gång. Vad jag får göra nu är nog att inse att jag ska fortsätta med mina mellanmål, men samtidigt försöka öka på portionerna lite grann när jag äter lunch/middag. Det är ju som ni säger viktigt att äta ordentligt av de stora målen för att undvika en massa extra-mellanmål och småätande, och just nu kan jag ju bevisligen äta mer av de stora målen än jag tror själv. Därför tänker jag ugnsrosta inte bara en utan två morötter ikväll, äta upp hela laxbiten till samma middag och kanske rentav lägga till en knäckemacka om jag känner att det behövs. Även om det känns mycket i hjärnan. För behöver jag det så behöver jag det. Så det så.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Idag har jag genomlevt mitt första pass Metafit, tjohej vad svettigt! Planen var egentligen att gå på spinning, men det blev fullbokat redan i onsdags och mot alla odds dök alla som bokat upp just idag... Så jag lät mig övertalas att gå med på Metafit-passet istället, och det var lika roligt och spännande som det var apjobbigt och tungt. Svetten stänkte, musklerna värkte och när vi gjort klart sista övningen blev vi beordrade att sitta ner ett tag då instruktören tyckte det såg ut som att vi skulle svimma hela bunten...:p

Efter detta gick jag på 20 Minute Abs Attack och sedan bar det av hemåt på darriga ben. Sitter och laddar upp för en omgång Shoulder Pump ikväll också - egentligen är det nog lite för mycket, men det är bara 20 minuter och det är det enda sådana passet de har på hela veckan... I can do it! :banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Någon mer än jag som redan nu är sänkt av pollen? Satt och kliade mig i ögonen ett bra tag igår innan polletten trillade ner. Kollade om det redan börjat blomma och jajjemen, det är gång! Jag reagerar i början av säsongen när al och hassel blommar, får lite rinnsnuva men framförallt vill jag klösa ögonen ur mig trots tabletter och ögondroppar.

Träningen blev således inställd idag, men imorgon blir det schlagerspin. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Självklart ska du äta mer Mineur om du känner att du behöver det. Finna ju ingen anledning att inte unna kroppen ordentligt med bränsle när man tränar så pass mycket. Du vill ju säkert med att din träning ska ha så stor effekt som möjligt? I sådana fall är ju tillräckligt med mat absolut nödvändigt!

Tassetass: uuusch, det låter jobbigt:( Jag har inte så ont av pollen, men en en del andra allergier och vet hur störigt det är!

*kl

Benböj - check! Tycker mina andra pass denna veckan varit sådär, ingen vidare energi och pump men alltså knäböj:love: Klarade iaf 6 reps på 60 kg idag så nästa vecka höjer jag lite:up:

Tycker också att min ländrygg släppte idag. Har ju haft lite spänning i ländryggen sedan marklyften i måndags men nu känns det betydligt bättre! Sprang 1 km som uppvärmning med och det kändes ok i benhinnan så tar det lite lugnt några dagar till så hoppas jag det blir ok.

Sen är det ju fredag med och ledig helg:D:banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra plan för middagen! Kroppen behöver bränsle!

kl

Fortsätter på mattemat. Freestylade ihop en kycklinggryta igår, som jag tänkte ha som matlåda två dagar framöver. Så idag blev det sådan tillsammans med en liten hög bulgur, spenat och tomat. Kan stolt säga att jag åt upp samtliga löv, och det var knappt äckligt alls idag. Framsteg!
Kycklinggrytan däremot hade jag stoppat ner lite väl mycket cayennepeppar i (vilket jag nästan alltid gör i allting, och aldrig lär mig), tur att jag inte har så mycket emot stark mat :D
12642000a61011e3841c0e942e28d0cc_8.jpg


Och så en bild från gymmet förut idag. Har slitit som ett djur i kabelmaskinen. Benen bara skakade efteråt. Har en liten känning i baksidan av ena knät, men det ska nog gå bra. Det gjorde aldrig ont under tiden jag höll på, det kom senare när jag skulle gå till tåget. Så det borde försvinna igen, hoppas jag.
ac6389aca60111e3b886125b351fb865_8.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl
Idag har jag hittills gått hela 1,2 km med en medelhastighet på 1,6 km/h. Att låta sitt barn gå själv gör under för hastigheten!
Egentligen gick vi dubbelt så långt, men var inte förens vi vände jag kom på att starta mätaren.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Dagens motion: ridit fyra hästar samt jagat busigt ungsto som när hon fick springa i paddocken med sadel för första gången istället tog sats och hoppade ut... Två gånger till och med! Det har mest varit relativt lugn uteridning, undantaget ett dressyrpass på tjurig ponny, men jag är helt slut i kroppen! Hade tänkt springa också men jag pallar faktiskt inte. Det får bli mindre ridning imorgon så att jag orkar. Att vara ute i friska luften 9-17 gör faktiskt sitt - lågintensiv motion under lång tid är ju egentligen vad vi människor är gjorda för. Att sitta inne på sin rumpa hela dagarna och sedan köra skiten ur sig en timme på gymet är onekligen ett modernt påfund. Någon här i tråden (jag tror det är Chili?) brukar skriva ibland att hennes motion är trädgårdsarbete, och den sundaste livsstilen i mitt tycke är nog den som innehåller stora delar naturlig vardagsmotion. Man får inga direkta beroendeframkallande endorfiner, men en skön allmän trötthet :).
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL



Den här dagen har spårat ur totalt. Hälsat på gamla kompisar och ätit spagetti och köttfärssås i mängder, glass, 5 kanelgifflar, 5 Singoalla och som grädde på moset lite chip :d och klockan är bara 7. Men men shit happens. Benpasset igår var riktigt tungt och imorgon blir det intervaller och core så vi säger att det går på ett ut... Gott var det i alla fall så nu står jag mig ett tag utan godis och sötsaker känner jag.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ibland får man balla ur! :D

Snow - hästjakt är inte att förakta som träning :p

Kethets - jag känner så väl igen det där! Det ska bli skönt när dottern fått lite mera teknik på sin springcykel så jag slipper gå i snigelfart :)

*kl*
Cirkelträning - check! Jag var dessutom duktig och gick med stavarna både dit och hem. Det är en dryg km enkel väg så det blir lite lagom uppvärmning/nedvarvning. Muskelmässigt hade jag förväntat mig en jäkla träningsvärk idag men det var det inte :) Det känns att musklerna har använts, men de gör inte ont, så jag fixade alla övningar på cirkelträningen utan problem.

Nu funderar jag på hur jag ska lägga upp helgen träningsmässigt. Är hästledig imorgon också och på söndag har jag insläpp i stallet. Beroende på hur hästen har gått idag och imorgon så ska han kanske vila på söndag, så då borde jag träna imorgon också, men ska jag rida på söndag så borde jag vila imorgon :D Jag får nog helt enkelt se hur morgondagen utvecklar sig och bestämma mig efter hur dotterns humör är :angel: Men det vore skönt med några km ute med stavarna!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Puh! Ikväll har jag ätit så jag nästan storknar :rofl: Superdupergod lyxhamburgare med pommes frites, cheesecake till efterrätt och så biogodis på det :angel: Haha fy fasen vad mätt jag är nu! Var det nån som sa foodbaby? Ingen träning idag heller, men väl en mycket fin dejt med sambon :love:

Imorgon ska jag springa "loppet" och har lurat med sambon som ska agera hare :D Han har precis börjat springa igen men är ändå i grunden mycket snabbare än jag så det ska bli intressant att se hur det går. Bokade in mig på Bodycombat på söndag också, ska bli spännande!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Vilken fantastisk dag! Allt klart hos hästarna, och nu ska jag bara käka en banan och sen springa en runda med hunden! Härligt! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh, det låter som en finfin sambo-dejt:) Såg ni nån bra film?

Hermulen: Jäklar vad tidigt du är uppe en lördag:D

Kladdkaka: Vissa dagar är sådana, man äter och äter och äter. Och kommer på att det inte gör något alls :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh jag saknar ridningen!

KL
Vad duktiga alla är! Min hals har börjat klia igen så jag tränade inget alls igår :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 957
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp