Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Du ska köpa cykel med! En lila!

kl
Hur gör ni andra när sötsuget kommer? Jag är sockerberoende så är så svårt att avstå!
Idag har dagens träning varit i hjärnan, men mitt knä hatar mig pga trappor och gympan på labben. Imorgon funderar jag på att gå upp och cykla redan på morgonen och rida på kvällen. Men jag får se i vilken ordning det blir.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra gjort!!
Var i landet håller du till? :)



Kethets: jag tar en frukt och/eller dricker vatten om sötsuget kommer, åtminstone till att börja med. Och vissa gånger ger jag efter och äter något sött, som t.ex. bakar något snabbt eller köper nån bit godis.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Varför fantisera när man kan göra den smeten på två röda?:banghead:
Att sluta röka är mycket lättare än att sluta med socker, tusen gånger om.
Frukt duger lixom inte, det ska vara riktigt socker. Men jag har varit duktig idag och hållit mig bra speciellt med tanke på närheten till affärer som jag inte har i vanliga fall.

Men imorgon ska jag göra semlor så ska hålla mig tills dess. Utan äcklig mandelmassa och med hallon.
Så kanske inte direkt semlor:p
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Eftersom jag får utlopp för mina masochistiska tendenser på det viset :p

Och jag hade inte ätit mat om jag hade ätit chokladbollsmet så fort som jag är sugen på det, är jag rädd. Jag :love: socker. Tyvärr.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh påminn mig inte! :p

Jag undrar samma sak som dig! Jag kan inte ta en liten bit choklad utan jag trycker i mig en hel chokladkaka :crazy:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är därför man bara köper choklad bland lösgodiset, för där finns pytteförpackningar med bara två rutor = man kan inte äta för mycket om man inte köper för många :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har börjat köpa dyr mörk choklad, då är den för dyr för att äta hela!

Andromedae: Men mina tendenser är sadistiska :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

Man får ha disciplin när man står där i affären, och ge sig fan på att bara köpa några få. Jag brukar fråga mig själv om jag kommer bli lyckligare av att äta en halv chokladkaka (en hel 200g har jag aldrig lyckats få i mig i ett svep :p ), än om jag bara äter en rad (dvs 4 rutor). Svaret på det är alltid nej.
Har ofta sånna diskussioner med mig själv. "Ja, du får äta godis, men inte så mycket. Hur gärna vill du bli slimmad till sommaren?". Ofta resulterar det i att jag kommer ut ur affären helt utan godis, och när jag väl är hemma så kan jag inte göra något åt det eftersom jag har för långt till affären för att det ska vara ekonomiskt försvarbart att ta bilen dit (och 2 mil längs 90-väg kommer jag inte gå :p )
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag bor i Karlstad :)




När sötsuget kommer brukar jag dricka vatten i första hand. Hjälper inte det så tar jag en frukt, lite kvarg med fun light eller mini-yoghurt. Alla har olika inställning till mini, light och sötningsmedel men jag äter det :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat och välkommen till tråden.

Kl
Precis hemkommen efter ett hårt och kul pass. Lite underhållande är det att det på detta pass tycks vara några som verkar mer intresserade av att kolla på instruktören än att bli svettiga....
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ett tips när sötsuget inte gåååååår att stå emot: Fusk-äppelpaj. Inget att rekommendera allt för ofta men ibland går det inte att stå emot!

Skiva ett äpple i tunna skivor. Blanda en msk havregryn (fiber är godast) 1krm farinsocker eller vanligt socker och liiiiiite smör så det blir en "smuldeg". Kör allt i micron och toppa med kanel.

Voilá. Äppelpaj;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Lyckades baka en variant av nyttiga semlor som inte smakade allt för illa. Hade mosad banan, hallon och lite mandelmassa imellan. Kan ju inte vara utan mandelmassan men förutom det är jag inne på dag 11 som godisfri. Måste vara rekord från min del.
Även fått tid hos läkaren nu så 24 mars ska vi se vad det är för fel på mig. Tränar på som vanligt fram tills dess, orkar ärligt inte bry mig. Hade ont även efter två veckor i soffan. Funderar på om man ska starta någon liten diet snart, vore kul att se vad som döljer sig på armarna och rygg :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

En fråga till er som går på pass: Vilka pass rekommenderar ni? Jag håller till bland mina vikter och tränar alltid själv men nu vill jag våga gå på pass också. Styrka, kondis, spänst eller annat spelat ingen roll. Jobbigt, effektivt och gärna enkelt. Jag tränar på sats :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat! Men varför får du skt från kompisarna???

Kl
Ooops. Jag har inte alls råkat baka maffins och väcka bakintresset till liv :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp