Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Jag vill bara rapportera att jag INTE åt något framför tv:n igår, yey! Jag var alldeles för trött efter löpningen:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det blir jättegott!
Väldigt glassigt i konsistensen :)

Däremot blir det inte gott om bananskivorna tinar och sen fryser igen, då blir de typ slime. Bläääh!

Jag fick idén från pinterest, men kände att chokladen och pysslet var lite överflödigt för ett mellanmål:
b058679b3649957e80394c5a5cd71a97.jpg


Och på tal om saker jag hittar på internet... Till sommaren ska jag göra chokladfyllda hallon :love: :d
dark+chocolate+filled+raspberries.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

I går var jag på gymmet för första gången på fyra veckor.
Styrketräning, överkroppspass . Värmde upp med rodd (bara för att jag är ett barn och älskar fiskspelet på roddmaskinen) och sen körde vi mage/core/rygg och sedan armar, bröst, axlar.

Jag hade lite ont i ländryggen och vet inte riktigt varför, gissar på att jag svankade och felbelastade när jag tränade med hantlarna i förrgår. Så typiskt! (Det blir inget mer sittande med hantlarna från och med nu, bara stående.) Även om ryggen inte var helt hundra så kände jag mig stark i coren, skönt! Kompenserade den känslan med att känna mig klen i alla andra kroppsdelar... I chips- och dipmaskinen :angel: (chins- och dipsmaskinen) var jag verkligen uselt klen, det märks att jag har har varit borta från gymmet länge.

Nåväl, har en skön träningsvärk i dag och planerar att simma lite efter jobbet.
Ska ändå avsluta arbetsdagen med att plåta på badhuset, så det känns dumt att inte passa på :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Fy fan vad jag hatar att ringa chefen för att säga att jag har för ont för att jobba. Jag är så less på att gå hemma! Lyckades genomföra gårdagens 10h-pass, trots att det gjorde förbannat ont. Idag kan jag knappt ta mig runt mellan soffa, kök och badrum. Sjukanmäld idag, ledig imorgon. Hoppas kunna jobba helgen.
Skulle fönstershoppa min gps-klocka också, och såg att den gått upp 300kr i pris. Så nu behöver jag inte sukta efter den lika mycket längre. Kan gott vänta tills den eventuellt sjunker i pris igen.

Vill äta ahlgrens bilar, center och guldnougat tills jag nästan kräks. Men det ska jag låta bli. Dels för att jag inte ens har något sånt hemma (närmsta affär ligger nån mil bort) och dels för att jag lär göra min diet mer strikt om det ska bli någon beach nu när jag knappt kan röra mig.

Och något positivt: Fick för hem mina yogablock igår. Hoppas kunna testa dom lite grann under dagen :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hahaha chips- och dipmaskinen!! :rofl:

Och vad är det för fiskspel?! Varför har jag inte upptäckt nåt sånt?!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh vad gott det såg ut, både bananer och hallon! Såg ett litet fonduset för choklad för bara 99 kr häromdagen, kanske skulle springa tillbaka och köpa med tanke på hur mycket hallon vi har här... :d
Låter även grymt skönt att simma! Dock blir det ingen simning alls för mig, såvida jag inte lär mig att cravla eller ta mig fram på något sätt som inte inbegriper benrörelsen man gör vid bröstsim. Så lite avis på den punkten!

KL

Har varit i trädgården och jobbat i kanske 1,5 timma redan. :D Men det blir nog inget mer gjort där idag. Körde undan lövhögar som jag krattade ihop redan 26 december. Det har varit en konstig vinter. ;) Känns som att kroppen börja vänja sig vid denna belastning också, men det känns mellan skulderbladen att jag mest jobbar med samma sida hela tiden, fastän jag försöker byta och inte är helt fastlåst i mitt arbetsmönster.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, jag har döpt om den till det :D

På displayen på roddmaskinen går det att välja mellan olika träningsformer, och jag misstänker att de flesta bara kör på standard. Jag väljer däremot menyn för "tävlingar", och då kan man bland annat tävla mot en annan båt eller spela fiskspel. Det är verkligen inget avancerat, utan oerhört basic men fantastiskt kul. Då är jag en fisk som ska äta fiskar som är mindre än mig och hålla mig undan för fiskar som är större. Om jag ror tungt flyttar sig min fisk högre upp på skärmen, och ror jag lätt så sjunker den. Det blir med andra ord ganska varierat, och jag är en väldigt utpräglad tävlingsmänniska så jag brukar köra två-tre omgångar och försöker slå mig själv varje gång. Varje spel tar fyra minuter. Det är ASJOBBIGT. Min highscore är på 1425 poäng :angel:

Jag ska ta en bild på det nästa gång jag är på gymmet :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Såhär startade jag och hundarna dagen. Men frukostpicnik! Skulle egentligen haft både föreläsning och demo, men tyckte att det var för fint väder för att ägna sig åt sånt strunt! :)

8f7000b4a50711e391a60e0f3ace799c_8.jpg


Nu blir det en eller två ridturer och så ska jag hinna med att springa en runda och ev. åka till gymmet också. Matten får spara sig tills ikväll.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh, det spelet spelade jag alltid på mitt förra gym! :D Hur kul som helst!

Problemet var att jag ofta fastnade vid roddmaskinen och inte hann med resten av passet...
 
Sv: Beach 2014 del IV

*knapp*
Min löptur blev en intrevalltur på 5.15km på 35:04min. Det är jag nöjd med. Kanske inte smartaste draget att skippa kaffekoppen innan löpning. Men jag tog mig runt på bästa tiden i år än så länge iaf. Så nu väntar en dusch och lunch, sen promenad från bussen till och från stallet och jobb ikväll. Rätt nöjd med min torsdag må jag säga!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det måste jag leta efter nästa gång!

Och hitta någon som kan hjälpa mig att lista ut hur chips- och dipmaskinen fungerar. Vi har en sån på nya gymmet, men jag är för feg för att stå och testa själv bland massa folk. Får smyga dit mitt i natten så jag kan vara ensam ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är lite som en karusell :D

Om du ska googla är det "assisterande chins" (eller dips) du ska kolla på, för det är maskinen gör.
Det finns alltså vikthjälp, så att du inte behöver kämpa med hela kroppsvikten utan bara en del av den. Hög siffra = mycket hjälp, låg siffra = lite hjälp.
Jag kör typ på 19 av 20 och orkar ändå inte så många reps som jag skulle vilja, men då är jag ganska tung också :angel:
Den här är rätt tydlig:
http://www.youtube.com/watch?v=fWZihmQLOAc

På mitt gym gör man chips och dip med raka ben i maskinen, för man står med en slags fotpinne under fötterna.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh GUD vad mysigt det såg ut (och lät):love:

Blueberry: vad härligt att du är igång igen ordentligt:)

Linisen: bra jobbat med löpningen, trots uteblivet kaffe;)

*kl

Jag var ganska pigg idag men har varit himla duktig och vilat benhinnan trots att den slutade göra ont igår kväll. Gick iaf till gymet och körde crosstrainer i strax över 30 min och sen lite stretch, så fick jag till lite cardio på min cardiodag ändå:)

Imorgon är det benböj på schemat och sen lördag och/eller söndag provar jag lite löpning!

Ska ju festa på lördag med, så har redan planerat att dricka så kalorisnålt som möjligt; typ sprit + sockerfri läsk eller nåt sånt:p Mums;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Åh vad jag gillar att styrketräna! Och rygg! :love: mina dragremmar var awesome! Kände mer i musklerna än i händerna i marklyften! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*
Fyffes vilken förmiddag! :D Bodycombat var asjobbigt men roligt. Tror det blir ännu roligare när man lär sig teknikerna för slagen bättre också, men jag hade bra teknik redan nu med tanke på vilka muskler som ömmar nu :angel: Sen till stallet där jag tänkte skritta ut i barbackapadden, men hästen var av en annan åsikt så det blev lite ponnybusgalopper i klätterbackarna :p Mina muskler kommer inte fungera imorgon! Totalt 1 h 40 min träning idag. Nu ska jag assistera snickaren hemma hos mig lite och sen hämta dottern på dagis. Är nästan sugen på att cykla upp men det kanske är lite väl...? :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fiina skor och jacka. Ser inte vad det är för märke på jackan? :)

Blueberry: Banangrejen ser helt fantastiskt ut!

Apropå mellis: Jag drack vaniljté till min hallon/lakrtispulver/kvarg smoothie imorse. Herregud så god kombo!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag var ganska pigg idag men har varit himla duktig och vilat benhinnan trots att den slutade göra ont igår kväll. Gick iaf till gymet och körde crosstrainer i strax över 30 min och sen lite stretch, så fick jag till lite cardio på min cardiodag ändå:)

Imorgon är det benböj på schemat och sen lördag och/eller söndag provar jag lite löpning!

Ska ju festa på lördag med, så har redan planerat att dricka så kalorisnålt som möjligt; typ sprit + sockerfri läsk eller nåt sånt:p Mums;)

Härligt att du tog dig iväg till crosstrainern ändå, då måste du verkligen ha varit träingssugen med tanke på vad du skrev igår ;) Jag är av samma åsikt när det gäller crosstrainer; efter 10 minuter vill jag bara dö och gå och göra något annat... Har börjat köra 15 minuter på dubbelt så högt motstånd istället och inbillar mig att det gör nästan lika mycket för musklerna i alla fall! :p

Och när jag slutat vara hög kan jag skriva mer, haha!

Haha, sådär känner jag också när jag kommer hem från ett bra pass! "Åh satan vad bra det var, nu måste jag in och skriva något fint om det här i beachtråden!".... och så blir det mest glättiga uttryck och exalterade smileys av hela inlägget :D

*kl*
Fyffes vilken förmiddag! :D Bodycombat var asjobbigt men roligt. Tror det blir ännu roligare när man lär sig teknikerna för slagen bättre också, men jag hade bra teknik redan nu med tanke på vilka muskler som ömmar nu :angel: Sen till stallet där jag tänkte skritta ut i barbackapadden, men hästen var av en annan åsikt så det blev lite ponnybusgalopper i klätterbackarna :p Mina muskler kommer inte fungera imorgon! Totalt 1 h 40 min träning idag. Nu ska jag assistera snickaren hemma hos mig lite och sen hämta dottern på dagis. Är nästan sugen på att cykla upp men det kanske är lite väl...? :p

Låter som en oerhört bra start på dagen! Och ta cykeln till dagis om du vill, känner du att musklerna pallar det så blir det ju bara ännu en sak att vara nöjd med ikväll! Se till att spara energi nog så att ni kommer hem därifrån också bara...;)

KL

Jag har världens skönaste torsdag där två inställda föreläsningar ledde till en helledig dag. Tjoho! Firade med att somna om i morse och sedan åt jag pannkakor & fruktsallad till brunch tillsammans med mina flatmates. Nu ska jag ge mig ut på en promenix, sedan blir det hemmaplugg och ikväll kör jag Medball Madness följt av basketträning. Är rätt slut i kroppen sedan igår, men det ska nog gå det här också! Viljan och motivationen finns i alla fall...:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp