Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat Nixehen och Andromedae! :banana: Härligt!

Emtherlia, väldigt snyggt matchat med skor och jacka :D :up: Skönt att du inte har ont i halsen längre, men tokmaja som börjar med milen ;) Bra sprunget!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tur för honom det! Helahandenpekningar tycker vi om!


Kl

Jag står ute och fryser ihjäl. Typ. Knäna gör så ont att jag vill grina. Men jag har inte lång stund kvar nu, och ska mest sitta ner i bilen så det ska gå. Ytterst tveksamt om jag kommer kunna jobba imorgon dock, den här dagen har varit en ren pina och morgondagen bjuder på ännu sämre förutsättningar (stå/gå på hårt golv utan möjlighet att sitta ner ibland).
Jag vill handla en gpsklocka i detärsyndommigpresent, men det känns rätt onödigt att ha en sån när jag inte kan springa :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Idag har inte omvärlden gjort det lätt för mig! Först bjuder läraren på godis under seminariet, oops fyra chokladbitar. Sen står det kakor i stallets fikarum och en lapp "Varsågod att ta", hungrig och trött zassoo äter x antal kakor... :meh: MEN! Ingen ångest, shit happens helt enkelt, känns skönt!

Var ut till stallet och red en sväng på medryttarhästen, det var kul men jag funderar fortfarande på om den hästen är rätt för mig. Han är ganska rolig att rida (när han är igång vilket var ett bra tag sen nu), men han är för stor och för jobbig att hantera. Men att hitta någon annan (bättre) häst är inte det lättaste när jag inte har bil :( Gillar ägaren jättemycket också, har ju trots allt hängt kvar i nästan 2 år. Sorry för OT men ville bara skriva av mig :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Du är inte sugen på "mitt" riddjur? Hon är riktigt rolig att rida ut på. Kan tänka mig att ägaren skulle vilja ha mer hjälp nu när jag inte kan rida så mycket. Ingen mockning eller så heller. Kan höra med henne om du vill?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Oj vad mycket, vad duktigt jobbat att "förlora" så många cm! :)

Chili: Trädgårdsjobb ser så harmoniskt ut samtidigt som jag vet att det är ganska jobbigt. Jag längtar till jag har en mysig trädgård att ta hand om.

Ninn: PT verkar vara the shit! Bra jobbat, burpees är så jobbigt att jag aldrig gör dem:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Klart du inte ska ha ångest! Ibland behövs lite extra energi i form av cookies:D

Det låter jobbigt med din medryttarhäst, hoppas du hittar en lösning. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Snygging :D

kl
Finns det nån som har bra tips på mellis? Jag äter 2 ägg och en avokado eller några knäckemackor till frukost på jobbet och håller mig rätt bra till lunch, men sen efter lunch och middag blir jag vrålhungrig ca 2 timmar efter måltiderna. Trots att jag äter stora portioner :cautious:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hon är verkligen skitbra! Det här är ju gruppträningspass som ges på Xtravaganza för medlemmar, och vi har som mest varit 7 personer på samma pass. Då får man ju nästan som individuell coachning ändå :)
Och ja, burpees ÄR vidriga, det är värsta övningen just nu. Gör hellre masken-armhävning flera gånger om :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Smoothies? Fick tips idag om att ha i äggvita så får man upp proteinet. Kvarg med bär är också ett enkelt och mättande mellanmål :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Klart du inte ska ha ångest! Ibland behövs lite extra energi i form av cookies:D

Precis, var du trött och hungrig behövde du ju kakorna!

Emth: tjusig du var då!

Kl
Var på pump idag och det kändes riktigt bra. Efteråt tänkte jag att det var skönt att träna igen, det var ju så länge sen sist. Sen tänkte jag efter och jag hade visserligen inte varit på gymmet sen i torsdags morse, men i fredags gick jag nästan en timmes promenad i högklackat, i lördags cyklade jag 15 km och i måndags red jag ridlektion. Så jag har väl varit hyfsat aktiv ändå, även om jag inte direkt tränat...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Har ni frys på jobbet?
Jag äter skivad, fryst banan med en klick jordnötssmör som mellis ibland. Det står jag mig länge på.


Har ni ingen fryser tänker jag att en burk med jordnötssmör är rätt perfy ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Såhär såg jag ut idag när jag var helt själv på gymmet :D
1 timmes galopptur i skogen hann jag också med
2014-01-23_124816_53144803ddf2b3165d8fa90f.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

+ emth: Snygga ni är på bilderna brudar!

*kl

Mellanmål som jag brukar ta till är:

keso med rivet äpple och kanel
nötter
kvarg med fun light och frysta bär
proteinbars
proteinshake
frukt

Måste vila från löpning/gång imorgon pga benhinna och så går det inget spinningpass på förmiddagen:( Kaaaanske går och gör crosstrainer på gymet om jag är riktigt sugen men det är ju fan döden så då får jag jäklar vara sugen:cautious: Hehe.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hmm, fryst banan? Hur blir det?

Låter intressant! Jag avskyr banan enbart på grund av konsistensen, så jag tänker att det här kan vara något för mig kanske...:)

KL

Jag har haft en riktig skitdag, och det smittade tyvärr av sig även på gympasset. Körde armar själv i 45 minuter och gick sedan på 20 Minute Bootcamp, och det var ta mig tusan bland de vidrigaste 20 minuterna i mitt liv. Fy satan vad jobbigt det var! Sista gången vi gjorde burpees droppade svetten från mitt ansikte ner på mattan jag låg på... Fräääscht! :o

Känner mig rejält genomkörd nu i alla fall, härlig känsla! Och så har jag varit duktig med maten idag, så humöret är inte så tokigt trots allt. Nu ska jag gå och sova länge och gott, imorgon är en ny dag!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Låter mysigt med trädgårdsarbete :) fast jag har en känsla av att den dag jag själv skaffar en, så får den vara hyfsat lättskött...

Satan vad trött jag var igår! Hade en rätt aktiv (ledig :D) dag, med agility på fm (springa sig svettig och släpa hinder till förbannelse då de står inne såhär års), sen tandläksrbesök, 40 min promenad och så bodyjam på kvällen. Jobbigt pass och jag började må illa typ halvvägs. Tänkte att jag bara var trött (var inte så farligt just då), men efteråt mådde jag "rädd att bli magsjuk-illa". Blev tidig kväll och nu (är på väg till jobbet) mår jag bara bra. Skumt...
 
Sv: Beach 2014 del IV

vad konstigt med sånt illamående... Stress? Vattenbrist? Saltbrist? Jag hatar verkligen att må illa, tror alltid jag har fått magsjuka och kan inte tänka på nåt annat än hur illa jag mår :meh:

kl
den här veckan har hittills gått mycket bättre med träning! Bodypump i måndag, dressyrpass på hästen i tisdags och igår 45 min MRL och 45 min bodybalance! Så nu är jag riktigt trött i musklerna!
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Hade funderingar på ett bodypumppass, men är så sugen på styrka att det får stå på schemat istället. :) måste inviga mina dragremmar. Föveckan när jag körde marklyft (utan remmar alltså) kunde jag knappt köra alls på 50 utan jag fick sänks till 40, men kom på nu att jag har lite problem med ledinflammationer i händerna just nu, det kanske spelar in. Hoppas att remmarna hjälper. :)

Som alltid när jag inte tränat på några dagar är jag sugen på rygg! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl
Idag överväger jag att ta itu med en av mina största rädslor: springa med folk som tittar. Vi har fysiologilabb idag och några frivilliga ska springa 1 km.
Det skulle vara skönt att röra sig, samtidigt som att springa och folk ser... folk väntar på en... Ska göras ekg med så det verkligen märks hur otränad jag är.
Får se om jag offrar mig, agerade nåldyna igår för att en person skulle prova på hur det var att sticka och det borde kanske räcka för dessa dagar:p

Sen så ska jag fixa tid till sjukgymnast med har jag bestämt mig, mitt knä är inte glad i denna ökning på aktiveringsnivån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp