Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Väldigt olika hur många gånger per dag. Men frukost, middag och kvällsmat äter jag alltid. Sen lyckas jag nog klämma in 5-10 mellanmål där jag äter allt från en hel portion matrester till ett äpple.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fy tusan vad skönt det var att springa! Endomondo och jag var inte alls vänner så jag var tvungen att ha första uppvärmnings/promenad-sträckan separat, och likadant när jag traskade hem. Men själva "träningspasset" sprang jag snabbare än jag skulle, inkl. kiss/bajs-paus (hunden var med om ni trodde något annat... :P) Så jag fick ihop ca 6 km! Helt otroligt att det är samma sträcka som jag gick i morse, för det var 1000 gånger jobbigare. Vi hamnade nämligen i ett träsk. Men nog om det!
Nu är det sova och imorgon så hoppas jag på sooool för då ska ALLA hästarna motioneras är tanken! Godnatt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur är det med er som är friska och inte har någon ätstörning, har ni ångest över vad ni ätit eller ska äta? Tar tankar på mat och kompensation upp stor del av er tid? Har ni förbjuden mat eller är allt ok i rimliga mängder? Hur ser ni på era kroppar? Kan ni vila en dag om ni är trötta eller sjuka? Hur pass friskt måste man tänka kring mat för att vara frisk? Det känns som att hela samhället är så delat,det finns de som inte orkar bry sig alls och de som är väldigt hälsofokuserade. Hur stor del spelar er kropp och maten ni äter in för er självbild och självkänsla?

Hmm, stora frågor... Alltså, jag är nog lite "fel" (kan inte kalla det sjuk men) åt andra hållet; Lite överviktig, lite periodare när det gäller kost och träning osv. Jag har ingen förbjuden mat men försöker ju för tillfället undvika socker iaf 6 dagar i veckan. Och bli bättre på att faktiskt se till att matlagningen blir av; minst ett mål lagad mat per dag och inte leva på mackor/sötsaker osv osv. Går bra för tillfället! :) Jag har inte ångest men visst kan det kännas onödigt ibland efter man "fallit dit" och ätit godis men oftast inte. I dagsläget tar det inte upp så mycket tid att fundera över mat, när jag åt strikt LCHF fokuserade jag betydligt mer på det. Det var kul, men kändes som att blev snudd på för mycket fokus. Lagom är väl bäst antar jag!
Vila kan jag göra utan problem vid behov. Kompensationstänk har jag inte. Har dock länge haft dåligt självförtroende där mycket bottnar i (eller har skyllts på?) vikten, har alltid varit lite mullig. Men ju äldre jag blir, desto mindre roll känns det som att det spelar och desto bättre självförtroende har jag fått. Men absolut, som jag skrev ovan också; ett par kg och nyttigare mat (inte massa snabba kolhydrater=mindre vätska=mindre plufs även om man inte gått ner så mkt) känns ju absolut bättre.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det jag menade med åt andra hållet syftade jag mest på att jag i perioder äter alldeles för onyttigt (vilket inte är sunt oavsett vikt, såklart).

Äter nog 4-5 gånger per dag som standard tror jag. Beror lite på hur dagen ser ut, när jag går upp, hur jag jobbar etc. Ibland tre, ibland fler än 5.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det blev lite träning idag i alla fall, trots att jag kom hem för sent (jobbade över) så att elljusspåret skulle släckas precis när jag skulle kommit dit. Sprang uppför pulkabacken 6 varv och sen en kortare sträcka på asfalt längst gångvägen :) Skönt trött i benen, känns bra att ha tagit sig ut även om det inte blev så mycket.

Imorgon är planen agility på fm och bodyjam på kvällen! :) Däremellan ett besök hos tandläkaren och lagande av kokosmjölksoppa med chili, ingefära och lime.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

God morgon! Träningen avklarad, var på gymmet och körde ett effektivt pass med supersets. Var helt själv i friviktsavdelningen första kvarten, najs :D Lite stel efter löpningen igår men kunde ta i ordentligt i alla övningar. Nu ska jag bara våga höja vikterna också!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hurtigt värre!

Jag har bara hunnit gå upp, fixa dagens matlåda samt frukost:
c81ca5cea43b11e39972121de7c604a9_8.jpg

Står jobb på schemat idag. 11-22. Blir så att säga.. intressant.. med mina knän.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tjoho, skön start på dagen!

Själv är jag SKITTRÖTT från trädgårdsarbete igår. :o Är dock sugen på att fortsätta idag. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hoppas ditt knä tänker bli bra snart! Vilken god frukost det ser ut att vara :)

*knapp*
Jag har varit nere på vårdcentralen och lämnat nya prover inför telefontiden nästa vecka. Försöker nu få i mig en kopp kaffe och den är såååååå tung. Märks att träningspasset gjorde sitt igår. Pust! Idag har jag tänkt jag ska ta mig en promenad.

Igår sprang jag 2km på löpbandet det sista jag gjorde. Ökade farten rejält så jag kom ur min bekvämlighetszon. Tanken är att jag ska springa korta pass på gymmet så jag får upp farten och så kör jag på långpassen ute. Ska lägga in backträning om någon vecka eller så. I år känns det inte jobbigt att springa vårruset. Inga som helst problem att springa 5km. Sen vill jag pressa ner tiden till under 27minuter på 5km. Det borde inte vara några problem om det rullar på såhär bra. Det är ju faktiskt nästan 3 månader kvar.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Men guuud vad morgonpigg du är!
Jag sitter som en zombie på jobbet och försöker vakna till liv. Var så trött att jag glömde träningsväskan hemma och fick vända för att hämta den. Det blir styrketräning efter jobbet, överkroppsfokus och första gången på fyra veckor som jag är där. Den här förkylningsjäveln alltså... :devil:

I går var det backträning för mig.
Det är min bästa/värsta träning, jag hatar det verkligen men vet hur bra det är för mig, mina benhinnor och mitt löpsteg. Och det allra bästa med backträning är att joggintervallerna på hemvägen känns fjäderlätta i jämförelse :D

Invigde mina nya skor också, och är glad att jag inte bytte till någon annan modell den här gången.

big_1_5316d8e0ddf2b305c2d33780.jpg



Pulsen såg ut såhär. Jag tänker att den kommer att lugna ner sig när jag är helt frisk igen. Nu får kroppen lite panik så fort jag blir andfådd och jag låg över 190 bpm lite onödigt många gånger i går...
skarmavbild_2014-03-05_kl_085512_5316d8fee087c32384ae7fe9.png
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har haft världens cravings efter smörgåsgurka i flera veckor men inte vågat köpa eftersom jag inte vetat om jag tycker om det :rofl: Sen hade mormor sånt hemma när jag var där i helgen, och jo, det var precis sådär gott som jag drömt om :D

Visst är dom?! :love: Ett av mina bästa köp någonsin!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh men sånt fysiskt arbete ger ju verkligen en skön trötthetskänsla! Jag borde ta tag i min trädgård också... :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kul att det känns bra med löpningen! :)

Blueberry: på gymmet 07:30 ;) Går hellre upp tidigare än att träna på em/kväll när det är mycket folk :angel: Vilken härlig färgklick dina träningskläder är :love: Bra jobbat med backträningen!
 
Sv: Beach 2014 del IV

*delvis kl*
Tänkte fråga, vad för typ av verktyg använder ni, för att föra statistik över träningen?

Finns det någon vettig kombination med telefon (android) och en pulsmätare? Har annars fått låna en Garmin forerunner 110 med pulsmätare, som funkar bra, men det blir ju ingen statistik över det, om jag inte missuppfattat någon funktion eller 2.

Min huvudsakliga motion består just nu av promenader och gym (styrka och crosstrainer), och vid det senare använder jag pulsmätaren mest för att få lite koll på hur jag ligger till vid olika övningar. När jag är ute och promenerar har jag pulsmätaren + klocka, endomondo igång, och accupedo för stegen, så där får jag en del statistik, men ingen statistik över pulsen istället.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har också en Garmin FR 110, och den är superduperkompatibel med Endomodo.
Bara att koppla in i datorn och importera och få massor, massor, massor av statistik, så här:

http://www.endomondo.com/workouts/303838670/7271550

Jag har alltså INTE med mig telefonen, eftersom klockan gör allt och lite till. :)

Min man har en ett pulsband från Polar som pratar med telefonen/appen med hjälp av Bluetooth (I think?) och får då informationen direkt i appen. Det heter Polar WearLink.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja hela kroppen får ju sig en genomkörare. :) Det är härligt! Du får också gå ut och påta lite, det är så härligt nu att kika på allting som börjar komma upp och få vårstäda lite. :) Det blir väl aldrig "lite" dock där man har en tomt på 5500 kvm haha...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Duktigt!

Min dag har varit sådär hittills. Började även denna dagen med en morgon-pw men fick ont i min dumma vänstra benhinna så det var ju inte så gött:mad: Gick sen till gymet hungrig klockan 10 och körde ett ganska lamt pass med lååg energinivå och irritation över benhinnan. Haha, så kan det gå. Nu har jag kommit hem och kastat i mig 2 små fullkornssmörgåsar med ost och gurka samt druckit en proteindrink och känner mig lite bättre till mods:p Om nån timme blir det kålpudding till lunch och i eftermiddag jobb.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl
Smygvägde mig idag (väger mig egentligen på lördagar eller söndagar, beroende på när jag kommer ihåg det) och vägde prick 70 kg :D Det innebär alltså att jag nu har gått ner cirkus 23 kilo. Två kilo till och så är jag nere på min startvikt, ytterligare tre kilo på det och så har jag nått mitt nästa mål. Kanske kan med att visa mig i bikini i sommar trots allt (eller äsch, det kan jag oavsett - jag har ju svincoola tigerränder på magen).

Barnet blir fyra månader på söndag. Praktiskt att veta när viktnedgången började :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 962
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp