Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Grymt att du kan köra så mycket hemma ändå! Och har disciplin till det:up: Du kör inte bröst någon dag?

*kl

Bokade precis in mig på yoga med start 16.00. Var länge sen jag yogade nu, kommer med all säkerhet vara jättestel:cautious:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har aldrig varit förtjust i yoga, men blir mer och mer sugen på att ge det en chans till.

Kl
Idag/nu känner jag mig sådär härligt snygg :D hittade en jacka jag glömt att jag äger och de där få kilona jag gått ner gör att kläderna sitter lite bättre (och självförtroendet blir väl lite högre också...) skön känsla efter att ha spenderat dagen i myskläder fram till nu!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Grymt att du kan köra så mycket hemma ändå! Och har disciplin till det:up: Du kör inte bröst någon dag?

*kl

Bokade precis in mig på yoga med start 16.00. Var länge sen jag yogade nu, kommer med all säkerhet vara jättestel:cautious:

Nae jag kör inte bröst, ser för tillfället ingen vits i det :p Sen att jag inte ens klarar av en halv armhävning ståendes på knä har inget med saken att göra...
ehum.. :D

Härligt med yoga! Själv ska jag nu köra igång ett cardio och bicep/axel-pass, efter det ska jag gotta mig med kvarg med fun light, blåbär och kiwi :d
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tänkte gå på Body Combat idag, men oklart om jag hinner då vår lägenhetsdörr strular för andra dagen i rad. Träningen börjar 17.45 och jag sitter och inväntar låssmed... Livet är då allt fantastiskt ibland. Inte :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fy vad irriterande!

Jag har redan avklarat dagens träning, var på ett lunchpass. Har flera gånger känt att dagsformen varit dålig när jag kört just den ledarens pass, men idag kom jag till insikt att det inte handlar om dålig dagsform; hennes pass ÄR helt enkelt jävligt jobbiga. :D

I övrigt är det mest ett krig med maten just nu, jag har jättesvårt att hålla saker på en rimlig nivå. Min plan är att liksom bara hålla ut tills det kommer lite mer sol, jag vet att det brukar lätta bara det blir lite mer vår i luften.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, sjukt irriterande! Inte det minsta träningssugen men nu är jag inne i alla fall så det är väl bara att byta om och springa dit :p

Gött med ett sånt jobbigt pass! :D eller i alla fall att inse att det är det som är "problemet" :)

Håller för övrigt med om maten! Jag äter sååå dåligt just nu...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det gick bra:) Hade nästan glömt hur skönt det kan vara med ett yogapass:love: Ländryggen känns faktiskt bättre med! Värt:) Bra träningsdag idag; morgon-pw, 7 km löpning och 1 h yoga:D

Congeria skrev:
Nae jag kör inte bröst, ser för tillfället ingen vits i det Sen att jag inte ens klarar av en halv armhävning ståendes på knä har inget med saken att göra...
ehum..

Haha, ok:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh vilken härlig känsla! :)

KL

Arbete i trädgården blev det och nu känns ryggen helt slut. :o Hoppas verkligen att jag inte gjort nåt olämpligt men jag har iaf inte ryckt eller sträckt mig, så det handlar nog mest om trötta muskler. Tycker det är lite läskigt att bli så trött i ryggmusklerna, då jag mest kopplar det till långvarig smärta och inte träningsvärk. :p

Hela jag är förresten helt slut. Skulle kunna somna nu. Men ÅH vilket härligt vårväder det var idag! :love:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur är det med er som är friska och inte har någon ätstörning, har ni ångest över vad ni ätit eller ska äta? Tar tankar på mat och kompensation upp stor del av er tid? Har ni förbjuden mat eller är allt ok i rimliga mängder? Hur ser ni på era kroppar? Kan ni vila en dag om ni är trötta eller sjuka? Hur pass friskt måste man tänka kring mat för att vara frisk? Det känns som att hela samhället är så delat,det finns de som inte orkar bry sig alls och de som är väldigt hälsofokuserade. Hur stor del spelar er kropp och maten ni äter in för er självbild och självkänsla?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Inga små frågor du ställer där.

Jag har inga problem med mat, däremot har jag ju problem med att jag är en sån förbaskad godisråtta och att jag tristäter (tröstätandet har jag kontroll på sedan flera år, men fan vad jag har svårt att kontrollera mig när jag har tråkigt). Jag tänker sällan på att kompensera i efterhand, men det blir automatiskt så att jag ändå tänker på vad jag kan äta för den träning jag utför. Jag skulle dock inte träna mindre även om jag slutade helt med godis, jag behöver träna för att orka med en krävande utbildning och livet sådär i allmänhet.

Så istället för att prata om mig som inte är så frisk kan jag ju berätta hur min sambo är då jag uppfattar honom som väldigt frisk och sund när det gäller mat. Han tänker nog rätt lite på mat, äter vad han känner för tills han blir mätt och funderar nog aldrig över vad maten innehåller. Har nog aldrig varit med om att han pratat om att träna för att få äta mer eller något åt det hållet. Han gick upp några kilon över vintern, men han gjorde inte mer än konstaterade att så var fallet och så drog han ner på onyttigheterna tills vikten var normal igen. Att det skulle påverka hans självbild eller självkänsla har jag svårt att se.

Nu har han ju "turen" att ha ett "naturligt beteende" som håller honom normalviktig förutom under korta perioder då allmänt förfall och dekadens gör att vågen drar iväg några kilon, men det ordnar han genom att bete sig normalt igen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Idag/nu känner jag mig sådär härligt snygg :D hittade en jacka jag glömt att jag äger och de där få kilona jag gått ner gör att kläderna sitter lite bättre (och självförtroendet blir väl lite högre också...) skön känsla efter att ha spenderat dagen i myskläder fram till nu!

Åh vad härligt att känna så! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ehrrmm... Jag skulle ut och mysjogga men det slutade med PB på milen :D Haha! Började oerhört lugnt och försiktigt, första 5 km gick på 36:40. Sedan ökade jag litegrann, men inte jättemycket. Efter 7 km började jag tänka att jag ökar lite mer, så kan jag komma i närheten av PB. När jag kände att jag hade rekordet inom räckhåll var det bara att kuta på, tionde kilometern gick på 5:38. Så jäkla härligt att känna att det finns mer att ta av! 69:33 lyder nya rekordet, inte jättestor förbättring men med tanke på den mycket lugna öppningen är jag mer än nöjd. :)

Förresten, angående gårdagens dilemma så slutade jag 1,5 timme tidigare än planerat och hann springa innan det blev mörkt :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat, zass!!

kl
Här sitter jag och känner mig onödig, baah. Eftersom jag är sjuk så ska jag inte motionera men jag känner mig väldigt lat eftersom jag inte motionerat annat än cyklat fram- och tillbaka till jobbet. :( Och eftersom jag är uttråkad så äter jag, suck på mig!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack!

Men du, det där får du sluta med att tänka. Är man sjuk så är man, att cykla fram och tillbaka till jobbet är förmodligen ändå mer aktivitet än din kropp behöver just nu. Att vila är bra för din kropp och du gör den en tjänst. Utan vila kan inte kroppen byggas upp och bli starkare. Snart är du igång igen!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nu är jag jävligt svettig och jävligt trött.
Skulle jag gå på combat några gånger i veckan och varva med löpning och gym känns det som att kroppen skulle bli jävligt fab! Satans jobbigt!!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur är det med er som är friska och inte har någon ätstörning, har ni ångest över vad ni ätit eller ska äta? Tar tankar på mat och kompensation upp stor del av er tid? Har ni förbjuden mat eller är allt ok i rimliga mängder? Hur ser ni på era kroppar? Kan ni vila en dag om ni är trötta eller sjuka? Hur pass friskt måste man tänka kring mat för att vara frisk? Det känns som att hela samhället är så delat,det finns de som inte orkar bry sig alls och de som är väldigt hälsofokuserade. Hur stor del spelar er kropp och maten ni äter in för er självbild och självkänsla?

Ska försöka ge mig på ett svar.
För mig går det i perioder, tidigare i livet har jag tyckt att det varit tufft med maten och haft ångest från och till och känt mig äcklig när jag ätit. Men jag kan svara som jag känner nu.

Ångest? Nej, men jag kan ibland ångra vad jag ätit. Fast det går inte så värst djupt. "Jag borde kanske inte köpt den där chokladkakan och ätit den." men jag släpper det ganska snabbt och "förlåter" mig själv. Tänker att det blir en bättre dag imorgon eller att jag nog behövde den där chokladen för välmåendet just nu.

Tankar på mat tar upp ganska mycket av min tid, men det är för att min kropp nu bestämt sig för att jag behöver äta mer, så jag är hungrig mest hela tiden. Men det är aldrig så att jag börjar tänka på mat, på vad jag ska äta, eller har ätit, om jag inte är hungrig.

Jag har ingen förbjuden mat, jag kan äta vad som, men det betyder inte att jag gör det. Jag undviker saker jag inte gillar. Får hemskt ont i magen av viss fet mat, så det undviker jag eller äter i små mängder. (Om det inte är något som är himla gott. Då är det värt magont ibland!) Försöker generellt sträva efter att äta nyttig mat, och kör någon variant av tallriksmodellen tror jag. Fast alltid mest sallad, älskar sallad.

Just nu är jag väldigt nöjd med min kropp, men innan jag började träna ordentligt så var jag väldigt fettfixerad. Tyckte att jag var fet trots att jag verkligen inte är det. Hatade när min pojkvän höll om mig och hade en hand på min mage till exempel för jag hatade hur det lilla fettet jag har liksom klumpade ihop sig när man låg ner på sidan.
Då kände jag att fan, det här är inte normalt, och jag var rädd att jag började bli sjuk.
Men för mig så har det löst sig i och med att jag började träna. Min kroppsbild blev mycket sundare och jag vill inte döda mig själv för att jag gör "snedsteg". Ser det inte ens som snedsteg längre egentligen. Det finns en anledning till att jag ville äta det där just då, så det är okej.

Så, ja. Så lätt som jag har det nu kan det vara, men förstår att det verkligen inte är så för alla. Trots att mina problem var väldigt lindriga när jag hade dem, så tog det mycket av min tid och det hatet jämtemot min egen kropp var fruktansvärt att känna.

Slutsatsen jag kan dra är väl att för mig så är det inte maten som påverkar in självbild/självkänsla, utan min träning.
Tränar jag inte på en period så blir det jobbigt. Jag blir deppig, arg och tycker att allt känns värdelöst.

Jag hejar på dig Qelina och hoppas att du en vacker dag också får känna hur det känns att vara riktigt nöjd med sin kropp och se att den är perfekt trots att den ständigt förändras och ibland är större och ibland mindre, ibland stark och ibland svag. Som sagt, hejar på dig! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Alltså, jag kan väl någon gång ångra vad jag ätit. Men jag är ju medveten om att vissa (många :angel:) saker jag stoppar i mig är onyttiga. Jag skulle dock inte finna livet lika roligt att leva om jag inte fick äta onyttigheter. Jag älskar onyttigheter! :p

Jag anser att jag är frisk när det gäller maten och har ingen förbjuden mat alls. Drar ner på maten och tränar mer när jag verkligen satsar för en kropp jag vet att jag trivs bättre i, men går inte över i ett beteende som kan kallas för något annat än friskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 966
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 942
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp