Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Grattis! Sååå skön känsla. :d Men... är det inte chins - handflator mot, pull ups - handflator ifrån? :) Minns inte vilken som ska vara jobbigast men tror det är pull ups väl?
 
Sv: Beach 2014 del IV

1912427_10152660246008761_1726348595_n_5315995ce087c323536b462a.jpg


Det går ju bra det här :angel:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Grattis! Sååå skön känsla. :d Men... är det inte chins - handflator mot, pull ups - handflator ifrån? :) Minns inte vilken som ska vara jobbigast men tror det är pull ups väl?

Det eviga dilemmat! :D Jag har alltid sagt så som du skriver, men har blivit rättad otaliga gånger. Vi hade det uppe i förra tråden om jag inte minns fel.
Så nu skriver jag chins om allt och förklarar greppet istället.

Men ja, pull-ups (med handflator ifrån ansiktet) är tyngst. Så det är kul att känna förbättringen! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Trots att jag tycker att det smakat blä med semlor, så måste jag erkänna att det ser sjukt gott ut!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Idag är det penguinwalk som gäller :p
Var längesedan jag hade sån här träningsvärk i benen/röven..
 
Sv: Beach 2014 del IV

Uuuh, vad sugen jag blev på semla nu! Hade inte tänkt äta det idag, har redan ätit 2,5 semlor i år:p

*kl

Började dagen med en 30 min PW, sen en god frukost med kvargsmoothie och knäckebröd. Tog sen en tupplur mellan 10 och 11 bara för att jag är ledig och kunde och jag blev sömnig av att ligga och läsa:angel: Nu ska jag ut och springa. Ganska opepp samt trött i ben och rygg och min tanke har varit ett lite "längre" pass på +7 km. Försöker dock övertala mig själv om att det är ok med kortare med, bara jag sticker ut:p

Frukosten: Kontrar Blueberrys bild med en lite nyttigare;) Får se om det blir en semlebild sen med eller om jag håller igen!

20140304111021-83.254.253.131.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Satte ihop ett nytt schema precis och körde ben på det i förrgår, har inte kunnat gå normalt sedan dess haha :D

Du ser ut att ha fått en härlig start på dagen fö!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Herregud så gott det där såg ut..:nailbiting:

btw så var jag lat och tog bilen till gymmet igår (det blåste som fan och regnade lite) tror ni inte att jag fick böter när jag kom ut? (trots p-skiva, så fick man tydligen inte stå där för "ingen aktivitet pågick" men jag har ju parkerat utanför, jag hade ju full aktivitet på mitt gym, aja har mailat dom iaf)

Så himla irriterande, det är nog meningen att man ska cykla till gymmet ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Är det bara jag, eller känner man sig genast lite smalare och mer vältränad bara av att boka in sig på ett gympass? Tänk vad fiffigt, jag behöver inte ens gå dit! Det räcker med att klicka "boka" så känner jag mig genast som en bättre människa! :D ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ikväll ska jag träna! Överkropp, alltså. :) Jag skriver det här så då kan jag inte skippa det för att jag är "trött". :idea:

Alternativt ska jag gå och jobba mycket i trädgården och inte sluta för att jag är lite "trött" eller för att det är roligare att kolla på fåglar. :p Trädgårdsarbetet är ju nästan bara överkroppsträning nu och det är perfa för mina ledsna knän. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Do tell! Vad innehåller det nya schemat?

*kl

Så då, 7,21 km jogg avklarat:up: Gick lättare än förväntat men tog det väldigt lugnt, så det var ändå ett ganska bekvämt pass:) Funderar på om jag ska gå på ett yogapass i em med för att se om det kan hjälpa ländryggen nåt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Men åh, för mig är det där minst lika illa som semlor just nu! ;) Inte ens en vecka och jag är redan less på shakesen :D

*kl*
Hjälp vilket ridpass det blev idag! Dressyr och ren styrketräning för oss båda! Vi växlade rakt spår och 10-metersvolter i både trav och galopp, och jag tror att vi båda samlade oss och satte oss på rumpan ordentligt :D Svettiga blev vi också ;)

Jag har bokat in mig på ett Bodycombat-pass på torsdag morgon kl 6:30 :o cilis reaktion: "Det har varit trevlig att känna dig", mammas reaktion: "du är galen! :eek:" Tilltron till min överlevnad är alltså inte så stor, vi får väl se hur det går! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Är det bara jag, eller känner man sig genast lite smalare och mer vältränad bara av att boka in sig på ett gympass? Tänk vad fiffigt, jag behöver inte ens gå dit! Det räcker med att klicka "boka" så känner jag mig genast som en bättre människa! :D ;)

Sant, men den känslan försvinner faktiskt om man sen behöver avboka!

kl
Äter seeeen frukost :p Äggmacka, kaffe oh grapefrukt.Sovmorgon och sen storstädning+tvätt får gå före. Känner mig effektiv idag, men har varken hunnit med föreningsarbetet jag tänkt ägna delar av dagen åt, och kommer inte hinna till gymmet heller. Får bli en springtur istället!

Jobbar bara ett par timmar ikväll, och imorgon är jag ledig! :banana: Undrar när det hände sist? Men igårkväll satt vi och tittade på hus halva natten, så pengar är ju välkommet... :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bodycombat kommer gå jättebra! Lät som ett härligt ridpass också :)
Förstår inte att du klarar shakes hela tiden... Hur mycket har du gått ner nu?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Tränade först kondis 10 min inne sen gick jag ut och cyklade 3,5 km med 15 km/h som medel. Har nu lärt mig hur växlarna fungerar!
Ikväll blir det jobb och ons-tors är det innedagar på kau så blir ingen mer cykling förens fredag då blir det nog ridning också
 
Sv: Beach 2014 del IV

Do tell! Vad innehåller det nya schemat?

*kl

Så då, 7,21 km jogg avklarat:up: Gick lättare än förväntat men tog det väldigt lugnt, så det var ändå ett ganska bekvämt pass:) Funderar på om jag ska gå på ett yogapass i em med för att se om det kan hjälpa ländryggen nåt!

Dag 1 ben med fokus på bulgariska utfall.
Där kör jag så tungt jag kan 5x5 på utfallen, för närvarande 22kg, sen även 5x5 på höftresningar (just nu 21kg men ska höja nästa gång). Sedan gör jag frontböj, sidosteg med gummiband och bencurls med boll. Så denna dag kretsar väl mest runt rumpan :p
Tidigare kretsade mitt benpass runt vanliga knäböj men har blivit lite kinkig när det börjat bli tyngre och är rädd för att tappa balansen eller inte orka :p Inte så smart när man bor i liten lägenhet.
Dag 2 Bicep, axlar och mage.
Blir bicepcurls med stång (16 kg än så länge :D) Militärpress, och några hantelövningar för axlar. Sen benlyft, plankan och crunches för mage.

(Känner fö att det tar mycket mer på bicep om man kör med stång då handen automatiskt blir vinklad åt rätt håll :) Fick för första gången träningsvärk i mina biceps när jag bytte till stång istället för hantlar.)

Dag 3 Rygg, tricep och ben
Raka mark där jag kör 5x5. Kan dock inte höja vikten längre då jag har slut på viktskivor :p Ligger därmed bara på 45,5kg. Sen blir det hantelrodd för övre delen av ryggen samt "dips" (blir inga riktiga då jag inte har sån där dipsställning så har händerna på stolar och fötterna på sängkanten) och vanliga knäböj fast med lägre vikt.

Tar gärna emot tips på annat jag kan lägga till :)

Bra jobbat med joggingturen :up:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Äh, jag kör ju bara shakes i perioder ;) Vikten har legat i princip still i en månad nu så totalen är fortfarande 26. Hoppas få väck ett gäng kg till innan semestern :) Och jag tror också att jag överlever Bodycombat. Har ju inga förväntningar på mig själv så då brukar det gå bra :)
/Ninna som sitter i soffan och är helt slut i ridmusklerna nu :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

26 kg är ju massor! Bra jobbat :)

kl
Näe... löpning eller hemmastyrka får bli ikväll.
/Jenka med skinande ren lägenhet och rena kläder, men ungefär inget annat gjort...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 966
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 942
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp