Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

För min egen del får det gärna ta tid så att jag hinner med i tankarna, jag känner stor, stor rädsla för att det ska gå för snabbt och tycker att det tempo vården satt upp för mig är för högt. Men det är inget som de ändrar på utan det är samma krav på nästan alla ätstörningsenheter.

jag kände mig verkligen jätte pepp när jag kom hem, nu bara några timmar senare känns det inte lika bra, jag känner mig trött, deppig och rädd för att ens göra minsta lilla förändring. Det känns som jag gått upp flera kilo sen i förmiddags. Helt ologiskt egentligen antar jag. Men då gäller det att inte lyssna på de där sjuka tankarna utan göra det jag ska, oavsett hur det känns. Inte agera på de sjuka tankarna, göra tvärtom.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bild på cykeln annars tror jag inte du köpt en :p


KL
Tack alla :)

Finns det förresten någon utmaning för mars månad? Jag har varit totalt o-bukig de sista dagarna så jag har inte koll alls på vad som hänt här den sista tiden.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Den som skapade utmaningen får gärna lägga in listan, tog senaste från november :)

AG - ananya
AJ - grodan21
CE - Tyreety
CF-fryckan
CS - Mammas
EA - Emtherlia
ED - cherie
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
KP - Praeterea
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LL - Linisen
LS - Pixus
MA - Trollunge
ML - Tulpanen
MO - Queen
NÖ - Ninnurur
OK - lethal
SA - zass
SG - sleepan
SN - Chili
SS - Niya
S.Z.E - Zarro
SÅ - hallonsoda
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl

Marklyft gjorda! Klarade 6 reps på 70 kg idag så planen är en liten höjning till nästa vecka:) Provade mixat grepp idag vilket jag tyckte var ganska bekvämt faktiskt. Får dock liite ont på höger sida i ländryggen, inte när jag lyfter direkt men liksom efteråt. Får se hur det utvecklas, om jag borde chilla lite/be någon proffsig hjälpa mig mer med tekniken eller nåt.

Imorgon blire löpning!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag vet att många här har postat bilder på träningsskor och att det tipsats lite om det. Hur viktigt tycker ni det är med bra skor när man promenerar? Borde jag som är ute och går ett par timmar per dag lägga ut lite extra pengar på ett par bra skor istället för mina gamla, gamla slitna skor jag har nu?

Jag har problem med knäna men det har jag haft sen barn (schlatter, dvs att det lossnat brosk och satt sig som en knöl på knät pga överanstränging och sen är det något som händer med leder och senor och sådant, schlattern har kommit av hård belastning när jag var barn och tränade mycket). Jag vet att det är viktigt med bra skor om man springer och tränar och då borde det kanske vara det även när man går? Jag klarar inte av platta skor som converse eller ballerinaskor så viss skillnad känner jag ju redan nu.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Gummit i skorna håller inte mer än max 2 år, så jag tycker du ska investera i nya. Kanske testa olika modeller med någon personal som är bra på fot/knäproblematik?
 
Sv: Beach 2014 del IV

OJ! Inte mer än 2 år!!! Haha, nu skäms jag, mina hundpromenadskor har hängt med i 13 år :o Dags att byta antar jag :p Dumt att det är så dyrt bara... Men det kanske mina knän och min kropp förtjänar. Jag har mycket ont i ryggen också, kan fel skor leda till att resten av kroppen slits också?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Halva klassikern är avklarad :banana: hade världens timing och prickade in det sämsta föret på flera år så tiden blev inte bra men i mål kom jag :D

Bra jobbat, jag var rätt nöjd med att jag inte åkte igår kan jag säga :).

*kl*

Jag kom på den briljanta idén att kicka igång vårträningen med ett testlopp på 5 km i början av varje månad för att förhoppningsvis kunna se en progression. Insåg att idag var den enda dagen jag skulle hinna genomföra ett sådant test under mars första vecka. Idag är inte en optimal dag - tuffa intervaller i lördags och helkroppspass på gymmet igår har lett till lagom mycket träningsvärk och småslitna ben - men huvudsaken är ju ändå att få en tid att jämföra med senare. Jag hoppades på en tid under 22 min och började bra med 4:23 tempo första två kilometrarna, men sen klappade jag ihop och slutade på 22:09. Jaja, nu har jag en tid som jag garanterat borde kunna slå nästa gång!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag drog ju på mig nån slags sträckning när jag körde mark med mixat. Har hållt i sig 2-3 veckor nu. Så be nån kolla när du kör!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Promenader sliter ju inte lika mycket på kroppen som löpning, men 13 år kanske är i längsta taget ;)

Kroppen är en enhet, får man ont i ex ett knä så att man kanske snedbelastar för att kompensera det kan det slita även på höfter och rygg.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kul idé! Gud vad snabb du är :D

kl

Ok, hjälp mig med morgondagens planering! Jag ska springa, har tre val:

1) Löpband innan skolan - börjar 9 så får vara på plats på gymmet ca 07:30, hinner köra en halvtimme ungefär.
2) Löpband efter skolan - slutar 16, kommer vara mycket folk. Lär bli ungefär en halvtimme så jag hinner med sista direktbussen hem.
3) Springa ute när jag kommer hem - får då sticka ut direkt jag kommit hem, vid ca 17:30. Får springa i mörkret (inga gatlyktor) men har ju pannlampa.

Just nu lutar det åt att springa innan skolan, men jag velar :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nu kan du kolla instagram!

Men jag har en fråga om klassikern, räknas lidingöloppet som du sprang förra året?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Öhm noll? :D:D

Menar du upp med armarna eller upp med hela kroppen eller upp med benen?

Alltså gör ett hopp med både fötter och händer så de lättar från marken. :p Jag insåg att man måste ner i armhävningspositionen och sedan lite explosivt skjuta ifrån så man lättar lite.... Om det blev lättare att förstå. :angel:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Yey!

Jopp, man ska göra loppen inom 12 månader :)

Zass - jag skulle också köra på pannlampa!

och Snow - glömde säga att du verkar grym på att springa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 969
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 945
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp