Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Hahah, jag blev helt såld på sidan också! :D Kul att bli peppad, men värdo att försöka sova på det. Jag ligger i sängen och visualiserar övningarna när jag blir så, och sätter ihop olika program. Jag känner liksom hur pulsen ökar och hur jag spänner musklerna i de övningar jag funderar över. Haha, men ja, det går inte att sova då. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Förlåt att jag spammar tråden nu men: Hur många här kan göra hopp när ni står i armhävningsposition? Och typ hur långt kommer ni? :D

Jag gjorde precis några, kommer inte mer än några cm, men så gör jag på knuten näve på en ruggig heltäckningsmatta också. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Jag har precis sprungit. Med kassa knän som gör ont även när jag sitter ner. Fem minuter tog det att springa runt kvarteret. 700m. Klarade jag det utan smärtstillande (men ett jävla dåligt humör, kanske är likvärdig effekt?) så kommer jag definitivt att klara idrottsprövningen.
Blir spännande att se hur knäna mår imorgon...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Halva klassikern är avklarad :banana: hade världens timing och prickade in det sämsta föret på flera år så tiden blev inte bra men i mål kom jag :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Duktig du är! (igen:p)

kl
Vilka är de bästa knäskydden? Mitt ena är lite trött och småont efter jag tränar som håller i sig någon dag. Är nog ifrån en vurpa med mopeden som tonåring
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hello! Idag är det sjukgymnastik som gäller! :) Återstår att se om det stället är något att ha eller ej. Lite förväntansfull är jag allt!

Är för övrigt supertrött efter en aktiv helg med fågelskådning och trädgårdsarbete. Det känns i ryggen direkt när jag börjar med trädgårdsarbetet (på ett bra sätt), det tar gött i filéerna. :d Har varit utomhus nästan hela helgen!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kom nyss hem från veckans första pass, ben! Åååh vad jag hatar att köra ben men efter känns det bra iaf, om jag kan gå..
2014-02-28_103226_5314473d9606ee142be26275.jpg

Hoppas mina små vader kan börja växa lite snart :D
Inne på dag 8 som godisfri, måste vara rekord :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

*knapp*
Igår hade jag delad tur på jobbet. Så hade packat med mig springkläder, så letade upp elljusspåret, vilket jäkla spår, verkligen upp och ner hela tiden. Men när jag sprungit spåret på 2.5km kände jag mig inte färdig så jag tog en sväng förbi där dom bygger vårt nya boende här i Kommunen som jag antagligen kommer börja jobba på. Så det blev totalt en sväng på 7.23km. Men vid 5.2km sprang jag totalt in i en vägg och hade puls på minst 205. Fick gå ca 100m och sen var jag på´t igen. Nu har jag bestämt att det blir löpning varje delad tur, för det är roligt att springa någon annanstans än bara på hemorten.

Förra veckan summerar jag med:
3 st gympass
1 st löppass

Den här veckan har jag som mål på 3 st gympass och ett löppass. Dessutom kommer jag att börja rida seriöst på fredag! :bump: "mitt" sto och ett annat sto skiljs av från sina föl och dom kommer att flytta till hagen brevid stallet så det kommer att bli smidigt nu, dom har gått i en skogshage lite längre bort och en utav unghästarna har sprängt staketet när jag har tagit ut mitt sto. Så det har varit besvärligt. Så jag kommer lägga på 4 dagar ridning i veckan framöver med. Jag har som mål att vara med i klubbens tävling 7/6. Det borde inte vara några problem. På 3 månader borde i kommit i form så vi kan känna på banan och rida en tävling utan krav.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Jag känner mig lite som Jesus Kristus efter den här helgen. Återuppstånden och härlig och helig. (Jag har dessutom börjat läsa 50 shades, så det kan eventuellt ha med härligheten att göra?) :D I dag ska jag köra lite funktionell styrketräning hemma, i morgon blir det backträning i dödens sandbacke. På torsdag tänker jag simma.

*ignorerar slemmet i halsen för fullt*
 
Sv: Beach 2014 del IV

knappar lite.

Sjukgymnast avklarad och han kändes vettig tycker jag. Konstaterade att mina fötter flyter ut fruktansvärt mycket när jag står upp, ganska lustigt att jag aldrig tidigare fått höra att jag har en sån brutal plattfot. Knäna var faktiskt rätt fina i ledbanden och det är ingen meniskskada efter min knäskada. Det enda som märks är att det skadade knäet är mer rörligt bakåt (syns tydligt när jag står upp och översträcker) och att det främre korsbandet på det knäet är lite mer uttöjt. Sen är jag ju fruktansvärt rörlig men det är redan konstaterat sen förr. ;)

Problematiken tycks komma från två håll; att fötterna är grymt rörliga och instabila samt flyter ut, och att bäckenet är rörlig och placerar benen i en lite onaturlig pose. Om man får ordning på fötterna borde hela benen rikta upp sig på ett sätt som är mindre slitigt för kroppen (knäna främst).

Ordination: 5x2 (eller 5x3) raka benlyft liggandes på rygg, varje dag om jag så vill och kan. Får promenera. Ska få iläggssulor som han tyckte jag ska ha även inomhus. Jag som aldrig använder innetofflor, tycker det är obekvämt... :cautious: Återbesök om två veckor, då ska han undersöka mina skor jag brukar använda och ordna så jag kan få en personlig sula.

Så, min beach 2014 ligger nog definitivt i maten, inte i träningen. ;) Har slackat lite på maten nu, tappat motivationen lite trots att vissa resultat infann sig. Skärpning skärpning!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Vägningsdag för mig som det oftast är på måndagar, blev ganska förvånad idag igen, jag har bara lyckats gå upp 1 hg på hela veckan, och det räknas ju inte ens trots att anorexin säger att det är 1 hg för mycket. Ska upp 0,5-1 kg/vecka egentligen.

Gudars vad svårt det är att gå upp i vikt märker jag nu, på sätt och vis en bra insikt för mig så jag kanske tillslut kan börja lita på att jag kan äta mer än jag tror,jag menar, jag går ju inte upp särskilt mycket trots att jag varje dag dricker 2 näringsdrycker med 300 kcal styck utöver maten, dvs 600 kcal totalt :eek: Skönt också att se att det inte gjorde någon skillnad med att jag la till 1 morot och 1 frukt per dag också, trodde det skulle fått mig att gå upp 1 kg pga det...

Så nu blir det till att ta tag i luncherna och middagarna igen, försöka öka på och variera de lite mer, iaf göra de större och mer kaloririka. Blir en liten förändring i middagen redan idag och sen mer förändringar i morgon. Svårt, svårt men ett måste. Jag har kommit så långt nu så det vore dumt att stanna och ge upp här. Nej, jag ska hela vägen in i mål :bump:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Du känns härligt peppad, kul! :) Även om du behöver gå upp i vikt i rekordfart så kan det kanske också vara skönt om det sker i en takt som är mer hanterbar för dig ibland? Nästa vecka kanske viktuppgången är större och då kan du tänka på vad motiverad och målfokuserad du känner dig idag!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Förlåt att jag spammar tråden nu men: Hur många här kan göra hopp när ni står i armhävningsposition? Och typ hur långt kommer ni? :D

Jag gjorde precis några, kommer inte mer än några cm, men så gör jag på knuten näve på en ruggig heltäckningsmatta också. :p

Menar du hur långt en kommer i sträcka eller hur högt upp? När jag tränade voltige så hade vi med en eller två längor med armhävningshopp i uppvärmningen, dvs vi hoppade ca 20 m (antingen på matta i gympasal, eller i en kortsida i ridhuset - där kan vi snacka tungt! ;)). Känns rätt omöjligt att göra såna på knytnävarna dock, man kan ju varken trycka ifrån eller landa på ett bra sätt.

Har några tips på parövningar:
-Stå rygg mot rygg, och passa en medicinboll (eller basketboll, men medicinboll är tyngre=jobbigare) runt båda två, börja från vänster till höger, sen byter man varv. Det blir en sidorotation som tar i hela bålen. Vi körde den på tid, o man kan tävla lite i att det ska gå så snabbt som möjligt (max antal varv på den tid man kör). Den är faktiskt väldigt rolig, dock är det lätt att tappa bollen så man får springa iväg och hämta den, men det kommer jag ihåg som en del av det roliga. :p

-står i armhävningsposition mitt emot varandra, så ska man försöka att klappa till på ovansidan av den andres händer, och självklart försöka undvika att bli nuddad själv. Bra för coren och axlarna, och även snabbhet.

-apropå armhävningshoppen ovan, så är ett tips att köra skottkärre-hinderbana! Man kan göra den hur enkel eller svår som man vill, vi gick slalom, upp och ner från en bänk, samt en bit på händer och i pik (handstående-delen behöver man ju inte göra ifall man inte vill/det behövs för sporten).

Vet inte ifall ni behöver reaktionssnabbhet? En övning som är rolig för det är iaf att alla ligger på rygg på golvet, och när ledaren ger signal (typ blåser i visselpipa) så ska alla upp och rusa iväg (åt samma håll så det inte blir krock). Poängen med den här övningen är inte så mycket ruschen, utan att reagera snabbt på signalen och göra en snabb start. Också en sjukt kul övning som taggar tävlingsinstinkten, dock ett tips är att ligga på mattor ifall man är riktigt tävlingsinriktad, annars är det lätt att få blåmärken på armbågar och knän när man försöker vara snabb i vändningen. Har jag hört. :angel: ;)

Sen så vill jag även tipsa om appen "Knäkontroll" från Sisu, där finns det många små filmsnuttar på övningar som stärker knäna. Gissar att de måste vara väldigt stabila i rollerderby, så kan ju vara en bra idé att lägga in några såna övningar i uppvärmningen.

Jag kan nog komma på fler tips ifall du tycker att de ovan låter intressanta, har ju dels tränat själv i lag väldigt länge, samt hållit lagträningar rätt några år också. Dock är många av övningarna rätt så gymnastiska, men det går ju att anpassa för nivån!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Känner mig jätteduktig idag! Kom för första gången ut på nya cykeln som jag är lite smårädd för, gick bra tills då det kom bilar och jag var tvungen och gå ut på en grusigare del av vägen. Men jag ramlade inte och kunde glatt cykla hemåt:)
Särskilt långt blev det inte men jag lyckades få puls i vilket fall:p
Dock är styret för lågt, armarna kommer i en väldigt obekväm position och vi fattar inte hur man höjer det heller:p Men ska börja med att tippa fram det och se om det hjälper till:)
Bara 96 dagar kvar till tjejvättern så får ta lite kondis inne.

Just det! Klickade hem ett träningskläder set igår från ellos för 19 spänn:D Blev en sportbh med du min nuvarande är svart och jag tappar bort den hela tiden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 969
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 948
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp