Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

9 timmar och 14 minuters träning för mig denna vecka. Känns bra att även utan Vasaloppsspinnen så var det en bra vecka, trots att det var första träningsveckan efter operationen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt Tassetass! Vad är det för operation du gjort? När beräknas du vara tillbaka i "normalform" igen?

Svarade nog aldrig på din fråga, Qelina! Jag har opererat bort gallblåsan, ingen stor operation och jag var i "normalform" redan efter ungefär en vecka. :) Imorgon är det två veckor sen operationen och alla sår är läkta och allt känns prima!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Precis som du beskriver ditt förhållande till mat kände jag för lite över ett år sedan. Ingen ätstörning, men en lite för stor del av min tid gick åt tankar på mat och träning.
Sen ett halvår tillbaka har jag balanserat på gränsen till kliniskt diagnoserbar ätstörning. För mig försvann inte problemen av sig självt, med tiden blev de bara värre. Ångrar att jag inte tog mig till ätstörningsenheten första gången jag fick möjligheten.
Säger inte att du ska oroa dig eller ta åt dig för mycket :) men ha det i åtanke att det bästa ofta är att ta tag i det på en gång.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Skulle klicka hem lite nya aminosyror men opps, följde visst med ett träningsplagg eller två. Internetshopping är farligt men nu kan jag inte vänta tills jag får mitt paket :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Internetshopping är väldigt farligt... Mitt mantra nu för tiden är "jag har inte råd, jag har inte råd..." :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Zass: bra jobbat med intervallerna ändå! Nästa pass blir tyngre;)

Tass: tufft gjort att sitta på cykeln så länge! Det var ju iaf ett spännande lopp:)

LovingLife: bra jobbat! Du ser jättefin ut på bilden:)

*kl

Sammanfattning av veckans träning: strax över 5 h tränat varav 19,5 km löpning.

Måndag: Marklyftsdag
Tisdag: löpning
Onsdag: Bänkpressdag + PW
Torsdag: löpning
Fredag: Knäböjsdag
Lördag: löpning
Söndag: vila

Jättenöjd! Siktar på en likadan vecka igen:) Marklyft imorgon!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vilovecka så 3 h träning:
Tisdag: Grit Strength 30 min (+ 30 min trigger point)
Fredag: 1 h styrka
Söndag: 1,5 h skating

Nöjd. Nu i veckan som kommer ska jag till mina föräldrar, planen är att hinna sätta ihop och dra igenom ett pass om dagen av de jag ska göra själv iaf tors + fre. Eventuellt styrketräning under kvällarna, har ett gymkort på gymmet där ute. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat!

Kl
Blev ingen träning idag utan bara en timmes promenad. Lite känningar i halsen så bäst att låta bli.

Blev iaf tre pass den här veckan:
Måndag bodyjam
Torsdag löpning inkl backintervaller
Fredag styrka (fokus rygg)

Jag är galet peppad nu i alla fall! -2 kg och sötsuget är borta :banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Visst ja... jag "råkade" få 3 nya pt-träffar (nytt 8-veckorsprogram) med början på torsdag.

Såå jag funderar över mål! Mer än viktnedgång, "bli mer vältränad" är ju rätt ludddigt ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Btw - vi gjorde SÅ roliga övningar idag på derbyträningen, till uppvärming.

1. Hoppa upp på en kompis rygg, spring en sträcka, byt, spring, byt, spring, byt, spring.
2. Ligg på rygg, kompisen ställer sig mellan benen på den som ligger. Ta tag runt fötter eller knän, den andra ska gå som krabbgång baklänges med benen runt kompisen.
3. Brutalbänk mha kompis. En ställer sig i derbystance (böjda ben, rak överkropp, spänd mage). Den andra hoppar upp och lägger benen runt magen på kompisen, korsa fötterna bakom ryggen. Gör "situps".
4. En står i derbystance, men med armarna rakt ut åt sidorna. En hoppar upp på ryggen. Den ska sedan klättra runt, under armen, till framsidan, under andra armen, med benen och armarna runt den andra hela tiden.

Hur roligt som helst! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Låter kul! Den första påminde mig om ett fyspass när jag testade på jujitsu, kul fys, helt ok teknik och brutal träningsvärk dagen efter.
 
Sv: Beach 2014 del IV

"Råkade"? ;)

Åh, så roligt! Jag skulle satsa på att få ett par olika program, tex ett tresplitprogram, att följa, med lite övningar att variera med. Men det är ju jag det. :p

Vad är det du vill förbättra? Explosiviteten (tänker på den ankommande agilitysäsongen), smidigheten, styrka, kondis? Kondis tänker jag är rätt lätt att fixa på egen hand iom att du springer själv, och intervallprogram till löpningen är ju hyfsad enkel att hitta? Annars, hur känner du dig i kroppen? Jag tänker att typ om du ber att få Emil så är det ju han som har triggerpointpassen och jag tycker att han verkar sympatisk, be att få honom och be att få lite övningar med smidighetsfokus? Men det kanske går att få om du går på passen iof.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det var jätteroligt faktiskt! :D Väldigt teambuilding! :)

När jag hängde runt min lagkompis i övning 4 och precis skulle gosa in mitt huvud under hennes andra arm sa jag "så här nära har jag nog inte varit någon med någon annan än min partner på flera år". :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jaja, fick på köpet då? :p

Ja snabbhet/explosivitet till agilityn vore ju inte fel. Samma sak med smidighet. Och nya övningar överlag då!
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Vilka bra veckor alla verkar ha haft! Såhär blev min:

Måndag: Vila.
Tisdag: 20 minuter Absolute Tone (helkroppspass) och sedan benpass. Full av energi och fick nästan tvinga mig själv att gå hem efter ett tag! Rejält trötta muskler och finfin träningsvärk som resultat. 4 km transportpromenad till & från skolan blev det också idag.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Kondition och mage på gymmet. Lite mjaha mjaha-känsla över det hela och inget särskilt alls, men jag gjorde vad jag planerat att göra i alla fall. Blev även totalt 8 km i transportpromenader denna dag.
Fredag: Shoulder Pump och benpass på gymmet. Gick jääättebra och var superhärligt, go känsla när jag gick därifrån!
Lördag: 4 km power walk och sedan mage + lite annat smått på gymmet. Det blev ganska kort då magen var det enda jag kände att jag behövde träna mht till resten av veckan, men det var rätt skönt och jag känner faktiskt av både en och två magmuskler idag.

Jag kände mig lat i början av veckan eftersom jag i princip inledde med två vilodagar, men det var rätt skönt och framförallt hade jag inte kunnat göra på något annat sätt p.g.a besök och... lite för många drinkar på en kväll. :p Passet i fredags var verkligen ett som jag kommer att minnas som ett bra pass överlag, och den där Shoulder Pump-klassen jag gick på ska jag försöka bli stammis i tänkte jag! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Visst såg den kul ut? Hittade nästan hundra parövningar på styrkeprogrammet, asroligt! Fyller på mitt program, haha! :D Länk.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ååh vad skoj att se, och vilken rolig hemsida! Det här var inte bra, nu blev jag ju träningspeppad på alla möjliga sätt och vis! Och jag som skulle gå och lägga mig och sova nu, jomen tjena...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 969
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 948
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp