Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Hormonkalas här också :banghead: Antar att det var det som gjorde att träningen igår var så blä!

*kl*
Dagens motion var en avrastningstur på min speedade och fnorkiga häst. Och så lite utelek med dottern. Vi ha mest grått och vått ute, typ så här vått :D
1507139_10152329730690712_1073765024_n.jpg

(Jag höll mig utanför pölen :D)

Nu håller jag på att leta info om träningsmöjligheterna under semestern och har kommit fram till att det finns ett spa med ett gym, men hittar inte info om vad det kostar. Suck! Det skulle ju vara trevligt att veta om det är värt att packa träningskläder eller inte!

Blev en timmes rask promenad så forr jag kom hem från jobbet, skönt! :)

Nu blir det middag!

*kl*

Min kropp känns återhämtad efter Öppet Spår och idag gjorde jag det första "riktiga" träningspasset sedan dess. Joggade 5 km i torsdags (utan sport-BH p.g.a. skavsåren) men idag hade huden läkt tillräckligt för att jag skulle slippa flygande tuttar. Jag sov i mina föräldrars övernattningslägenhet i Stockholm natten till idag och huvudstaden har ju för sjutton vår! Barmark så långt ögat kunde nå; det har vi inte i Falun. Således kunde jag inviga mina nya asfaltsnötardojor under ett intervallpass. Jag sprang 6x5 min med 1 min gåvila mellan varje. Har under vintern legat på 4:30-4:35 tempo under dessa intervaller, men utan dubb under skorna och med utvilad kropp kunde jag nu springa 4:15-4:20 istället. Det är en jäkla skillnad faktiskt. Ansträngde mig iofs något mer också men jag orkade hålla samma tempo genom alla intervaller (dock med liiite längre vila inför sista intervallen). Jag blev sugen på att springa millopp - vore fett att sänka förra årets tid på 45 minuter till kanske 43-nånting.

Blir avundsjuk på det där vädret på bilderna, här ösregnar det och jag har inte alls lust att ta mig ut med hunden. Samtidigt som ångesten har slagit på mig jätte länge nu för att jag suttit still för mycket idag så är varken jag eller hunden direkt sugna på att ge oss ut. När jag väl kommit ut brukar inte regnet spela någon stor roll men det är så här innan det känns lite motigt.

Det är så konstigt för jag har den där ena sidan som säger att jag inte vill gå ut och en som säger att jag ska gå ut och gå massor för att jag äter så mycket, för att jag är tjock och för att jag gått upp i vikt. Sen har jag en sida som vill bli frisk och utmana mig med det som är svårt, som vill få gå kvar i behandlingen och därför måste upp i vikt och en en annan sida som inte vill gå upp i vikt. Så svårt att göra alla sidor av mig nöjda, jag gör ju aldrig rätt :(

Ja, det har verkligen varit jättefint här idag! En av de 2 soliga dagarna vi får på en månad, typ...:p

Jag tror inte att jag ens kan börja förstå hur jobbigt du har det med dina tankar och de två sidorna som slåss mot varandra. Jag måste dock - återigen - berömma dig för hur förnuftigt och klokt du resonerar om det här, även om du kanske inte känner dig varken klok eller förnuftig själv. Jag hoppas att den friska sidan fick vinna idag och att den fortsätter att göra små segrar framöver så att du snart kan se på dig själv, vara nöjd och känna att du faktiskt gör rätt mest hela tiden.

Såg ut som en väldigt härlig dag!

Fin är du! Härliga bilder:)

Vad härligt att du tog dig ut! Ser ut att vara underbart väder :)

Ja, det var verkligen en finfin eftermiddag, gud vad lite sol kan göra med humöret!

Blää jag som kände mig i sån bra form hela denna veckan..Igår fick jag lingonveckan och idag känner jag mig fett, svullen och vill bara trycka i mig en Marabou.:banghead:

I know the feeling! Ibland är det bara bäst att give up & give in, försöka gilla läget och acceptera att såhär är det ett par dagar i månaden och att inget hemskt kommer att hända om du äter lite choklad. I alla fall jag brukar känna mig lite bättre då, när jag bestämmer mig för att helt enkelt sluta känna efter och bara låta hormonerna styra mig ett tag. Det är liksom bättre än att försöka slåss mot naturen (typ :p), skuldbelägga sig själv och känna sig svag som resultat!

Jaa, jag gjorde det redan igår. .Gav efter och tryckte en 200 grammare med Marabou Oreo (Den är typ det bästa som finns..) men sen hade jag dubbelt ont i magen i 1h efteråt..Bra där! Gör mig iofs mer övertygad att jag inte ska käka socker, men choklad är så svårt att motstå...

Så idag gav jag inte efter, jag drog på mig träningskläderna och körde ett Jillian pass kl 22 och sen käkade jag sushi (och cola zero). Har även beställt samma skor som du Blueberry, så nu har jag 2 par skor på väg...Får se vilka som faller mig i smaken!

Bra lördag, alla andra är på Avicii eller Horse Show känns det som ;)

Vilken fin bild! Så härligt smile på dottern:D

snow: du är så snabb! Klart du ska starta ett millopp:up:

Kl

Gick upp strax innan åtta för att bänka mig framför Vasaloppet-sändningen:) jobb i em och ska laga en köttfärs och potatissoppa men förutom det blir jag nog i soffan hela förmiddagen:D

Nice! De är neutrala med bra stötdämpning, och vårens färger är så sjukt snygga. De som är magenta + orange är min våta dröm just nu, men de kostar minst dubbelt så mycket så jag får slita ut de lila först...

Hur gick det igår? åt du något mer än pizza sen? Kan du se och uppmärksamma de tankarna lite tidigare och försöka hindra det i tid? eller kompenserar du omedvetet när du vet att du ska äta mer senare? Du måste vara snäll mot din kropp! den behöver energi hela dagen!

KL
Ridning igår och lilla hästen var såå duktig! Ska till stallet idag med, så jag hoppas att flytet hänger i sig (problemet sitter ju helt klart i sadeln, så det är väl mest jag som ska ha en bra dag...).

Hon älskar att plaska i vatten! :D Oavsett om det är regnpölar eller badvatten så ska det plaskas och lekas. Hon låg lite för länge i magen min så hon blev vädur, men skulle ha blivit fisk egentligen ;)

Snow - Du är så himla grym! Jag inspireras verkligen av dig! :)

Blåbäret - Men åh, nu vill jag åka till XXL och leta skor! Har ju insett att jag gått ner i storlek på skorna också så jag borde ha nya inneskor som fötterna inte glider omkring i... De inneskor jag har nu kan lätt få bli uteskor istället, men kan det verkligen motivera nyköp ändå? Jag får se om jag får med mormor till butiken som smakråd iaf ;)

Queen - Ett ypperligt tillfälle för mental målfokusering alltså! :) Du KAN rida bra, alltså kommer du också att göra det idag :)

haha! Japp!! satsar på att försöka få med både huvud och kropp på banan! det värsta är ju bara om man har med sig minnet från slutet på passet igår och förväntar sig att få samma känsla direkt när man sitter upp... ;)

Jag sprang 6x5 min med 1 min gåvila mellan varje. Har under vintern legat på 4:30-4:35 tempo under dessa intervaller, men utan dubb under skorna och med utvilad kropp kunde jag nu springa 4:15-4:20 istället. Det är en jäkla skillnad faktiskt. Ansträngde mig iofs något mer också men jag orkade hålla samma tempo genom alla intervaller (dock med liiite längre vila inför sista intervallen). Jag blev sugen på att springa millopp - vore fett att sänka förra årets tid på 45 minuter till kanske 43-nånting.

Bra jobbat! Bättre underlag gör mycket.

Vasaloppsfrukost, senare är planen backintervaller! Har hittat en backe i elljusspåret som jag tror är bra för ändamålet.

Hur gick det igår? åt du något mer än pizza sen? Kan du se och uppmärksamma de tankarna lite tidigare och försöka hindra det i tid? eller kompenserar du omedvetet när du vet att du ska äta mer senare? Du måste vara snäll mot din kropp! den behöver energi hela dagen!

Nej inget mer :/
Jag ser dom i god tid, men "kan" inte göra nåt åt det

Jag har inte läst hela tråden frekvent så jag kan ha missat något men har du funderat på att ta kontakt med en ätstörningsenhet? De kan nog hjälpa dig att komma ur dina tankebanor.

:)

Fast om du minns den känslan så minns du kanske också hur du gjorde för att komma dit, och kan göra vägen kortare idag? :)

6,5 km långsam promenad. Vädret här suger, igår snöade det men det hade försvunnit nu tack och lov. I stället är dimman så tät att det känns som att det regnar, håret blev blött av dimman liksom. WTF?

*kl*

Efter fyra timmar och fjorton minuter gick vinnaren av Vasaloppet äntligen i mål och vi fick kliva av spincyklarna. Jobbigt, roligt och förjävla härlig stämning!

Nu ska jag äta en väldigt efterlängtad lunch!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
41 42 43
Svar
857
· Visningar
25 432
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 304
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar