Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Nä du har rätt, det är ju kroppens sätt att säga att något är fel så det känns som att jag vill ta det på allvar.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hahah, nej jag hade tänkt välja ut lite olika för att kunna variera passen faktiskt. :p

Hmm, men om du lägger upp det så att du kör övningar som hjälper dem att bli bättre basketspelare då? Eller dela upp träningen så att coachen kör halva gänget basket och du kör andra hälften styrka och sedan växlar ni grupp? :)

Det låter klok. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad är punch out? :)

kl

Vilodag här borta, förutom promenad till bussen och promenad med hästen. Nu sitter jag här och är lite för mätt eftersom jag inte kunde låta bli att fika lite efter middagen :p Men jag har bestämt mig för att det är okej, det var mitt val och det var gott. Imorgon ska jag njuta av sovmorgon :love:

Punch out är boxningspass där man jobbar två och två och slår på mitsar :) Det är styrka och kondition. Jobbigt som bara den :D

Låter som en härlig dag :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Heeej beachtråden!
Igår tänkte mina knän dö fullkomligt på eurohorsemässan. Svullna som fan, varmare än helvetet. Att sitta ner och kolla en klass var inga problem, men att ställa sig upp.. fy fan.
Men!! Idag är det bättre! Ingen onormal värme, betydligt mindre svullnad. Och det gör inte ett dugg ont!

Tror att jag fick ihop i snitt 1h loggad rörelse/dag i februari. Härligt som fan!
Nu får det bli stretch/yoga för att dra ut de muskler jag misshandlat med en dag på gbg horse show, i väntan på att herrn kommer hem från sitt em-kval eller vad han nu skulle göra
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja Minette fanns kvar då, men avlivades kort innan jag flyttade. Ja krutten är superfin :) vet inte om det är min typ av häst dock, men har 2 kallblod att prova och så ev de som står långt bort. Ska bli så kul att börja rida på riktigt igen! :bump:

Qelina: Vad bra jobbat! 1-0 till Qelina :banana: Fortsätt hålla ledningen!

Cili: Vad bra att knäna känns bättre! :) Väntar du några provsvar från ackis?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag vet faktiskt inte. Men jag antar det. Dom tog ju flera rör blod, så nåt måste dom ju göra med dom ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

låter kul!

cili: jag är avundsjuk på dig som fick gå på GHS :D Men inte avundsjuk på knäna, skönt att de känns bättre i alla fall!

kl

Blev en kort löprunda nu innan jag ska iväg på 30-årskalas. 3 km, som tydligen gick snabbare än vad jag trodde för jag slog visst rekord på både 3 km och cooper enligt endo... :D Joggade lite efteråt så 3,4 km blev det totalt. Riktigt nice att känna att jag har farten i benen, även innan frukost.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Idag tog jag inspiration från zass och körde cirkelträning hemma. Aldrig gjort det förr, men den spontana tanken är att det kommer bli ett stående inslag i min träningsregim. Jag vet att så fort det blir bättre väder kommer jag dra mig som fan för att träna inomhus och då är det ju perfekt att kunna köra lite styrka helt utan extra vikter.

Förresten, zass, har vi något mål på Lidingö 15, eller är målet målet, liksom? :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt, bra jobbat zass:)

kl
Sprang 5 km i långsamt tempo, är krasslig i halsen och snuvig så vågar inte fräsa på.:(
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt! Man kan göra jättemycket utan vikter bara man använder lite fantasi.

Just nu är målet målet! :D Att ta sig runt och inte vilja dö längs vägen ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Gött! Vi får väl revidera på vägen, men jag har också målet som mål. Tankarna har gått lite fram och tillbaka, om jag ska satsa på en - för mig - bra tid och därmed göra det hela rätt så plågsamt eller bara ha en njutbar upplevelse där man hinner glo på lite folk vid vätskestationerna och lyssna på fåglarna medan man lullar på. Just nu lutar det åt det sistnämnda. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Detsamma :) Men du, om du är krasslig så ta det lugnt! Du kommer tillbaka snabbare om du vågar vila :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Haha! Det går ju att anpassa målet för dagen efter hur uppladdningen har varit, eller för all del efter dagsformen. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Ååh, idag kan jag verkligen inte bestämma mig för om jag ska träna eller ej! Jag hade tanken på att göra det, men vaknade jättesent och typ 60% av mig vill stanna hemma, baka grahamsbullar, kolla Desperate Housewives och lulla runt hela dagen i stället. 40% är dock sugen på att känna lite "fan vad bra jag är"-känslor och lulla bort till gymmet. Jag har dock inte direkt något att träna då jag redan jobbat igenom mina muskelgrupper två gånger denna veckan... Men jag kanske skulle gå bort och köra lite alltiallo-träning, bara för att jag kan? Eller så stannar jag i pyjamasen hela dagen. Eller så går jag dit. Eller så stannar jag hemma. Eller så går jag dit.

Hjääälp! :arghh:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tveksamt :D Nog för att jag har ett halvår på mig att träna, men jag kommer nog fortfarande vara långsam!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Sjukaste träningsvärken. Haha.
Hade fys på jobbet i torsdags kväll. Lite crossfit först och sen innebandy. Min rumpa, min rygg, mina armar, mina axlar...AJ! Haha.
Men gött ändå.

Sprang igår, 3 km i långsamt tempo. I regn.
Så jävla nöjd att jag tog mig ut, och att jag inte visste att det regnade för då hade jag nog gått till jobbets gym istället :p

Veckan so far är två promenader, två löprundor, ett gympass och crossfit/bandypasset. Känns inte så tokigt alls!
Idag blir det promenad och kanske något mer om jag orkar. Ska eventuellt gå in till stan och köpa nya löparskoj :D (gamla jobbet betalar. TACKAR!)
Och imorn vill jag Body Pumpa! Evigheter sen sist.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja men faktiskt, vad håller jag på med egentligen? Här sitter jag, frisk och pigg och lite rastlös, med massor av solsken utanför fönstret dessutom! Det vore nästan kriminellt att inte ta sig ut och träna! Nu jäklar blir det power walk ute och sedan mage/alltiallopass på gymmet! Så det så!

Bra jobbat med träningen för din del, visst är det underbart att känna att man är igång igen och har gjort något bra under veckan? Heja oss! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Grym bra vecka Sleepan! :up:

Åh vet ni vad!? Jag sprang 5 km idag :) på 28 min. Är inte på ruta noll i löpningen alltså, känns bra! Inte sprungit regelbundet sen typ, oktober.
Kvällen bjuder på film och öl, öl-släpp av småpartier på systemet idag så köpte lite gott :d drack lite öl, vin och whiskey igår också, och öl i torsdags :angel:
Ska baka veganska blåbär/chokladmuffins att bjuda på ikväll också, ehehehehe :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 977
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp