Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

*knapp*
Mina ben dör! Fullkomligt! Efter gårdagens benpass så är jag bra slut... Pust! och ½timme kvar på jobbet.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Modifierade mitt första cirkelträningspass, någon som vill ge feedback?

Uppvärmning Två låtar

1. Benböj 12
2. Utfall 12 (per ben)
3. Utfall åt sidan 4 + 4 + 4 vanliga/armar/balans (per ben)
4. Sumobenböj med balans 12 (per ben)
5. Donkeykicks 12 (per ben)
6. Armhävningar 12
7. Smala armhävningar 12
8. Bänkdips 12
9. Rygglyft eller Superman 24
10. Rygglyft med vridning 12 (åt varje håll)
11. Höftlyft med ett ben rakt 24
12. Höftlyft på sidan (bron) 12 (per sida)
13. Benlyft 12
14. Sneda crunches 24

Upprepa två eller tre gånger

Nedvarvning och stretch Två låtar

(Utfall åt sidan är vad det låter, första fem med armarna i kors framför bröstet, andra fem med armarna sträckta framåt och de sista fem går man upp i balans på den "bakre foten".

Sumobenböj med balans är att man kliver ut med vänster fot i sumoställning, ner i benböj och när man går ihop med fötterna igen så ska man balansera på höger fot, innan man kliver ut igen.)

När jag gjorde passet idag, alltså innan denna modifiering, hade jag t.ex. helt glömt bort triceps, så frågan är vad jag glömt denna gång? :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Är det någon som har koll på ungefär hur lång tid det tar att gå en kilometer i vanligt hundpromenadstempo? Är lite rädd för att ladda ner en sådan där app för att kolla sträckan jag går ifall jag kommer överanvända den men är ändå nyfiken och skulle vilja ha ett hum. Jag har alltid mätt mina promenader i tid eftersom jag förr oftast sprang utanför markerade löpspår på den tiden innan alla dessa appar fanns som mätte sträckan men skulle vilja veta på ett ungefär för att säga till mina hjärnspöken att jag inte alls bara sitter på min rumpa och latar mig.. Hur långt hinner man gå på 50 minuter eller en timme?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Över 6 km/h räknas som rask promenad har jag för mig. Jag brukar ligga på 6,2-6,5 när jag går PW med stavarna. Så hundpromenad skulle jag nog säga 4-5 km/h, beroende på hund också såklart ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Över 6 km/h räknas som rask promenad har jag för mig. Jag brukar ligga på 6,2-6,5 när jag går PW med stavarna. Så hundpromenad skulle jag nog säga 4-5 km/h, beroende på hund också såklart ;)

Haha, ja det beror lite på hur mycket jag anpassar mig till lilleman också. Han har fullt med spring i benen så det går ganska snabbt men han har också en massa nosande för sig så ska vi stanna så han får lukta på allt intressant lika länge som han vill när han går lös går det ju inte lika snabbt, men jag knatar på i min takt så får han hänga på för det mesta ;)

Tack för svaret. Har för mig att jag gick 3,2 km på lite mindre än en halvtimme för länge sedan då jag gick ett spår men går kanske lite saktare nu. Men då kanske det stämmer ungefär .
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tycker det låter bra! Det enda jag reflekterar över är att det verkar vara rätt mycket fokus på sidomagmusklerna (utom med benlyften), eller tänker jag fel då? Försökte se alla övningar och vad de gör framför mig ;) Jag skulle i så fall ha lagt in någon övning som fokuserar på mittendelen också, typ advanced crunches eller något sådant. Men annars låter det finfint tycker jag, bra jobbat! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Sidomagmusklerna är lite av en svaghet hos mig, därav lite extra fokus. Men advanced crunches ska jag ta med, tack för tipset!
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Vilken härlig tur det blev idag, tack för att du sparkade ut mig Sleepan! ;)

Dagens outfit:

20140301_130215_531208099606ee148f7ea1e8.jpg


Dagens promenad:

20140301_132518_53120725e087c367c03f3c44.jpg


20140301_132145_5312078dddf2b3536cd15516.jpg


Dagens lunch:

20140301_150638_531208462a6b2259249ca4bd.jpg


(macka med avocadoröra, skivad kycklingfilé och körsbärstomater)

Jag är glad, nöjd och... sötsugen. :p
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Ah, då är jag med. Känner igen det där, all magträning jag gör tycks sluta med att det är antingen de övre två eller de undre två "rutorna" som får jobba - aldrig de emellan eller på sidorna! Magen är verkligen supersvår att träna rätt på egen hand tycker jag...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Blir avundsjuk på det där vädret på bilderna, här ösregnar det och jag har inte alls lust att ta mig ut med hunden. Samtidigt som ångesten har slagit på mig jätte länge nu för att jag suttit still för mycket idag så är varken jag eller hunden direkt sugna på att ge oss ut. När jag väl kommit ut brukar inte regnet spela någon stor roll men det är så här innan det känns lite motigt.

Det är så konstigt för jag har den där ena sidan som säger att jag inte vill gå ut och en som säger att jag ska gå ut och gå massor för att jag äter så mycket, för att jag är tjock och för att jag gått upp i vikt. Sen har jag en sida som vill bli frisk och utmana mig med det som är svårt, som vill få gå kvar i behandlingen och därför måste upp i vikt och en en annan sida som inte vill gå upp i vikt. Så svårt att göra alla sidor av mig nöjda, jag gör ju aldrig rätt :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl

Benpass igår förmiddag sen jobb 14-22, hem och sov, jobb idag 7-15.30 (mycket att göra både igår och idag) och sen raka vägen ut på berget för en löptur i backarna: så himla trött nu:p Måste nog ta en tupplur om jag ska hålla mig vaken längre än till 21.. Hehe. 5,5 km blev det iaf i så jag är nöjd!

Imorgon tänker jag mig en vilodag, går på 14 imorgon igen så ska typ kolla Vasaloppet och ta det lugnt. Kanske tar en promenad om jag känner för det men inget bestämt:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Dags att slå mig hårt i huvudet. Ligger på helt löjligt kcalintag idag eftersom det blir pizza ikväll. Jag har ätit tre knäckebröd med smör. Enbart.
Blir så jävla ledsen på mig själv för att jag gör så här, och ändå lyckas jag inte korrigera beteendet. Och nu sitter jag på ett tåg utan restaurangvagn så jag kan inte tvinga i mig nåt heller
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja precis :)

KL

I går överraskade jag mig själv och min man genom att hänga med honom ut på intervallpass.
60 sekunder jogg och 30 sekunder gåvila. Min kropp trodde att den sista stunden var kommen och min puls landade inte alls under gåvilan, så det var jäkligt jobbigt innan jag kunde ta en genväg och gå i 3-4 minuter medan Hunken fick en omväg och en spurt i stället. Då hade vi gjort halva rundan och andra halvan kändes klart bättre.

Men alltså, se bara :eek:
skarmavbild_2014-03-01_kl_181108_531214bfddf2b354cb0f7dde.png


Jag känner ändå att det är dags att förklara krig mot förkylningen, så i dag köpte nya skor.
Bevingade ponnyer i lila nyanser, det kan ju aldrig vara fel? :D

2014-03-01-1620_5311fab0ddf2b322444d75bd.jpg


(De kostar bara 500 spänn på XXL just nu. Tips!)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Såg ut som en väldigt härlig dag!

Kl
Har idag tackat nej till fika (trots bjuden) och bara tagit en liiiten bit (blev nöjd väldigt fort dessutom) när nytt bakverk skulle provsmakas på jobbet. Nöjd! :)

Mindre nöjd med att vara social, rastlös och komma hem till tom lägenhet. Dessutom saknar jag världens bästa människa som bor alldeles för långt bort.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Schyssta skor! Jag skickade efter ett par igår för jag trodde jag hade 40% Rabatt, men så visade det sig att de inte var på märkesvarorna såklart...Men då hade jag redan klickat (fort gick de...) Så får se om skorna är värda sitta fulla pris då...Annars ska jag noga spana in dessa! :)

Blää jag som kände mig i sån bra form hela denna veckan..Igår fick jag lingonveckan och idag känner jag mig fett, svullen och vill bara trycka i mig en Marabou.:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 977
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp