Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Se till att skriva ner allt nu också!

Kl
Har inte läst ikapp allt men hoppar in och gör en uppdatering, läser sen. Har visst haft fullt upp med roooooligt föreningarbete på pendeön istället för beachtråden senaste veckan :p

Jag har haft en riktigt bra vecka även i övrigt! Dagens träning blev tredje passet den här veckan och jag har varit sockerfri bortsett från en semla i tisdags. Dock i form av efterätt när jag var bortbjuden på middag till den enda som gör riktigt goda semlor (mamma ;)) så drt känns ok ändå.

Dessutom har mindre socker, lagad mat och lite träning börjat visa sig på vågen! :banana: sjukt nöjd! 1-2 kg som är borta på 2 veckor, bara sånt jag plötsligt gick upp men det känns som att jag är på väg att bryta den negativa trenden uppåt. Nu blir jag peppad på att fortsätta ner! Har fått med mig sambon på anti socker också.

Idag har jag inte suttit ner mer än på pendeln tror jag. Promenad i blåbärsriset med hundarna, gym med Mammas, en shoppingrunda och några timmars jobb.
Har (äntligen!) Uppgraderat mitt gymkort så jag kan träna i hela stan :D dessutom har jag köpt nya hörlurar, lyckas reklamera mina löpar/jobbskor och fått ett par nya (sjukt nöjd!!! Det trodde jag inte). Och köpt två par byxor för inga pengar alls.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag vill ha med cirkelträning i utmaningen! :)

Så du ska hålla i träningar? Kul! :D Ska skicka en rörlighetsserie till dig som jag tycker verkar bra, kolla facebook :) Bra konditionsövningar kan ju vara t.ex. burpees, mountain climbers, upphopp, jogg på stället med höga knän... Styrka: armhävningar, utfall (framåt/bakåt/åt sidan), plankan i olika varianter (vanlig, sidoplanka, dynamisk planka), olika magövningar (russian twists, bicycle crunches, båten mm)...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Jag har varit på bodypump idag. Alltså herregud. Var länge sen min kropp led så mycket. Kommer förmodligen ha ruskigt ont imorgon.

Men härligt! Träningen framöver blir nog 3 pass/vecka; punch out, bodypump och spinning :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad är punch out? :)

kl

Vilodag här borta, förutom promenad till bussen och promenad med hästen. Nu sitter jag här och är lite för mätt eftersom jag inte kunde låta bli att fika lite efter middagen :p Men jag har bestämt mig för att det är okej, det var mitt val och det var gott. Imorgon ska jag njuta av sovmorgon :love:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Inlagt! :D

Åh, tack! Ja, det ska bli asroligt verkligen! Direkt när de sa att vi har ju olika gruppen som behöver tillskott, nämnde några olika och så "träningsgruppen, vi ska ju ha lite off skate-träningar" och jag typ "Wow!! :love:", och sa till direkt. Har funderat hela veckan på olika upplägg, haha! :D

Tack för alla övningar, de jag inte redan hade med på listan har lagts till! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

En favoritövning är masken ner - armhävning - masken upp. Asjobbig! :D Benböj-stjärna kan ju vara bra för er också som behöver både styrka och balans :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Masken, hu! Men jag lägger till den, tack. :D Benböj-stjärna vet jag inte vad det är? Hittade två varianter på youtube, en som var en burpee med stjärnhopp, den andra en vanlig squat där man höll upp/ut armarna övningen igenom, är det den du menar? :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Oops... :angel: Tassetass, nu kör vi! :D

liding%C3%B6.png
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härlig läsning Jenka :) Alltid roligt när man är inne i ett bra flyt.

Idag hände något som inte hänt sedan förra året, jag åt upp 2 mjuka smörgåsar utan att slänga något av dem! Känner mig väldigt äcklig, tjock och rädd nu men det är ju för tusan bara bröd. Måste intala mig själv att det inte kan döda mig, bara göra mig friskare. Känns som jag aldrig mer vill göra om det för det var och är så jobbigt men för att det ska bli lättare och lättare måste man utmana sig gång på gång, men jag ska ge mig själv ett par dagars vila från den här fighten jag kämpat med så länge nu...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Masken är som sagt asjobbig :p
Nä, du gör ett benböj/squat och sen går du upp, sträcker armarna uppåt, ställer dig på ena benet och lutar överkroppen åt det hållet. Som ett X typ på ena benet och de övre strecken mer ihop. Det drar i sidomagmusklerna för balansen ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad skoj att hålla i lite träningar! Det är jag också jättesugen på, men vet inte riktigt var jag skulle göra det. Gjorde ett tappert försök med basketlaget i höstas men endast 3-4 personer dök upp, så det dog ut lite... :/

Förutom de övningar som redan nämnts gillar jag jumping squats, hoppande utfall, Spiderman pushups, benlyft, sit-ups där man sitter två stycken mittemot varann och passar en vikt fram och tillbaka, mountain climbers med cross overs (där du försöker få höger knä mot vänster armbåge och tvärt om), burpee(s) med armhävning(ar) emellan, rullande planka, plankan där du varierar med att gå upp på händerna och tillbaka ner på armbågarna var 5 sekund och sumo squats.

På Abs Attack brukar de även avsluta med något de kallar the Mexican Wave då alla börjar i normal plankposition och står i en cirkel med huvudet inåt. Sedan börjar en person och går upp i avancerad planka och ner igen. När den personen är tillbaka nere på armbågarna går nästa person upp, ner igen och så är det dags för person 3 osv osv. Får man riktigt bra flyt ser det snart ut som att alla rör sig i en våg, men det blir rätt tufft rätt fort... Rekordet är 7 varv för vår grupp av 10 personer men det känns som att det skulle gå längre tycker jag! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Eftersom den här trådens alias är knä-tråden vänder jag mig nu till er för lite goda råd! Jag har börjat känna de senaste veckorna att mina knän krånglar lite, och även om jag verkligen inte har några stora problem vill jag kolla av lite vad ni säger för att eventuellt kunna förebygga en negativ utveckling... Det som händer är att jag väldigt ofta när jag sitter ner en längre tid känner hur knäna blir varma och det börjar bulta och värka lite molande i området kring och under/bakom knäskålen. Det händer när jag är på bio, när jag sitter i soffan med datorn i knät en längre tid, när jag är på 2 timmars-föreläsningar och annat. Det gör inte jätteont direkt men bultar som sagt rätt rejält och känns som att det blir varmt och svullnar lite. Det hjälper inte att sträcka ut benen eller att ställa mig upp en stund. Jag märker inte av det särskilt mycket när jag rör mig förutom att jag ibland känner en skarp smärta bakom knäskålen när jag börjar gå eller springa, men det släpper efter ett tag.

Är det såhär för alla ibland, eller kan det vara en början på något mer allvarligt? Borde jag göra något? Efter att ha läst om alla knän och hur mycket skit de kan ställa till med blir jag ju lite mörkrädd, så jag känner att jag gärna vill ta dessa varningsklockor på allvar...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack, grejt! :D Nu har jag typ 50 övningar, och tänkte fortsätta snappa upp varefter. :) Fortsätt gärna hojta till om ni kommer på något! :)

Och ja, det känns jätteroligt! Har funderat på att utbilda mig inom gruppträningar, så det här är ju verkligen perfekt att få testa på lite i liten skala. :) Trist med basketlaget, men kan du inte fortsätta så kanske fler dyker upp? :)

Angående knäna skulle jag kolla upp det. Inte för att jag vet något men better safe than sorry tycker jag. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är inte så för alla iaf. Vet inte vad det kan vara dock.
Jag gillar inte när saker gör ont! Visst, klart att smärta inte är så kul men framförallt just att det är ett tecken på att något är fel.

Kl
Jag kom på vad jag ska ägna min söndag åt! Få sambon att kolla vad som behövs för att laga min cykel :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Haha, dina fellow rollers kommer älska dig (och oss) när du är klar med dem! Fast du tänkte kanske inte köra alla 50 övningar på samma pass, eller? :D

Jag borde kanske försöka igen med laget, för det vore verkligen kul! Det verkar dock som att många av dem är med i laget just bara för att spela basket (hereguuud, vilka tror de att de är egentligen?! :p); det här med lite mer generell fitness verkar inte intressera särskilt många. Jag har dock snackat ihop mig med coachen lite och sett till att vi kör lite mer styrkeövningar under träningarna, men några renodlade styrkepass är folk inte intresserade av tyvärr.

Ska nog göra som du säger och kolla upp knäna, om inte annat så måste jag ju passa på att utnyttja den gratis sjukvård som erbjuds mig i det här landet! Och så är jag väldigt osugen på det här med knäproblem i framtiden, fy satan vad jobbigt det verkar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 977
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp