Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Februari har varit super vad gäller löpningen, styrketräningen har tyvärr fått lida. Matmässigt började månaden uselt, men nu känns det riktigt bra och jag är tillbaka på banan igen. Mål för mars är att springa tre dagar i veckan, hinna styrketräna minst en gång i veckan men gärna två, och fortsätta på den bra banan vad gäller maten.

Idag blir det vilodag, ska till stallet men pålle får bara skrittas. Får i alla fall snusa lite hästdoft :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

God morgon! Trött och lite träningsvärk, annars finemang :D

Mina löpskor är inte mycket att se på så här kommer skorna jag gymmar i!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kan inte säga att jag är nöjd med februari. Mycket lite träning, och matvanor som gränsat mot skadliga. Hoppas på att mars blir bättre. Ska skaffa medryttarhäst så livet kommer bli lite bättre överlag ;) kanske knuffar mig i rätt riktning.

Nu kommer en helt OT fråga, men vet att många är medryttare här. Hur långt har ni till stallet? Har pratat med en som har hästar 30 min enkel bilväg från mig (typ vid Alunda, Zasso ;)) buss 50 min stannar 4 km från stallet, ibland går anslutningarbussar då blir restiden 1 h 20 min... Orkar man!?
/Van vid att ha egen häst :angel:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Här är mina inneskor! Inte fått tillfälle att använda dem än men hoppas det blir ändring på det snart. :)

mail


Mvh sugen som fasen på att gymma!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har ju egen häst. Bor i Fålhagen och hästen bor på Lena Prästgård i Vattholma. Det tar 15-20 min att köra. Både tåg och buss finns ju också men det skulle jag aldrig idas med, hade jag inte haft bil hade jag letat stall närmre stan! :p Det tar mycket tid att vara i stallet, vill inte behöva dra ner på hästtid för att restiden blir längre.

*kl*
Fredag och träning i eftermiddag igen! Vi har blivit ett gäng som går på cirkelträningarna varje vecka så det är ju roligare nu när man lär känna varandra och så :)

Jag spanar in utbudet av pass på gymmet hela tiden, vill träna mer! Men än så länge vågar jag inte ge mig på allt för "tuffa" pass, det funkar inte mentalt. Vill testa Bodybalance men det har inte dykt upp nåt än.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har förvisso egen häst. Eller ja, min som jag äger är ute på foder i Eskilstuna, och min ridhäst som jag fått ha som min egen (är stallägarens gamla avelssto) har jag 9km hemifrån. Tar 10min med bil eller buss. Åker jag buss får jag promenera typ 5 minuter från stora vägen in till stallet. Så det är väldigt smidigt. Går även att cykla dit.

*knapp*
Har avklarat benpass på gymmet i mina nya snygga gråleopardtights. Måste ju erkänna att jag verkligen ÄLSKAR tights med mönster. Helt jävla tvärslut nu. Ska dricka upp mitt te och sen dusch och slappa.

Här är mina skor jag oftast använder. Nike Tr Fit 3. Har även ett par Nike Tr Fit 5 som vi fick på Nike Blast dom använder jag vid gymträning. Har två par löparskor med. Men ingen bild på dom idag.

1e1faa6e839611e3aecf0ac913b3a2f4_8.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är faktiskt svinnöjd med ffa maten för februari, gått ner 2kg i fett, även om jag kunde ha tränat lite fler pass än vad jag har gjort. Men det är no excuse i mars!

pic_200094779.jpg

Mina löparskor ute: Nike Lunarglide +3

tumblr_lpx72k3OlQ1qz7rod.png


Skulle dock behöva nya inneskor, tips?
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har egen häst, hon står 2mil hemmifrån mig tar 17 min att köra dit, det är perfekt för jag har jobbet 3 mil från mig, så detta är på vägen emellan. Men om jag åker buss till stallet tar det över 1h...plus 15 min att gå..
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kul med medryttarhäst! Nu blev jag nyfiken var stallet ligger :D

Mitt stall ligger ungefär två mil hemifrån. Men ofta åker jag efter skolan, då ligger stallet på vägen hem. Det funkar rätt så bra även att åka buss, även om jag ibland står där vid busshållplatsen mitt i vintern och undrar vad jag håller på med :p Din bussresa låter lite lång men du kanske har bil ofta? :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag kör på converse, tycker det är överlägset bästa skorna om man bara ska styrketräna!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad skönt att det blev bra med maten ändå! Verkar som du valde rätt taktik då du bestämde dig för att släppa kraven gällande maten lite och fokusera på träningen:)

Snygga skor alla har!!

*kl

Knäböj gjort, och det var NICE. 5 rep på 60 kg idag, så borde öka lite till nästa vecka, men det var tungt! Riktigt fin pump sen i 40 kg (4x10rep). Tror jag får lägga på lite där med:) Klarade 4 pullups idag med:D

Bilder på mina skor då, de svarta är mina utelöparskor, Asics GT-2170 och de mönstrade inneskor som jag gymar och springer lite på bandet i, Nike Free Run:)

20140228103645-83.254.253.131.jpg


20140228103752-83.254.253.131.jpg



Sammanfattning av februari då! Strax över 23 h träning loggad och 57 km sprunget. Hade ett mål att komma upp i 50 km löpning i februari så det gick ju vägen:) Under februari har jag påbörjat en deff, bytt styrketräningsprogram och slått en massa personliga rekord! Bland annat:

5/2: 60 kg knäböj
12/2: 40 kg bänkpress
14/2: 3 dips
16/2: 25 armhävningar
24/2: 22,5 kg i militärpress (x5)
22/2: 3 st chins (handflator från mig)
28/2: 4 pull-ups (handflator mot mig)

Att klara dips och chins utan hjälpvikt/gummiband har ju varit något jag haft som mål länge så det var extra kul!

Nu hoppas jag i mars på att kunna slå fler personbästa. Framför allt i bänk, mark, knäböj, militärpress och pullups vilka kommer vara i fokus. Målet för mars är också minst 70 km löpning. Har lite svårt att sätta mål gällande vikterna dock, vet liksom inte riktigt vad som är rimligt så jag bara kör på så får vi se!
Gällande vikten så hoppas jag på att jag är ett par kilo lättare när vi går in i april!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Jag ska nog ha Nike Blast nästa år som ett mål för mig att klara av på träningsfronten, det verkar ju skitkul!! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja absolut! Tror det var en lättnad bara att få lufta allt det där i tråden, få stöd och råd. Känner mig mycket mer avslappnad runt allt sånt.

Så himla kul med din utveckling, du går ju från klarhet till klarhet! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Jag läser tråden. Men har inte skrivit än! Förra gången gick det sådär och jag fick ett bakslag med mina ätstörningar...:( Jag hakar på tråden, men kommer inte uppdatera så mycket!

Men iallafall. Kilona rusade iväg. Upp till 109kg. Blev deprimerad och ansökte om en GBP. 1 månad efter min ansökan orkade jag inte längre. Jag flåsade som ett as bara jag gick 200m.

12 januari bestämde jag mig! Allt skit i skafferiet och frysen åkte ut.
Jag knöt mina walkingskor och började bara gå.

Just idag vägde jag 92kg! Alltså 17 kg som bara försvunnit på två månader. :wtf: Min gigantiska röv har minskat ifrån 128 cm till 104cm!
Igår kom även mitt brev ifrån GBP-kliniken, jag ringde dit, bokade av allt och eldade upp brevet på balkongen! :D

Min målvikt är någonstans vid 68kg. Där var jag för 4 år sen och dit ska jag igen! Det kanske tar 1 eller 2 år att ta mig dit, men det får ta den tiden det tar. Under tiden så lär jag mig iallafall en hälsosam livsstil! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt att läsa att du tog tag i det. 17kg är supermycket! Du är jätte duktig. Vi finns här i beachtråden och stöttar dig när du behöver! :) Det här fixar du. Men stressa inte, då kommer du bara bli besviken. Låt den ta den tid det tar. Jag har gått från 100kg till mina ca 70kg idag på ca 4 år. Så det tar tid, jag är inte i mål än, men det får ta den tiden det tar.
 
Sv: Beach 2014 del IV

:bow:


KL

Jag mätte mig i morse, och suckade högt över februari.
3 ynkliga centimeter.
3 veckor av förkylning, som fortfarande drygar sig kvar i kroppen.

:(

Februari:
Höger arm: 38
Midjan: 84
Strax under naveln/höft: 105
Stuss: 114

Januari:
Höger arm: 38
Midjan: 84
Strax under naveln/höft: 106
Stuss: 116

Jag har varit SJUK sedan jag bokade resan.
Det är så jävla deprimerande.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är inte ett dugg mysigt. Varje hållplats ropas ut på full volym, och det är väl ungefär en gång i timmen. Just nu längtar jag rejält mycket efter en säng!
Men det kommer vara värt det, får ju roa mig med GHS och en vän jag inte träffat på ett halvår :)

Nä, det är nog inte det va? Kom också på det när jag tänkte efter lite, men just där och då lät det som en jättemysig grej! Typ som när jag tyckte att det lät som en strålande idé att ta nattbussen från London till Paris förra året. När vi blev tvingade att hoppa av bussen för passkontroll vid 3 på natten kändes det inte alls som en strålande idé längre... Well well, hoppas du kom väl fram i alla fall! :)

Idag är det fredag kära beachisar och helgen är riktigt nära! Det som också är riktigt nära är en ny månad. Är ni nöjda över er träning/mat i februari?

Jag är löjligt nöjd med träningen i februari och känner verkligen att jag vill göra mig tid så att jag kan fortsätta såhär även i framtiden! Det har blivit i genomsnitt 4-5 pass per vecka och väldigt varierad träning, men med mer fokus på styrka och toning än löpning och kondition. Det är precis det jag trivs med, men tidigare har jag alltid haft löpträningen som ett måste och haft någon fix idé om att "man har inte tränat om man inte har sprungit en massa"... Känns skönt att jag lyckats övertala mig själv om hur fel det är!

Matmässigt har det varit helt okej, fast självdisciplinen har sett bättre dagar... Men jag är i alla fall motiverad att ta tag i mig själv varje dag och har inte hamnat i någon långvarig svacka matmässigt, så jag ska inte tänka för mycket på det utan försöka att vara nöjd med mig själv i alla fall. Jag har oftast hållit mig inom mina 1600 kcal i Lifesum, även om det inte alltid varit rätt saker som stått för kalorierna om ni fattar.

Allt som allt har det varit en jäkligt träningspeppad månad och jag känner mig både smalare och starkare ganska ofta nu för tiden. Dagarna då jag känt mig tjock och plufsig den här månaden kan räknas på ena handens fingrar, och det är minsann inte vanligt i mitt liv! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Wow! Inte dåligt! :D

kl

Jahaja... Råkade säga att jag ville vara med att springa vårruset i Maj med distansridningsklubben jag är med i. Jag har ju inte sprungit regelbundet på över ett år!
Så jag gjorde ett 3 km-test på endomondo och resultatet var väl inte det roligaste precis. Ett tempo på 5:36 (10,71 km/h) och min konditionsnivå låg på "hygglig".
MEN! Då får jag väl se till att springa lite mer då! Satte upp ett träningsprogram med hjälp av endomondo och nu ska jag försöka klämma in löpning 4 dagar i veckan utöver allt annat... Men sjukt skönt att någon annan bestämmer hur långt och snabbt jag ska springa.

Ikväll så måste jag verkligen hinna iväg till gymmet! Har väl egentligen haft tid nu i veckan men kroppen har varit helst slut när alla sysslor varit klara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 979
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp