Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

MadicDomino- Vad otroligt mycket envishet och motivation kan göra :bow: Imponerande att du lyckades bryta den onda spiralen själv. Du ska vara super stolt! Men var försiktig med dig själv så inte ätstörningen får ta över igen. Som tidigare skrev så är det något som tar tid, i början går det snabbt men sen kommer det plana ut lite så ge inte upp då utan fortsätt kämpa på. Tycker det låter bra att du jobbar för att få en hälsosam och hållbar livsstil. Jag hejar på dig :banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra idé att utvärdera månaden, tror jag behöver det, känner mig ganska misslyckad men när jag tänker tillbaka är det ändå en del bra saker jag klarat.

- Inte klarat av att äta enligt tidigare matschema när jag la till 1 näringsdryck till
- Väldigt ensidigt ätande på lunch och middag, sämre variation än december och januari
- Fortfarande ganska mycket promenader
- Bara gått upp 0,9 kg på hela januari och februari
- Inte klarat av att äta upp en enda hel skiva av mjukt bröd utan att slänga typ 1/3

+ Börjat variera kvällsmelliset, stor sak för mig
+Vågat mig på flingor och musli
+ Tagit 2 näringsdrycker per dag
+ Lagt till lite av de sakerna igen jag plockat bort från matschemat innan
+ Spontanåt en gång med en kompis
 
Sv: Beach 2014 del IV

+ ni andra!

Tack för peppandet! :D :love:

Tror jag tappade dom första 10 kg riktigt snabbt beror på jag gick från en kost med massor av fett, socker och kolhydrater. Nu äter jag ungefär mellan 1200-1500 kcal om dagen. Jag äter det jag är sugen på fast i rimliga mängder och tar oftast ett hälsosammare alternativ. Fett och kolhydrater ätet jag visserligen fortfarande fast i bättre alternativ. - Olivolja istället för smör. Fullkornspasta + sallad istället för mängder av vanlig vit pasta. Vatten eller sockerfri läsk istället för Cola mm.

Troligen kommer viktminskningen gå långsammare snart. Men min sambo och bästa vän (som även lider av ätstörningar fast i mildare grad än mig) håller också på med samma resa som mig. Vi peppar varandra och försöker! Tillsammans har vi alla 3 gått ner ca 35kg nu. :D

Får jag tummen upp av läkaren så börjar jag styrketräna vid 85kg! Längtar! :D
Just nu får jag inte göra något fysiskt (förutom att gå typ!j pga. Ryggkotorna i länden ligger och pressar mot varandra. Var inne på röntgen i december, då låg dom mot varandra i alla lägen. Förra veckan var det dags för en ny röntgen! Tro det eller ej, men i 4 olika positioner av 5 så har avståndet ökat mellan kotorna. Ju mer kroppsvikt som tappas på överkroppen ger mig möjligheten till en bättre rygg. :banana:

Så jag hoppas på att slippa tunga smärtstillande snart. :banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra att du gör en utvärdering, nu kan du ju se svart på vitt att du faktiskt gjort framsteg! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

+ andra, tack för input! :) Problemet är att stallet ligger 4 km från vägen, där det visserligen går bra med bussar. Ibland kan man byta buss och åka hela vägen, men det tar lång tid... bil har jag ju hos föräldrarna, dock ska jag dit och hämta den också :cautious: ytterligare en bussresa. Aja har 2 på G som ligger närmare stan så kanske kollar upp det först :) Är as taggad! :D

Är mindre taggad på den brutala träningsvärken som väntar efter första ridpassen dock :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Quelina: Bra jobbat den här månaden ändå, och glöm inte att du faktiskt vågade testa en ny sorts knäckebröd häromdagen! Också något att sätta på pluslistan tycker jag :)

MadicDomino: Jättekul och inspirerande att läsa om din resa såhär långt, och vad härligt att du har sambon och kompisen med dig! Du verkar både glad, bestämd och motiverad men samtidigt realistisk och avslappnad så jag tror att det kommer att gå susen det här! Hoppas du kikar in lite då och då och uppdaterar oss mer på hur det går :)

Emtherlia: Herregud!! Nu kan jag inte se programmet p.g.a utomlands, men beskrivningen av det räckte för att jag skulle bli alldeles svag i hela kroppen... Vaaarför utsätter man sig själv för något sådant?! Vad är det för utomjordingar som är med i det där egentligen? :eek:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Visst bor du i bälinge-trakten? Jag vet en äldre stor ponny som kan behöva hjälp, den står i Isgrena. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag såg det när det gick på tv. En nisse dog till och med. Galet!! :eek:

Kolfinnur - ah, har du också stått där? :) Fanns Minette kvar då? Jag stod där för flera år sen, min syster har köpt häst av V och jag sålde Minette till henne :D Krutte är iaf en darling! :love:

*kl*
Dagens träningspass var vidrigt. Precis samma pass som i onsdags, men idag var jag redo att lägga av efter första varvet. Det var inte kul någonstans, bara vidrigt jobbigt. Jag var nästan gråtfärdig :( Men, jag genomförde hela passet ändå. Nu vill jag mest bara tröstäta men inte ens det får jag ju! :mad: ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Näver bäver! :D Men coolt för de som orkar! :D

Min februari har varit rätt ok faktiskt. 3-4 h i veckan trots tidsbrist, och sedan skatingen på det så det är + 1,5 h förrförra veckan och + 4,5 h förra veckan. På söndag är det träning igen så 1,5 h till då.

Men dock lite bakslag på den vanliga träningen i veckan, jag var HELT SLUT i tisdags efter 3,5-h träningen i söndags, så lade in två extra vilodagar ons + tors, kändes bra med styrkan idag. :)

Feb stat:
Träning (styrka, aerobics, spring): 12 h 18 min
Skejting: 6 h
Minst 1,2 kg ner, ska väga mig på samma våg igen inatt.

Marsplanen: - Skejta en gång i veckan, ev något mer.
- Köra igång med lite pass, gärna spinning eller konditionspass några gånger i veckan
- Fortsätta med styrketräningen
- Fortsätta med att tänka på vad jag äter, nu ska vikten ner lite till


Men hörni, speciellt ni som hemma-tränat, nu behöver jag råd! Det råkar vara någon (:angel:) som signade upp sig på att köra lite offskate-träningar, och nu håller jag på att samla övningar inför träningar jag ska hålla! Styrka, kondition och smidighet är det jag tänkt. Ös in alla råd ni har! :D Gärna program om ni satt ihop några sådana. :) Hade tänkt skaffa lite petflaskor jag fyller med sand att ha som vikter, annars kommer vi att göra dem ute på någon form av plan. Helt ok med både stående och liggande övningar. Säg att beachtrådens samlade kunskap kan hjälpa mig driva detta i land? :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det tog bara några veckor, men jag skapade en tidsutmaning. Vilka är på? :D
Jag la till rätt många sporter, men inte promenader. Hojta till om det är någon ni tycker ska vara med. :)

Länk.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Och den som vill ha fler vänner på endo - det är bara att adda mig. Jag ska försöka vara lite mer aktiv där med, roligare när man får lite likes på sina träningar tycker jag, haha! Bekräftelsejunkie, jag? :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är alltså 25 mil i ett ökenmarathon, de ska göra 4 sådana på 1 år! Helt jäkla insane! Ska kolla vidare efter jag duschat. Var tvungen att pausa för ridningen, men jäklar vad spännande att se! Och imponerande!:banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL
Februari har väl varit lite seg träningsmässigt, framförallt nu på slutet, tyckte jag kom igång bra i början på månaden, men tappade det sen. Men istället så plockade jag upp kaloriräkningen igen och började tänka på vad jag äter, och det har redan gett resultat! mellan 1-2 kilo under 3-4 veckor, så det känns ändå bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 979
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp