Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Menar du hur långt en kommer i sträcka eller hur högt upp? När jag tränade voltige så hade vi med en eller två längor med armhävningshopp i uppvärmningen, dvs vi hoppade ca 20 m (antingen på matta i gympasal, eller i en kortsida i ridhuset - där kan vi snacka tungt! ;)). Känns rätt omöjligt att göra såna på knytnävarna dock, man kan ju varken trycka ifrån eller landa på ett bra sätt.

Har några tips på parövningar:
-Stå rygg mot rygg, och passa en medicinboll (eller basketboll, men medicinboll är tyngre=jobbigare) runt båda två, börja från vänster till höger, sen byter man varv. Det blir en sidorotation som tar i hela bålen. Vi körde den på tid, o man kan tävla lite i att det ska gå så snabbt som möjligt (max antal varv på den tid man kör). Den är faktiskt väldigt rolig, dock är det lätt att tappa bollen så man får springa iväg och hämta den, men det kommer jag ihåg som en del av det roliga. :p

-står i armhävningsposition mitt emot varandra, så ska man försöka att klappa till på ovansidan av den andres händer, och självklart försöka undvika att bli nuddad själv. Bra för coren och axlarna, och även snabbhet.

-apropå armhävningshoppen ovan, så är ett tips att köra skottkärre-hinderbana! Man kan göra den hur enkel eller svår som man vill, vi gick slalom, upp och ner från en bänk, samt en bit på händer och i pik (handstående-delen behöver man ju inte göra ifall man inte vill/det behövs för sporten).

Vet inte ifall ni behöver reaktionssnabbhet? En övning som är rolig för det är iaf att alla ligger på rygg på golvet, och när ledaren ger signal (typ blåser i visselpipa) så ska alla upp och rusa iväg (åt samma håll så det inte blir krock). Poängen med den här övningen är inte så mycket ruschen, utan att reagera snabbt på signalen och göra en snabb start. Också en sjukt kul övning som taggar tävlingsinstinkten, dock ett tips är att ligga på mattor ifall man är riktigt tävlingsinriktad, annars är det lätt att få blåmärken på armbågar och knän när man försöker vara snabb i vändningen. Har jag hört. :angel: ;)

Sen så vill jag även tipsa om appen "Knäkontroll" från Sisu, där finns det många små filmsnuttar på övningar som stärker knäna. Gissar att de måste vara väldigt stabila i rollerderby, så kan ju vara en bra idé att lägga in några såna övningar i uppvärmningen.

Jag kan nog komma på fler tips ifall du tycker att de ovan låter intressanta, har ju dels tränat själv i lag väldigt länge, samt hållit lagträningar rätt några år också. Dock är många av övningarna rätt så gymnastiska, men det går ju att anpassa för nivån!

Åh villagegirl, vill du gifta dig med mig? :love: :D

Jag noterar samtliga i mitt sheet för övningar! :D

Och ja, jag menar hur långt upp. Iom att jag kör på knytnävarna vet jag inte om jag pallar att hoppa långt med dem, vet inte om jag fixar att stabilisera den bra nog då. Men rakt upp går bra, då är den ju i stabilt läge liksom. :)

Reaktionssnabbhetsövningen var grym, (ok, grymmare än de andra), det ska jag definitivt göra. Åh, jag är såå pepp alltså! :D

Och ja, kommer du på fler så jättegärna verkligen! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Japp. Åh, jag såg en asgrym gif på ett gäng militärer som stod bredvid varann i armhävningsposition, och sedan var det en som rullade, assnabbt, under alla andra när de hoppade så fort han kom. Och de stod nära varann alltså, asgrymt.

...Jag har inte som mål att vi ska kunna göra det sedan. :angel: ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Ok två röster får avgöra, det blir pannlampan imorgon ;) Vad för slags pass det blir får vi se, jag tänker gå på känsla.

Idag var det vilodag, men jag gav mig ut på en promenad innan middagen eftersom jag för ovanlighetens skull kört bil till och från skolan, någon form av fysisk aktivitet vill jag ju gärna ha varje dag :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

här är det lite sjukstuga. förkyld och hostig, fyfaan. Godis i massor och svullen mage, perfekt för faan!:arghh:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Se det som att sockret ger din kropp energi till att slänga ut skiten!

Så gjorde jag istället för att känna mig som en dålig mor när jag gav min son först popcorn och sen kladdkaka med glass nu på kvällen:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Den som skapade utmaningen får gärna lägga in listan, tog senaste från november :)

Wah! Jag har ingen aning vem som är vem! Men de som saknas som jag kan se är AS, SD och WB. Vilka är ni? :)

AG - ananya
AJ - grodan21
AS - ?????????
CE - Tyreety
CF-fryckan
CS - Mammas
EA - Emtherlia
ED - cherie
EE - hermulen
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
KP - Praeterea
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LL - Linisen
LS - Pixus
MA - Trollunge
ML - Tulpanen
MO - Queen
NÖ - Ninnurur
OK - lethal
SA - zass
SD - ?????????
SG - sleepan
SN - Chili
SS - Niya
S.Z.E - Zarro
SÅ - hallonsoda
VE - Congeria
WB - ???????????
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Måste bara! Klarade riktiga chins idag! Alltså med handflatorna från mig. Smala, men ändå!
Klarade 4 st, efter ett bröst och bicepspass. Inte på raken, men med lite vila mellan. Fattar inte hur, men är skitglad! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Bästa idén någonsin: koka extra ägg så det alltid finns färdigkokta ägg i kylen.

Var hos naprapaten idag, han har dragit i mina knän och gjort massa tester i vilka jag reagerade på ett visst ligament i flera test. Men han kunde inte se något samband, för just där det ligamentet sitter brukar jag inte ha ont.
Pratade med honom om att min rygg inte är böjbar bakåt också, och beskrev några yogaposer jag inte är i närheten av att klara av eftersom det känns som att ryggen blir låst. Hans svar på det var "det är för att du har bra bålstabilitet". Jahopp. Så en yogi har dålig sådan då? Vet inte om jag håller med om det :p

Sen blev det strax över en timme på gymmet. Körde en del benövningar i kabelmaskinen. Hyfsat låga vikter för att inte överanstränga, och väldigt långsamt med mycket byte av ben för att inte riskera att köra på för hårt och märka det för sent. Det gick faktiskt riktigt bra. Kände inte av knäna någonting, men så gjordes de flesta övningarna med rakt knä också (precis som läkaren tycker att jag ska träna).
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag plockade bort en José från buke-tidsutmaningen, det var ingen här va? :D

Undrar även över en MB i samma utmaning, någon som känner sig träffad? (Har vi ens några snubbar i tråden?)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Pratade med honom om att min rygg inte är böjbar bakåt också, och beskrev några yogaposer jag inte är i närheten av att klara av eftersom det känns som att ryggen blir låst. Hans svar på det var "det är för att du har bra bålstabilitet". Jahopp. Så en yogi har dålig sådan då? Vet inte om jag håller med om det :p

Min rygg är inte heller böjbar bakåt, det gååår liksom inte. Känns bara obehagligt. Tveksam dock till att det beror på min fantastiska bålstabilitet, men det låter ju bra ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Grattis!! Visst är det hur kul som helst när man upptäcker att man klarar det:D starkt!

Ja! Det var ju inte hemskt längesedan jag klarade min första chin med handflatorna mot mig (har kunnat innan men haft "uppehåll" på några år), men detta var ännu roligare!
Känner mig stark och är riktigt nöjd med min kropp! Härlig känsla! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 969
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 942
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp