Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Klart du kommer! Det är grymt!! :D

Man slår, sparkar och hoppar. Inte på någon utan bara i luften. Jobbigt som fan, och jäkligt svettigt, men oerhört kul! Och man känner verkligen att det ger något! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

öhhhhhh, det straffar sig att göra ett träningsprogram på endomondo. Nu MÅSTE jag ju ut och springa idag, trots att jag känner mig ganska slut.
Bara 4 km iofs. Men det är kallt, och blött, och... kallt och BLÖTT! Och KALLT!
Jaja, bara att snöra på sig skorna...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tycker jag är rätt frisk i mitt förhållande till mat men visst, det syns ju på mig om jag inte alls bryr mig om vad jag äter. Så därför bryr jag mig, i alla fall till viss del, om vad jag äter. Sen tycker inte jag att jag mår särskilt bra när jag bara äter dålig mat som är fet, tung och onyttig. Man får ju ingen långvarig energi från sådan mat och jag tycker inte om det i längden.

Jag är en person som hellre äter nyttig mat och äter sötsaker, än äter onyttig mat och inga sötsaker. Jag kan absolut vila, det gör jag typ jämt... :cautious: Efter att knäna började krångla så klättrade jag på väggarna eftersom jag var van vid mer aktivering, men samtidigt hade jag en superstressig period i livet precis då. Nu är jag i så dålig form att jag inte alls klättrar på väggarna. Snarare känns all fysisk aktivitet som ett stort hinder och jag blir trött innan jag hunnit börja.

Ingen förbjuden mat och ingen särskild ångest heller. Kan tänka att det var dumt att äta den där extra godsaken, men det är inget jag slår mig själv med. Jag går inte ut och kompenserar med en lång promenad. Däremot har jag svårt att "göra lagom" när jag gör nånting. Jag är väl inte extrem på något vis men jag blir lättare överansträngd än andra och då är det dumt att jag alltid "ska bara...". Ska alltid fortsätta lite till. Därav sitter jag här nu med värkande rygg. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur är det med er som är friska och inte har någon ätstörning, har ni ångest över vad ni ätit eller ska äta?

Nej, verkligen inte! Som flera andra skrivit, kan jag väl kanske någon gång "ångra" någonting jag ätit (speciellt om det var onyttigt och inte ens gott:p), men någon ångest i den bemärkelsen är det ju verkligen inte.

Tar tankar på mat och kompensation upp stor del av er tid?

Nej. Om jag inte vad vad jag ska äta till kvällsmat får jag ju klart tänka lite mer på det;)

Har ni förbjuden mat eller är allt ok i rimliga mängder?

Jag har ingen förbjuden mat. Viss mat gillar jag, viss mat ogillar jag. Jag försöker tänka på att äta nyttigt (för mig = protein och grönsaker, mycket ekologiskt).

Kan ni vila en dag om ni är trötta eller sjuka?

Absolut!

Hur stor del spelar er kropp och maten ni äter in för er självbild och självkänsla?

Svårare fråga. Jag tror inte det spelar SÅ stor roll. Men jag har alltid varit normalviktig/smal så jag vet ju inget annat. Men jag har vägt 5 kg mer än jag gör nu och det hade jag egentligen inget problem med det heller. Man är ju självklart inte en sämre person för att man väger mer!!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nu har jag tagit förebilder på mig själv. Det var inte alls kul :p

Funderar på om jag ska gymma eller springa imorn...
Ska rida på torsdag och idag körde jag ju Combat. Så kanske gym och imorn, och sen försöka hinna springa på fredag innan fest. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hermulen: Hejaheja:D

Zass: GRATTIS:banana: Grym du är!

Sleepan: härligt att du kom iväg på ditt combat-pass!

*kl

Nu har vi precis ställt in en helt groteskt stor kålpudding i ugnen:d Mat för hela veckan:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tycker jag har friska tankar om mat. Jag äter det jag känner för, men försöker väl se till att jag äter sånt som är bra så att jag orkar jobba hela dagen och träna på kvällen. Det viktigaste är att det är gott. Onyttiga godsaker äter jag också och oftast i rimlig mängd. Blir det mer någon gång ibland så får det väl bli det, då behövde jag väl den trösten/förströelsen just då. Så länge det inte blir en vana fördjupar jag mig inte mer i det.

Träningen är viktigare för mig, den gör att jag trivs med mig själv, både fysiskt och psykiskt. Men inte heller där har jag högre krav på mig själv än att jag kan vila om jag är sjuk eller fruktansvärt trött och opepp. Men ofta är det kvällens träningpass jag tänker på och längtar efter hela dagen. Även här försöker jag lyssna på min kropp: känner jag mig sliten får jag ta det lite lugnare. Igår var jag trött och frusen hela dagen, så då tog jag bussen till stallet istället för att cykla som jag brukar. Och det känns helt ok, träningen ska vara rolig även om det är jobbigt.

Min inställning är att alltid vara snäll mot mig själv och försöka gilla mig själv.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kommer jag överleva mitt första combatpass på torsdag? :nailbiting: Berätta vad man gör, please! :D

Passet som jag tänkt gå på eftersom jag börjar jobba senare än de andra dagarna. Men att få sova lite längre har vunnit än så länge.

:D Jag kan inte låta bli att tänka på en ledare jag haft på bodycombat, han muttrade över att lyckades spräcka så många byxor när han höll i passen. ( :D vi tjejer har nog det bra som oftare har stretchigare material i byxorna tror jag)

Var förresten på AerobicStrip i förra veckan. Passet hade nog varit bättre om man varit minst 10 pers mindre i salen, det var för trångt i salen, fick nästan en fot i huvudet. :angel:

:nailbiting: Men vad har jag gett mig in på, som bokat in mig på Grit Strength imorgon. Tror det är en av dom som jobbar som PT som håller i passet.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det låter bra, tycker själv att det är ganska smidigt att springa innan man ska iväg på nåt, man blir inte lika trött av det som ett gympass tycker jag:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja precis :)
Och så går det snabbare! Har lite kort om tid så då känns löpningen som en bättre idé :)

Då ska jag bara komma på vad jag ska göra på gymmet imorn. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Tack för hejarop! :D Och fasiken vad sugen jag blev att gå på combat nu! 6:30-passet är liiite tidigt, tror jag måste gå hemifrån kvart över 5 för att hinna med :rofl: Men har tänkt gå på måndagspasset nån gång, det som går 19:30 :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nu ska vi ha hantverkare i lägenheten på torsdag morgon så vi sover hos mormor, men nästa vecka kan du sova här och gå på passet med mig! ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Idag har jag för första gången i mitt liv öppnat posten, funnit ett måttband och halvt skrikit "IIIIH!!! MITT MÅTTBAND!!!!!" för att sen fyllas av lycka.
Det är nämligen ett sånt här, som gör det himla smidigt att mäta omkrets på alla möjliga kroppsdelar :bump:
sku108428-6.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh tack snälla för alla svar, jag har helt glömt bort hur det är att vara frisk efter ca 9 år med ätstörningar och säkert 20 år av extremt självhat inför min kropp.

Även en frisk person tänker alltså lite på vad som är nyttigt och inte men det är inget man låter gå ut över livet mer än att man försöker välja hälsosamt till vardags liksom och tillåta sig att äta lite extra gott ibland om jag fattat det hela rätt. Det låter sunt. Och att man äter tillräckligt för att orka leva ett vanligt liv och orka med träningen. Och att man inte strävar efter den där jätte smala kroppen utan en frisk och stark kropp. Fast det gör iof jag med, jag vill också bli smal och vältränad vilket jag verkligen inte är nu. Efter viktuppgången är jag inte längre smal och absolut inte vältränad :( Jag vet att det tar ett tag för kroppen att omfördela sig så att man ser proportionerlig ut efter viktuppgången men det är jobbigt att vänta på det...

Det låter så skönt det ni beskriver, jag vill så gärna kunna lita på min egen kropp igen och automatiskt veta vad kroppen vill ha och vad den behöver. Jag har alltid oroat mig för att alla som vill gå ner i vikt eller som tränar mycket är i riskzonen för en ätstörning men det verkar verkligen inte vara så. Jag menar, typ alla vuxna kvinnor har enligt statistiken försökt gå ner i vikt eller ogillat sina kroppar och ändå har de inte blivit sjuka.

Jag vill inte heller ha förbjuden mat, jag vill kunna äta det jag vill, jag vill inte vara livrädd för mat :(

Har fått utökat matschema igen , ska äta mer än tidigare eftersom jag inte gått upp i vikt. Och det känns som att jag bara äter och äter. Hur många gånger per dag äter ni andra?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Du kan komma till det tänket kring mat du med, men det kommer ta tid. Baby steps! Du har ju kommit jättelångt, tänk tillbaka ett år och var stolt över hur bra du är, hur mycket du har åstadkommit, hur mycket mer du klarar av nu. Och se samtidigt framåt, se den starka friska Qelina som kommer ut "på andra sidan" när du har tagit ännu fler små steg mot att besegra sjukdomen!

Jag äter 5 gånger om dagen, det passar mig att äta med 3-4 timmars mellanrum eftersom jag orkar med dagen bättre då. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 962
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp