Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Jag fick med min grupp på gympa istället så det blev väldigt kul!
Jag hade dock inget blodtryck och en annan saknade puls men men
 
Sv: Beach 2014 del IV

Du är inte sugen på "mitt" riddjur? Hon är riktigt rolig att rida ut på. Kan tänka mig att ägaren skulle vilja ha mer hjälp nu när jag inte kan rida så mycket. Ingen mockning eller så heller. Kan höra med henne om du vill?

Det var snällt, men tyvärr ligger det stallet inte så bra till vad gäller bussar, sen tror jag inte att L passar mig så mycket bättre om jag ska vara ärlig. Men tack! :)

Måste vila från löpning/gång imorgon pga benhinna och så går det inget spinningpass på förmiddagen:( Kaaaanske går och gör crosstrainer på gymet om jag är riktigt sugen men det är ju fan döden så då får jag jäklar vara sugen:cautious: Hehe.

Nej vad drygt med struliga benhinnor :( Hoppas det fixar sig, är det något du brukar få? Håller med om att crosstrainer är skittrist :p

Ja, jag har döpt om den till det :D

På displayen på roddmaskinen går det att välja mellan olika träningsformer, och jag misstänker att de flesta bara kör på standard. Jag väljer däremot menyn för "tävlingar", och då kan man bland annat tävla mot en annan båt eller spela fiskspel. Det är verkligen inget avancerat, utan oerhört basic men fantastiskt kul. Då är jag en fisk som ska äta fiskar som är mindre än mig och hålla mig undan för fiskar som är större. Om jag ror tungt flyttar sig min fisk högre upp på skärmen, och ror jag lätt så sjunker den. Det blir med andra ord ganska varierat, och jag är en väldigt utpräglad tävlingsmänniska så jag brukar köra två-tre omgångar och försöker slå mig själv varje gång. Varje spel tar fyra minuter. Det är ASJOBBIGT. Min highscore är på 1425 poäng :angel:

Jag ska ta en bild på det nästa gång jag är på gymmet :D

Låter helt fantastiskt :D Du måste ta en bild!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Min löptur blev en intrevalltur på 5.15km på 35:04min. Det är jag nöjd med. Kanske inte smartaste draget att skippa kaffekoppen innan löpning. Men jag tog mig runt på bästa tiden i år än så länge iaf. Så nu väntar en dusch och lunch, sen promenad från bussen till och från stallet och jobb ikväll. Rätt nöjd med min torsdag må jag säga!

Bra jobbat! :up:

Åh vad jag gillar att styrketräna! Och rygg! :love: mina dragremmar var awesome! Kände mer i musklerna än i händerna i marklyften! :D

Peppigt! :bump: Dragremmar kanske vore något faktiskt, så kanske jag skulle våga lyfta lite tyngre...

Fyffes vilken förmiddag! :D Bodycombat var asjobbigt men roligt. Tror det blir ännu roligare när man lär sig teknikerna för slagen bättre också, men jag hade bra teknik redan nu med tanke på vilka muskler som ömmar nu :angel:

Vad kul! Måste testas någon gång.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har världens skönaste torsdag där två inställda föreläsningar ledde till en helledig dag. Tjoho! Firade med att somna om i morse och sedan åt jag pannkakor & fruktsallad till brunch tillsammans med mina flatmates. Nu ska jag ge mig ut på en promenix, sedan blir det hemmaplugg och ikväll kör jag Medball Madness följt av basketträning. Är rätt slut i kroppen sedan igår, men det ska nog gå det här också! Viljan och motivationen finns i alla fall...:)

Härlig dag! Pannkakor och fruktsallad låter inte helt fel :d
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag sprang intervaller innan frukost idag, gick bra trots lite träningsvärkstyngda ben och rumpa. 1 km jogg innan jag körde 4x3 min i ungefär 5:10-5:50-tempo. Avslutade med ungefär 1 km löpning hem, totalt 4,7 km.
Därefter har jag suttit och skrivit hemtenta, mindre kul :p Men den är i stort sett klar, ska pausa ett par timmar innan jag kollar igenom och skickar in. Under tiden ska jag försöka mig på att göra proteinbars, spännande!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Blööö trött! Gick upp kvart över 4, har jobbat och gått en långpromenad i strålande sol :D

Och tränat! Pass 1 av 3 med ny pt. Jag trodde att vi bara skulle prata idag och hade tänkt ett lugnt pass med bröst och axlar efteråt. Benen kändes lite trötta redan innan...
Tjohodu, 40 min träningpass med en del explosivitet, styrka, löpteknik och intervaller... nu är jag både svettig och trött! Och sjukt motiverad!
Har visst fått kostplan också. Bra att ha som lite inspiration tänker jag.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åå saknar att ha pt!

Senaste:
Söndag: 12 km pw, åt både kött och kolhydrater
Måndag: 8 km pw, åt kyckling och sallad
Tisdag: balettlektion, åt lax, nötter och sallad
Onsdag: vilade, åt kyckling och grönsaker
Torsdag: 10 km pw, ska äta tonfisk, pesto och sallad

Så jäävla skönt med ljuset nu! Även när man inte är ute och Tränar så är det så skönt att promenera runt med en kaffe på stan i solen istället för att vilja gå hem och dö. Sover fortfarande mycket men känner mig piggare i huvudet, vill mer, gör mer, springer runt mer. Så oerhört härligt! Tre goa månader av detta kvar :love:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Mineur- Jag hade skrivit ett långt och ganska klokt svar till dig om jag får säga det själv (:p) men det försvann när det skulle skickas...

Tack för ditt långa svar, jag tycker du verkar ha både sunda och samtidigt en del jobbiga tankar kring mat, vikt och motion. Det är svårt det där med att hitta en balans, för till viss del är det ju bra att tänka på att röra sig och vad man äter men det gäller att inte dra allt till sin spets utan hitta en livsform som håller, med acceptans, balans och respekt för kroppen. Det finns en bok om mat och ätstörningar som heter "Hellre nästan rätt än exakt fel" och syftar på att man som sjuk ofta blir så "hälsosam" att det övergår i ohälsosamt. Och jag tycker den titeln säger mycket, om man ser det så spelar en kaka, en chokladbit eller glass ingen roll utan det är helheten. Och det är bättre att äta lite godsaker ibland än att helt förvägra kroppen det den behöver. Vissa behöver tänka på att få i sig tillräckligt med mat och andra på att inte äta för mycket, det gäller att veta vad som är ens egna problem. Jag tycker det är bra att du tillåter dig själv att äta det du vill men sorgligt att du liksom så många andra av oss lägger så stor del av vår självkänsla i maten, vikten och träningen. Tänk om det bara kunde få vara naturligt, något man inte behöver tänka på alls. Det skulle vara så skönt!

Jag känner absolut igen mig i att det är jobbigt att vila om man är sjuk. Jag tvingar alltid ut mig själv på promenader, oavsett om jag har feber, inflammationer i knän eller hälsosenor, på tok för låg temp och blodtryck, influensa, magsmärtor, yrsel, brutna tår och allt vad man kan tänka sig. Om jag inte klarar att gå långt så har jag svårt för att äta överhuvudtaget. Jag måste bli bättre på att kunna vila, både när jag är frisk och absolut när jag inte mår bra.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt att du tog dig iväg till crosstrainern ändå, då måste du verkligen ha varit träingssugen med tanke på vad du skrev igår ;) Jag är av samma åsikt när det gäller crosstrainer; efter 10 minuter vill jag bara dö och gå och göra något annat... Har börjat köra 15 minuter på dubbelt så högt motstånd istället och inbillar mig att det gör nästan lika mycket för musklerna i alla fall! :p



Haha, sådär känner jag också när jag kommer hem från ett bra pass! "Åh satan vad bra det var, nu måste jag in och skriva något fint om det här i beachtråden!".... och så blir det mest glättiga uttryck och exalterade smileys av hela inlägget :D

Tio minuter? Jag ledsnar efter typ en. :angel: ;)

Haha, ja men eller hur. Jag vill ju dela med mig av glädjen som blir. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Zass, ja köp säger jag. Kostade typ en hundring på mmsports, så det är ju inga pengar direkt det handlar om. :) Nej men nu när jag inte är lika hög: det var en oerhörd skillnad. När jag körde marklyft förra veckan körde jag ett set om typ 3 reppå 50 kilo, resten 40. Inget av seten avslutades för att det kändes i musklerna, bara händerna. Idag körde jag ett uppvärmingsset på 40, sedan typ 5 på 50 och så testade jag ett på 60, men sänkte till 50 för att jag inte palllade att gå ner längre än till knäna (raka mark alltså). Och det var bara benen och ryggen det kändes i, inte händerna alls. Där märkte jag absolut störst skillnad, men det var ju även skillnad för händerna i de andra övningarna också. Så jag känner mest att varför skaffade jag inte tidigare? :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh så irriterande, men jag tyckte nog att det svaret du skrev nu var klokt så det räcker och blir över i alla fall!

Visst är det svårt att hitta balansen, och det är nog något jag kommer att få jobba med i hela mitt liv känns det som. Jag kommer nog aldrig att nå punkten då jag helt kan låta kroppen och naturen göra sin egen grej - det har jag alldeles för mycket kontrollbehov och tankar för! :p Jag var faktiskt väldigt bra på det fram till för några år sedan bara, men de senaste 3-4 åren har mitt tankesätt, min självbild och min självkänsla ändrats ganska drastiskt tyvärr. Jag vet dock exakt när det började för mig, och det var i samband med att jag flyttade till New York och bodde där i några månader vilket ledde till att jag för första gången i mitt liv gick upp i vikt på ett sätt som jag märkte av. Det var inte mer än 5-6 kilo, men plötsligt gick jag från att vara jättenöjd med min kropp till att ha enorma komplex för mina höfter, vilket senare gick över till magen, vilket senare gick över till armarna och i dagsläget är det lår & rumpa jag fokuserar mina negativa tankar på.

Som jag skrev tidigare har det dock förändrats mycket sedan jag faktiskt började inse det dumma i mina tankar och kämpa emot dem istället för att ge hjärnan rätt och gå runt med ångest hela tiden. Jag känner dock fortfarande att jag behöver jobba lite mer med det, och därför är trådar som den här oerhört nyttiga för mig. Även böcker och tidningar hjälper mycket, så jag tackar så mycket för boktipset och lägger till den på att köpa-listan! Den och "Äta träna leva" ska få hänga med mig på semestern tror jag, dels för att hålla tankarna i styr när jag är borta från gymmet och bara latar mig i två veckor, och dels för att jag verkligen vill ha tid att läsa och låta budskapen sjunka in!
 
Sv: Beach 2014 del IV

En ännu bättre bok än den är Mattilåtet av samma författare, ungefär samma innehåll fast den kom senare och har med mycket mer fakta. Den kan jag varmt rekommendera. Hon förklarar exakt vad maten behövs till i kroppen och vad man behöver äta och att hitta balans.Och tar upp tankar och myter kring mat och förklarar hur det verkligen ligger till. Boken är ganska inriktad på ätstörningar men jag tror det finns en hel del som passar för alla som har någon sorts tankar kring kroppen och maten. Det är en dietist som skrivit den och boken är lite av en "bibel" i ätstörningsbehandlingar. Jag håller väl inte med henne om alla delarna, känner att vissa delar inte passar mig men jag har läst den säkert 20 ggr och varje gång jag läser den så ger den mig hjälp med vissa tankar. Så köp den! Den är bättre än den andra även om jag citerade den andra boken först för att jag älskar den titeln och försöker ta till mig budskapet.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl


Jag är lite sen, beach 2014 är snart här men jag hoppar in ändå ;)

Jag har på två år (med "paus" på ca 8 månader pga sjukdom) gått från 93 till 69 kg och storlek 44/46 till 38. Är 170 cm lång och till sommaren är mitt mål att väga 63 kg. Tränar sedan september 5-6 dagar i veckan, löpning och styrketräning. Innan tränade jag lite mer oregelbundet.

Jag mår så sjukt mycket bättre nu men ibland känner jag mig lite ensam på gymmet och på senaste tiden har jag börjat få skit från klasskompisar för att jag går ner i vikt. Känns helt sjukt då vi läser på universitetet, känns som högstadiet...
Jag känner mig trygg bland mina fria vikter men nu ska jag ta mod till mig att gå på nått pass tänkte jag.

Massa svammel men för att summera dagen: Jag älskar mitt gym och idag blev det ett tungt benpass med backintervaller som uppvärmning. Nu ska jag laga köttfärsbiffar!

Och härligt att läsa om er alla andra! Starkt jobbat!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Snyggt jobbat :bow:

KL
Promenad hem från jobbet + 5 km löpning blev dagens träning. Nu är skidorna lagda på hyllan för säsongen så nu ska jag satsa järnet på löpningen. Stockholm maraton väntar i maj :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp