Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

*knapp*
Nu kryper jag till korset, den här helgen har ballat ur totalt när det gäller mat, godis och två påsar ostbågar/stjärnor under helgen själv. Det är fan inte bra! Jag blir så leds på mig själv. Har lite obalans i livet och orkar helt enkelt inte bara. Men imorgon är det nya tag som gäller. Fine, nu har det varit såhär men nu måste det bli skärpning. Dåligt med träning har det varit med.

Men har ridit tre dagar i rad nu, mina sittben börjar bli lite halvömma trots kortare ridturer. Och jag är bara så kär i den här nya hästen. Här har jag mkt att lära och hämta. Har mål att tävla i början på juni. Det ska nog gå. Men jag känner mig rätt liten på henne. Hon är dryga 140cm och min förra var 134cm, dom där 6cm gör mkt. Men det är inga större problem att sitta upp nu iaf. :) Alltid något.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Du, då är vi två! Sämsta helgen på länge vad gäller mat :p I fredags blev det hamburgare med pommes frites, cheesecake och biogodis. Igår en halv chokladkaka och popcorn. Idag kebabtallrik till lunch O_o Hahaha alltså helt galet.

Men nu rycker vi upp oss! :bump: Ny vecka imorgon, nya tag och bara se framåt. Ingen idé att gråta över uppätna ostbågar ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är också på att skippa godis! Har nog gått upp lite det senaste :o inte så farligt men onödigt eftersom choklad och mackor stått för det mesta :angel: tänker inte köra stenhårt men undvika att slentrian-äta onyttigheter. Typ inte köpa choklad bara för att det är extrapris ;) och kanske inte ha mjukt bröd hemma, försvinner fort :D

Börjar bra, ikväll ska jag äta galiamelon :d som tv-godis
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åker på semester den 27 och tänkte göra ett sista försök att tighta till kroppen ytterligare genom att skippa godis, chips, snabbmat, läsk och kakor helt fram tills dess. Det blir bara knappt tre veckor, men det är bättre än ingenting tänker jag! Någon som vill hänga på? :)

Jag är på! Gillar iofs inte chips, läsk eller kakor. Och snabbmat vågar jag ändå aldrig äta. Men mitt stora problem heter choklad. Och eftersom jag lägger på mig så himla lätt (låter som jag skriver om en häst...) så måste jag fan vara benhård när det gäller chokladen. Ska försöka bli bättre på att äta oftare också... har fallit tillbaka till typ frukost - frukt - jättestor middag.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja nu kör vi så det ryker!! :D Ser lite lätt gravid ut nu kan jag ju säga.... ;)

Du kan inte ha köpt några skor, för jag har inte sett någon bild :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Oh de ser ut som stabila träningsskor! Jag har problem att jag lätt får hål vid lilltån då skor ofta inte har mer än lite tyg där :mad: men "kanten" på de där skorna ser ut att gå upp en bit :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Idag har jag "bara" ridit två hästar, promenerat hundar ca 4 km, sprungit 6 km samt varit ensam vakt åt 16 hästar, 3 hundar, 2 katter, 2 marsvin, 1 nymfparakit, 1 kanin, 5 kor och ca 25 får. Nu går förvisso fåren och hästarna på lösdrift (utom tre lyckliga pållar som får komma in på natten av olika anledningar - detta är hett eftertraktade boxplatser i hästflocken ;)), och det är så varmt att korna också kan gå ute. Men ändå - det är en del vattenhinkar som ska fyllas, hundar, katter och smådjur som ska matas, hästar som ska motioneras, osv osv. Jag trodde att jag var vältränad men är heeeelt slut, haha. Detta är dock ett helt fantastiskt liv; jag ska åka hem imorgon eftermiddag men vill helst inte....
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack Tassetass, det där hjälpte mig massor, jag ska läsa igenom det ett par gånger till i kväll. Det låter väldigt logiskt och bra och jag mår nog bra av att ta till mig det tänket. Och jag vet ju egentligen från tidigare viktuppgångar att den första tiden så ser man ganska oproportionerlig ut, det mesta sätter sig på magen så den ser extra stor ut i jämförelse med t.ex. mina ben, men det kan jämna ut sig med tiden när kroppen fördelat det bättre, det är vad jag fått höra iaf och jag tror det var så förra gången jag gick upp i vikt också. Det gäller bara att stå ut till dess...Och att lita på att kroppen kan hantera det här.

Cili- Det vore bra om jag kunde tänka så, det vore så skönt. Men det är svårt då jag är så tvångsmässigt inställd på det här med siffror. Men om jag resonerar logiskt så vet jag ju att det säkert kan skilja typ 0,5 kg om jag väger mig direkt efter lunch jämfört med efter bara frukost. Så jag räknar med att vågen visar 1 kg upp sen sist, och om den visar mer kommer jag antingen hoppa framför ett tåg eller gräva ner mig under en sten och aldrig komma fram. Måste försöka sätta det lite i perspektiv, varför skulle jag inte få vara värd att leva bara för att jag blivit större? Är rädd att min terapeut kommer äcklas av mig :(

Ja, jag måste strunta i dom kommentarerna, alla i den familjen och den som sa det är ganska överviktiga så tydligen fungerar inte deras metod särskilt bra. Och jag har nog svårt att se att de inte äter något mellan de stora målen, jag tror att de kanske bara inte räknar med allt de stoppar i sig utan det slinker ner en chokladbit där, en extra banan, en macka i farten eller så. Är det så för friska personer? Att de inte är riktigt medvetna om allt de äter och inte har samma stenkoll som jag har på varenda liten pryl. Bara igår så åt de ju middag och sedan fika och tårta efter och bara fikat motsvarar säkert hela min middag plus kvällsmelisset och kanske lite mer till och med.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack Tassetass, det där hjälpte mig massor, jag ska läsa igenom det ett par gånger till i kväll. Det låter väldigt logiskt och bra och jag mår nog bra av att ta till mig det tänket. Och jag vet ju egentligen från tidigare viktuppgångar att den första tiden så ser man ganska oproportionerlig ut, det mesta sätter sig på magen så den ser extra stor ut i jämförelse med t.ex. mina ben, men det kan jämna ut sig med tiden när kroppen fördelat det bättre, det är vad jag fått höra iaf och jag tror det var så förra gången jag gick upp i vikt också. Det gäller bara att stå ut till dess...Och att lita på att kroppen kan hantera det här.

Din mage ser större ut bara av att du äter mer och att det därmed är fullt i matsmältningssystemet. Konceptet "food baby" drabbar ju de flesta, många är vi som kan se mer eller mindre gravida ut när matintaget varit större än normalt under en tid. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

72064384a76511e382810ee93d32a936_8.jpg

Invigning av mina nya skor, så mycket bättre det går med en snygg outfit!

Idag började jag dagen med en svinlång powerwalk i vårvädret, gick vidare och körde ett pass på gymmet (kör på 24/7 så det finns många ställen att välja på)
Och sen powerwalk hem igen. Snabb lunch i form av 2 kokta ägg och skinkmacka på Ryvita bröd. Sen var det dresyrträning med hästen :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Förresten, om jag går upp de sista kilona till normalvikt, det är inte så långt kvar, hur lång tid tar det då när jag börjar träna innan magen får någon sorts stabilitet och lite snygga konturer?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Snygga! :)
Vad tyckte du om golvet i träningssalen? Jag tycker att jag har halkat lite där under de senaste passen men kan inte avgöra om det är mina skor eller golvet som gör det. Tycker iofs inte att jag halkar när jag tränar på Xtra, så då borde det vara golvet, men om det är skorna får jag ju en anledning att köpa nya :angel:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur långt är ett snöre? :D

Skämtåsido, troligtvis kan det gå rätt fort, men hur fort går verkligen inte att säga. Det beror ju dels på hur hårt du tränar men också på hur mycket du faktiskt klarar av att möta den träningen med bra mat. Ska magen bli stabilare och få snyggare konturer så innebär det att muskler ska byggas och då krävs det energi.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Haha, foodbaby, har aldrig tänkt på det uttrycket :D Lite roligt faktiskt, och inte konstigt att jag ser ut så med tanke på att jag äter mer än vad jag brukade varje dag numera och får utökningar på matschemat nästan varje vecka. Min terapeut säger att det syns mer på mig att magen svullnar eftersom jag är så smal, så då sticker magen ut massor jämfört med resten av kroppen. Men det är vanligt alltså även bland friska personer? Skönt i så fall att inte vara ensam om det :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Din mage ser större ut bara av att du äter mer och att det därmed är fullt i matsmältningssystemet. Konceptet "food baby" drabbar ju de flesta, många är vi som kan se mer eller mindre gravida ut när matintaget varit större än normalt under en tid. :D

Food baby:

43c531720f5c6d560a475efe69d040d4.jpg


:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det innebär att du inte sett "Juno", en av världens bästa filmer. :D Det var där jag hörde uttrycket första gången!

Alltså, mat tar plats i ALLA människors kroppar men visst syns det mer om man är väldigt, väldigt smal, det är ju alldeles logiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 951
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp