Sv: Beach 2014 del IV
Jag springer med en Garmin Forerunner 305, en ganska gammal modell, den har nog minst 3-4 år på nacken. Men Garminklockorna är nog bra överlag. Förresten, du menar gps-klocka eller? För om det bara är pulsklocka visar de väl inte hastigheten va? Iaf, det jag använder min klocka till är tid/varvtid, distans, hastighet och puls, och sedan föra över pass till datorn. Tycker min klocka gör det jag vill och har som sagt hållt ganska länge!
*kl
Då har jag fått gjort mina knäböj med idag. Funderar på att gå över på detta programmet:
http://www.styrkelabbet.se/styrkelabbets-traningsprogram/ Det är dock upplagt som att man ska göra 3 pass i veckan och jag gör ju i nuläget 4-5 styrkepass i veckan så får se om det funkar med "bara" 3 pass. Gjorde iaf knäböjen enligt detta idag så 60 kg x 4 och sen 40 kg 10x4. Det var nice!
Nu ska jag till en vän och käka tacos
Sammanfattning av veckan med!
Totalt 5 h 35 min tränat varav 18 km löpning (löpband + ute). Fördelat enligt:
Måndag - rygg/biceps
Tisdag - löpning
Onsdag - ben/mage
Torsdag - bröst/triceps/axlar
Fredag - löpning
Lördag - rygg/biceps
Söndag - löpning + ben/mage
Ser nu att det inte blev någon vilodag denna veckan vilket kanske inte är helt optimalt. Gör kanske inget att bara styrketräna 3 dgr/ v + springa 3 dgr/v och få 1 vilodag
Nöjd med veckan iaf!
Har ett litet mål med att ha sprungit 50 km i februari och är på 43 km nu så det ska nog gå vägen iom att jag har nästa vecka med på mig