Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Just det, har riktigt fin träningsvärk i ryggen idag efter mina chins + de mer korrekt utförda marklyften:up:

Funderar lite på att göra ett fystest på gymet som kostar 400 kr där de kollar ens kondition, styrka, rörlighet, vikt, fettprocent etcetc och sen göra om detta i maj typ, som en extra motivation till att ligga på ordentligt för att få resultat! Vad tror ni om det?

Det låter som riktigt bra motivation! Och framför allt som ett bra sätt att mäta framgång, istället för att bara kolla på bilder/mäta med måttband.
På vilket sätt mäter dom fett?

Låter kul och motiverande! Just att det är test på fysisk förmåga också tycker jag är super, så att det inte bara blir fokus på vikt och mått. Låter som att du hade en härlig löprunda också :)

Jag har också sprungit nu, lagom tills att hockeyn börjar :angel: Det blev 5,5 km på drygt 35 min. Sprang bort till elljusspåret, sen ett varv (~2 km) i spåret vilket var jobbigt! En del riktigt tuffa backar. Sen hem igen, spurtade fram till min "mållinje" (en skylt med byns namn, perfekt att ha som riktmärke) och gick sen sista 500 meterna för att släppa på mjölksyran i benen. Nöjd! Höll på att blåsa av vägen ibland, sån där riktig motvind att det kändes som att jag stod stilla :rofl:

10 veckor kvar till Springcross som sagt, längtar efter att det ska torka upp i skogen så jag kan köra mer terräng. Så länge får jag bli kompis med elljusspåret och köra backträning. Vill kunna klara av loppet på ett bra sätt, har ingen tid jag vill klara utan målet är att ha en bra känsla genom hela loppet och orka springa på utan att storkna.

Tänk då på att dom har runt 3-4% felmarginal :) och att det är bra att använda exakt samma våg även vid andra vägningen, eftersom resultaten kan skilja rätt bra mellan olika vågar :)

+ troll: Tack, det känns riktigt jäkla gutt, verkar som att min motivationssvacka är över:):D För att fira så ska vi på bio ikväll, Robocop!

Fan vad duktig du är!! :bump:

kl
Här har det blivit lite stretching/yoga, som jag även passat på att filma (utöver uppvärmning). Tänkte kolla över min teknik och plocka ut lite bilder på hur långt jag kommer i dom olika poserna nu, så jag kan jämföra mina framsteg sen. Dessvärre glömde jag två av de poser jag tänkt, men jag lär inte göra några superframsteg på kort tid så det får vänta tills jag orkar möblera om nästa gång (var ju "tvungen" att rensa en vägg för att få en någorlunda jämn bakgrund). Får se om jag vågar lägga ut nån bild på det här sen.
Tills vidare kan jag bjuda på denna:
dscn0537.jpg

KL

Min vän är förlorad i sin bok för tillfället, så jag tänkte jag kunde ta tillfället i akt och hoppa in här en stund :) Mitt tippade kaloriöverskott deluxe blev sanning i går, jösses vilken lyxeftermiddag & kväll vi hade! Ahlgrens Bilar, Ballerinakex och Dumlekolor på eftermiddagen och sedan middag med efterrätt samt två drinkar på TGIF. Jag är fortfarande mätt!

Det stoppade oss inte från att äta pannkakor till frukost, men snart ska vi faktiskt gå iväg till gymmet båda två! Som av en händelse har de öppet hus den här helgen, och när jag lite skämtsamt i förbifarten nämnde för min vän att det borde vi ju gå på så nappade hon direkt! :eek: Det blir en liten lätt tur där jag mest ska visa henne lite olika övningar (hon har aldrig satt sin fot på ett gym förut) och så kör vi nog ett rodd-race eller något i den stilen på slutet hade jag tänkt. Ska bli superkul!

Hoppas ni har en fin söndag där ute och att ni unnar er något extra den här helgen, för det är ni värda! :)

Träningsvärk i ryggen idag! Bättrat på den med att jobba i trädgården och köra tunga skottkärror samt gå inte mindre än sex snabba promenader genom skogen mellan torpet och hemma. Nu trött!

En vecka till sjukgymnastik!

Nu har jag kollat, och herrejävlar vad stel jag är i vissa leder. Men, men, när man vet om sina svagheter har man en chans att ändra på dom :)

Den största oliksidigheten är i axlar/skuldror.
cowface2.png

cowface.png

på bild två anstränger jag mig som fan för att försöka få upp den högra armen, men lyckas ändå inte. Den vänstra är inga större problem att nå upp med (men det finns gott om utrymme för förbättring även där).
När jag var yngre såg jag just den här övningen i en bok om ryttarstretching, och det tog inte lång tid innan jag kunde greppa händerna åt båda håll. Så jag ska nog lyckas komma dit igen :)

KL

Under dagen har jag försökt krypa ut ur den här slemhålan (som alltså är min kropp) och har gjort lite minigympa med planka, jägarvila, squats och några armhävningar. Resultat = så jävla slut nu. Kroppen orkar typ INGENTING och hjärnan orkar ännu mindre.

Det här är jag:

tumblr_mww0olvg8F1smcbm7o1_500.gif

Är i alla fall duktig med maten.

Du kommer snart igång igen :) Låt det ta tid!

kl
Ni som tränar med pulsklocka, vilken modell har ni och vad tycker ni om den?
Min (av enklaste modell) verkar ha sagt upp sig, och om nu knäna kommer bli bättre av sjukgymnastbesöken så vill jag definitivt köpa en ny. Så det är lika bra att börja leta efter en lämplig modell redan nu, eftersom jag lär roa mig med att granska intressanta modeller i veckor :p . Krav är att den ska visa hastighet i realtid och logga rundorna, så det går att se framsteg. Tips?

Jag springer med en Garmin Forerunner 305, en ganska gammal modell, den har nog minst 3-4 år på nacken. Men Garminklockorna är nog bra överlag. Förresten, du menar gps-klocka eller? För om det bara är pulsklocka visar de väl inte hastigheten va? Iaf, det jag använder min klocka till är tid/varvtid, distans, hastighet och puls, och sedan föra över pass till datorn. Tycker min klocka gör det jag vill och har som sagt hållt ganska länge!

*kl

Då har jag fått gjort mina knäböj med idag. Funderar på att gå över på detta programmet: http://www.styrkelabbet.se/styrkelabbets-traningsprogram/ Det är dock upplagt som att man ska göra 3 pass i veckan och jag gör ju i nuläget 4-5 styrkepass i veckan så får se om det funkar med "bara" 3 pass. Gjorde iaf knäböjen enligt detta idag så 60 kg x 4 och sen 40 kg 10x4. Det var nice!

Nu ska jag till en vän och käka tacos:d

Sammanfattning av veckan med! Totalt 5 h 35 min tränat varav 18 km löpning (löpband + ute). Fördelat enligt:

Måndag - rygg/biceps
Tisdag - löpning
Onsdag - ben/mage
Torsdag - bröst/triceps/axlar
Fredag - löpning
Lördag - rygg/biceps
Söndag - löpning + ben/mage

Ser nu att det inte blev någon vilodag denna veckan vilket kanske inte är helt optimalt. Gör kanske inget att bara styrketräna 3 dgr/ v + springa 3 dgr/v och få 1 vilodag:p Nöjd med veckan iaf!

Har ett litet mål med att ha sprungit 50 km i februari och är på 43 km nu så det ska nog gå vägen iom att jag har nästa vecka med på mig:)

Hmm, jag har också sprungit 18 km den här veckan och sprang tisdag, fredag, söndag... :eek: :D Haha.

Hur stretchar man det? Jag är också ojämn fast i andra sidan:D Så vad ska stretchas och hur? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
44 45 46
Svar
917
· Visningar
26 760
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 691
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka