Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Fasen vad grym du är! Det är så härligt att känna att man utvecklas :). Själv är jag nog lite junkie för just den känslan, och därför brukar jag byta fokusidrott efter 3-4 år. Det verkar vara ungefär så lång tid det brukar ta för mig innan utvecklingen planar ut och då brukar jag börja leta efter nya utmaningar... Detta beteende är jag inte helt tillfreds med egentligen; jag skulle önska att jag kunde nöja mig och känna mig motiverad trots att inte utvecklingskurvan är spikrak uppåt.

Tror dock att du och många här i tråden har väldigt mycket utveckling kvar i er! Jag har sprungit regelbundet sen jag var typ 14 (dvs i 13 års tid då jag blir 27(!) imorgon), då kan man inte räkna med att bli bättre för varje år.

Lite knapplån: jag körde KortVasan igår. Det var, kortfattat, misär. Ymnigt snöfall hela vägen och inga spår. Dessutom temperaturer nära nollan vilket gör det svårvallat. Jag hade iofs helt ok fäste och glid, men efter 4 km trillar en tjej i spåret precis framför mig och jag hade inte en chans att väja. Kör in i henne och när jag ska resa mig märker jag att min ena skida lossnat från pjäxan. När jag ska klicka i mig igen ser jag att pjäxans metallpigg som man fäster skidans bindning i är av... Jag kan klicka i mig men inser att minsta häftiga rörelse i sidled kan göra att piggen släpper helt och isf skulle det vara slutåkt. Resterande 26 km av loppet får jag försöka köra så rakt som möjligt och endast dubbelstaka (jag vet inte hur många som åker skidor men att ta sig upp för branta backar med endast armkraft är rätt jobbigt i längden, kan jag lova). Tog mig i mål på 2:47 vilket är en skitdålig tid med mina mått mätt, men med en trasig pjäxa var det liksom inte så mycket mer att göra åt saken. Kände mig superstark och pigg hela vägen iaf, alltid något.

Nu är det dags att ladda om för Öppet Spår på måndag. Var tvungen att köpa nya pjäxor igår också så det blir spännande att se vad fötterna tycker om det. Tyvärr ser vädret ut att bli skit (många plusgrader vilket innebär blöta och tunga spår, om spåren ens håller...) så jag är inte så speciellt hoppfull på en bra tid. Får istället hoppas på en inte allt för plågsam resa, 9 mil är rätt långt även i bra före...

kl

Tack så mycket för peppen! :) Jag är jätteglad för det känns verkligen att jag har utvecklats i löpningen. Och Trollunge, jag har också läst det där och det stämmer ju verkligen :D Tror det är en riktigt bra taktik i längre lopp dessutom, att man redan från början lägger in gåpauser med jämna mellanrum.
snow, nej vad tråkigt att det blev sådär! Staka sig upp för backar låter skitjobbigt, minst sagt :p Hoppas du kan få ett bättre lopp på måndag, även om 9 mil som sagt inte är en promenad i parken oavsett väder ;)

Men vad trist att det blev sådär med Kortvasan! Ååh, det måste vara frustrerande att vara så pass beroende av vädret som man tror allt är! Än mer frustrerande när utrustningen går sönder såklart, men du fick ju i alla fall ett härligt armpass av all stakning uppför backarna! :idea: ;)

KL

Jag har träningsvärk i armar, axlar, rygg och de nedre magmusklerna idag men inte så brutalt mycket som jag väntade mig. Rätt skönt dock - det innebär ju att jag kan borsta tänderna och klä på mig som en normal människa ;) Är väldigt gympepp trots detta så ska traska bort för ett ben & löppass om nån timme.

Ikväll ska jag vältra mig i svenskt godis som min vän tar med sig och middag samt drinkar på TGIF som hon vän bjuder på, så då blir det kaloriöverskott deluxe. Because I'm worth it, eller nått :D

Kaloriöverskott deluxe här också!
victory2.gif
Pizza, närmare bestämt. Åt en halv igår och resten idag till brunch :angel:

Lagom träningsvärk är det bästa, det är rätt skönt att kunna röra sig normalt :D

Ja, du är så härligt peppad på träning, dejtar och ska få finbesök, vad mer kan man önska? Sol kanske... :D

Snow: bra kämpat ändå, trots förutsättningarna. Hoppas det blir lite bättre på öppet spår.

Pepp:Välkommen tillbaka när du känner för det.

åh det lät verkligen inget vidare men så sjukt starkt att du kämpade dig i mål ändå! :)

Zass och Mineur: Det blir en del onyttigt här med, melodifestivalen med vänner. Då måste man ju köpa godis, eller? :D

Gick 7,9 km och funderar på om jag ska ta en kort löptur med. Jag har ändå inget bättre för mig, haha!

Jag upptäckte också det igår :( jag hade ju till och med fixat barnvakt! Men det är ett pass mitt på dagen på tisdag som jag hoppas blir av :)

Svar till alla: tack för pepp! För egen del spelade det egentligen ingen roll att föret var dåligt och att jag fick materialproblem. 3 mil känner jag att jag kan åka i sömnen ungefär, och jag satsade inte på någon speciell tid. Tyckte nästan att det var tur att pjäxan gick sönder igår och inte på måndag, DET hade varit kämpigt. Däremot tyckte jag synd om min mamma som åkte sitt första skidlopp, och längsta sträcka, någonsin. Hon är ingen van skidåkare och fick verkligen slita ont sista två milen... liksom många andra "blåbär", 50 procent av alla deltagare i KortVasan är förstagångsåkare och det märktes verkligen. Trots att jag hade stora problem och knappast kunde åka för fullt åkte jag säkert om tusentals människor (!) och blev passerad av typ 10. Jag känner lite extra för alla dessa nybörjare som får en hemsk resa och kanske aldrig mer vill åka ett skidlopp, istället för ett fin upplevelse med bra spår.

Vad trist att pjäxan gick sönder, men som du säger tur att det var i detta loppet och inte på måndag. Hoppas att det blir lite bättre förutsättningar då. Lycka till!

Mineur: Man ska ha dagar där man äter vad sjutton som helst!
Apropå det så kan jag varmt rekommendera boken 4-timmarskroppen av Timothy Ferriss, en extrem och oerhört intressant bok med massa vetenskapliga experiment för viktnedgång och muskeluppbyggnad och som dessutom är skriven på ett lättläst sätt. Där i förespråkar han att man ska äta strikt sex dagar, följt av en äta-vad-fan-man-vill-dag för att dra igång massa reaktioner i kroppen. Man går givetvis upp på en sån dag (eftersom kolhydrater binder massa vatten), men tappar mer därefter. Dessutom är det större chans att man lyckas hålla en bra diet i övrigt om man vet att man får äta allt det där skräpet man är sugen på, bara man väntar till lördag (eller vilken dag man nu väljer).

Zass: Härligt med bra tid!! Dom där 30 minuterna sätter du snart utan problem!

PERSONBÄSTA hell yes! Inspirerad av Zass:)

Sprang 3 km på 15:09 min, jag har aldrig sprungit så snabbt innan! :) Bästa km var på 4:51, inte konstigt jag tyckte det var asjobbigt:D

Det är så kul att man blir så inspirerad av den här tråden! I somras så sprang jag min första mil inspirerad av Emtherlia som just sprungit 13 km :D

snow: som du säger, tur att pjäxan gick denna gången! Lycka till på öppets spår! Är det samtidigt/samma som vasaloppet?

Emth: Snabbt!! Grymt sprunget:up:

Fan vad duktig du är!! :bump:
Rekorden bara haglar ju här :D

Då tar vi ett rekord till; 3 chins på raken idag utan hjälpvikt:banana:

Rygg och bicepspass avrivet idag. Kom fram en kille när jag körde marklyft och frågade om han fick ge ett tips vilket jag ju blev jätteglad för, inte lätt när man typ alltid tränar själv. Tipset var iaf att jag skulle "svanka" ännu mer, eller tänka svank iaf, för att ryggen ska bli rak i hela lyftet. Han kollade sen när jag körde några rep och sa att det såg bra ut:up: Kändes riktigt bra, och som att jag fick bättre kontakt i ryggen! Jättekul:)

Senast ändrad:

Tack alla, detta är en grymt peppande och inspirerande tråd!:banana:

Troll: Awesome, fasen vad starkt! :)

Du är ju asgrym! Emtherlia och Zass också :bow:

*kl*
Jag har ett eget "rekord". Har tyckt att mina byxor suttit lite väl pösigt så nu var det faktiskt dags för nya. De senaste jag köpte var stl 54. Igår köpte jag stl 48, slimfit :D Jag är löjligt nöjd med det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
45 46 47
Svar
928
· Visningar
27 141
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 702
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka