Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Jösses, urstarkt ju! :bow:

Ninnurur: Härligt!! Vi måste ta dina halvvägs-bilder snart, innan du är nere på målvikten :p

Peppigaste sidan någonsin i tråden? Kul med alla rekord och framgångar! :)

KL

Dagens sport och motion: renovering! Har jobbat enbart med armar och överkropp idag och är helt slut! Har målat taket i garderoben, rivit plattorna i innertaket (sovrummet), rivit en konstruktion som skulle gömma takbjälkarna samt krattat ihop en massa jordtorvor i trädgården (tungt!!).

Känner att jag gjort mitt för dagen nu. :p I morgon ska jag kratta mer jordtorvor. Bränner verkligen i axlarna efter en sån här dag där jag mest jobbat med kofot och hammare ovanför huvudet, tungt jobb!

Har inte varit så restriktiv med maten det senaste och det märks. Ikväll blir det antagligen indisk hämtmat men det går ju fortfarande att påverka dricka och påföljande snacks som antagligen kommer att finnas tillgängligt. :)

Tack! :) Jag har sovit men är fortfarande helslut. :p Men det verkar ju som om våren är här nu och därmed är det bara att välkomna den här känslan, samt blåsor och valkar i händerna! Borde skaffa vadderade handskar (om det finns?) för en av de sakerna som gör mest ont när jag krattar i trädgården är ju händerna...

Raderat, fel tråd!

Edit: Men nu när jag ändå varit här och vänt kanske man skulle hoppa in i tråden? Har inte jättekoll på vad den går ut på, men efter lite snokande känns det lockande! Jag är i och för sig ingen gymmare men gillar träning i största allmänhet och det ser ut att finnas fin pepp att hämta här! Får jag vara med? Kanske kan hjälpa mig lite på min väg att bli mer aktiv här på forumet också, det är ju faktiskt jätteskoj att sitta och skriva lite känner jag nu när jag gjort det! :)

Senast ändrad:

Klart du får vara med! Här fokuserar vi på att må bra och peppa varandra, alla är välkomna :)

Tack! :)

Jag tror jag ska börja en vända med shakes igen nästa vecka också, så hinner jag 2,5 vecka shakes och upptrappning till mat innan vi åker till Gran Canaria 2/4 :D

Shoreline - välkommen! Det är inte bara gymmande människor här, vi tränar på olika sätt allihop :)

Jag som hann läsa ditt första inlägg fattar verkligen inte vad du menade med det... :confused: Men alla är välkomna här, hoppas du kan hitta inspiration :)

kl

Tar och avslutar den här dagen med ett rekord jag också: idag kunde jag sätta ner hela handflatorna i backen när jag böjde mig framåt med raka ben :D
Vanligtvis tar det emot på baksidan av knäna, men idag gick det riktigt bra! Tänker helt klart fortsätta med mina stretch/yogaövningar!

Härligt! :)

kl

Idag blir det löpning hade jag tänkt, snön är borta och underlaget bättre, det enda är att det är lite blåsigt. Men först ska jag se femmilen :D Och plugga...

Låter som en bra plan, vad blir det för upplägg på löppasset?

kl
idag funderar jag med på att springa en runda men jag vet inte riktigt hur. Om jag ska försöka springa långt men långsamt eller bara "medelsnabbt" på 5 km… Hmm. Tur att jag har hela dagen på mig att fundera:D

Jag har inte riktigt bestämt mig. Antingen jogg 2 km till elljusspåret, 1 varv i det kuperade spåret (2 km) och jogg 2 km hem igen, eller en 3-5 km runda medelsnabbt. Men jag har också en stund kvar att fundera, det är 25 km kvar för längdåkarna att köra :D

läste precis din blogg (hej stalker:p) och blev himla sugen på att anmäla mig till lite olika lopp under året, måste kolla upp vad som går här nere :)

*kl*
Min dotter har bestämt att vi inte ska klä på oss idag, det är pyjamas hela dagen som gäller! :D Då blir det inte så mkt tränat är jag rädd :angel: Men jag ska försöka göra iordning mitt lilla träningshörn här hemma tänkte jag :)

PB!:banana:

15 km löpning i underbara solen! På 1 timme och 34 min, inte så jäkla illa pinkat om jag själv får säga det:D

Hoppas ni får fina springturer idag zass och emth! Jag har redan varit ute på min, strax över 5 km, 2 km tor till mötesplatsen och så 3 km kuperad slinga med pappa. 7-8 grader, minimalt med blåst och lite sol, helt perfekt löparväder:love:

Funderar på att dra ett pass på gymet med ikväll, sugen på lite knäböj:D

Imorgon smygstartar jag min deff. "Smyg"startar därför att eg är startdatum första mars, men är sugen på att dra igång inna helgen + att jag har beställt hem hushållsvåg för att kunna kaloriräkna men den kommer ju inte riktigt än så maten blir ej så strikt än:)
Funderar lite på att göra ett fystest på gymet som kostar 400 kr där de kollar ens kondition, styrka, rörlighet, vikt, fettprocent etcetc och sen göra om detta i maj typ, som en extra motivation till att ligga på ordentligt för att få resultat! Vad tror ni om det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
45 46 47
Svar
928
· Visningar
27 141
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 702
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka