Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

åh det låter inget vidare men du ska se att du snart är frisk och känner att kroppen samarbetar med dig igen :)

Jag springer med en Garmin Forerunner 305, en ganska gammal modell, den har nog minst 3-4 år på nacken. Men Garminklockorna är nog bra överlag. Förresten, du menar gps-klocka eller? För om det bara är pulsklocka visar de väl inte hastigheten va? Iaf, det jag använder min klocka till är tid/varvtid, distans, hastighet och puls, och sedan föra över pass till datorn. Tycker min klocka gör det jag vill och har som sagt hållt ganska länge!

Oj, ja det är en GPS-klocka (med pulsmätarfunktion) jag är ute efter.
Har kollat på en Garmin Forerunner 210 HRM, den verkar ha funktionerna jag är ute efter och ligger på ett väldigt humant pris (990 kr).

Vilken bra vecka du fått till!

Hur stretchar man det? Jag är också ojämn fast i andra sidan:D Så vad ska stretchas och hur? :)

Jag har fått diverse axel/skulderstretchövningar från naprapaten, men det borde inte vara några problem att googla fram dom :)
När jag var yngre så lyckades jag bara genom att försöka igen, igen och igen under många dagar :D

Här fanns en video på några stretchar:
http://www.styrkelabbet.se/stretchovningar-for-axeln/
(den första har jag fått i hemläxa för mina stela skuldror)

Och här några fler stretchövningar:
http://www.howtostretch.com/p/shoulder-stretches

Jag har en Forerunner 410, snäppet dyrare tror jag den har bla. touchskärm. Men den är skitbra! Rekommenderar Forerunner :)

Knapp
Har ju varit lite inaktiv i tråden, har haft så mycket problem med maten. Men idag har jag varit duktig, ätit ordentligt och bra mat. Tog mig till och med ut på en liten runda, 5 km promenad blandat med 2 km löpning :) Hoppas morgondagen blir lika bra! Håller det i sig kommer jag ha mer spännande saker att skriva om i tråden igen ;)

KL

Puh, precis jobbkommen (:p) efter en 3,5 h lång derbyträning. ASKUL! :D Ni borde börja, allihopa! ;) Är SÅ pepp med typ all träning nu! :D

Juste, jag gick med i träningsgruppen. Så jag ska hålla i offskateträningar, bwaahaha! Hur roligt som helst.

Och ja, jag är hög efter träningen just nu, haha! :D

Inte avundsjuk. Inte avundsjuk alls. Inte det minsta bitter heller. Nej, nej, verkligen inte.

:angel:

FY FAN VAD ROLIGT!!!! :bump: :D

Jaaaa, åh så bra att du är hos en grym sjukgymnast nu så du snart kan bli frisk och köra du med!! :D

I så fall får det bli efter Göteborgsflytten i slutet av sommaren. Känns som en dålig idé att börja med att ramla massor och slita på knäna mer än nödvändigt nu när jag vilat så länge.
Idag gjorde jag sex utfallssteg. Totalt. Sen orkade inte mina muskler mer. Så jävla stark.

Ah, ja men gbg har ju en liga så det är ju grymt. :) Men alltså, du har ju typ inte kunnat köra iom att de kränglat, sedan har du varit helt vilande ett tag, sånt tar ju JÄTTEMYCKET. Men sedan brukar det gå lätt att komma i form igen när man sätter igång, å andra sidan. :)

Åh jag ser inte bilden! :( Vad kul att du är så pepp! :)

edit: Fast nu kollade jag facebook, gissar på att det är samma bild :D

Senast ändrad:

Hur stretchar man det? Jag är också ojämn fast i andra sidan:D Så vad ska stretchas och hur? :)

Oj jag var också ojämn och väldigt stel i så fall, kunde inte greppa på någon sida men typ milslängder ifrån med vänster hand överst :angel: "Ska" man kunna sånt?

Varit i Sthlm under helgen och bara ätit två kexchoklad på hela helgen, stora framsteg med tanke på hur mycket det trugas när man är där! Så skönt :) Har ätit 1600 kcal senaste veckan men inte hänt något så ska gå ner till 1400 kcal tänkte jag och se om det blir bättre. Inga promenader förutom flera väldigt lugna med gammelhunden, på dessa kommer man varken långt eller fort fram. Mätte en runda om vi kom liksom 1,7 km på 30 minuter :p

Ska byta p-piller om någon vecka också så hoppas att jag ska släppa lite ev påsamling av vätska då också :)

Vad mysigt att komma iväg lite :) Och två kexchoklad är ju ingenting, du ska bara veta vad jag ätit under helgen:angel:

Ah, damn, fixade länken men kommer inte åt länkadressen från telefonen. Om du kan så får du gärna slänga in bildadressen i tråden, annars får alla andra i tråden vänta till ikväll. ;)

Fixar! Mammas på derbyträning :D

1622796_10202580683591704_1197737458_n.jpg

Jo egentligen vet jag ju det, men det känns så himla fjuttigt ändå :p

Idag har jag träningsvärk. Antar att det kommer från gårdagens promenad när jag gjorde Endos gångtest (1609m).
Kollade vilopuls igår också. 47. Kan ju låtsas att jag är vältränad ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
44 45 46
Svar
917
· Visningar
26 758
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 691
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka