Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Man får fästa sig vid de detaljer som ger rätt budskap, liksom. :D

*kl*

Idag ska jag trääääna, idag ska jag trääääna! Veckan är planerad: två spinpass och två skivstångspass ska hinnas med innan helgen, och på söndag blir det Vasaloppsspin. :D

Man kan ju alltid låtsas att man har fler fördelar än man har :D

kl

På lets deal har dom nu en deal på poledancing där jag var och testade. 7 tillfällen för 600 spänn. Fy fan vad sugen jag är. Ska jag?
När jag testade förra gången så var det ju bara två dagar efter att jag drog ena knät ur led, och ändå funkade det helt okej i 45 minuter (då valde jag att avsluta pga små känningar, så det är mycket möjligt att jag hade klarat hela timmen ut). Lektionerna nu är 70 minuter och första lektionen är inte förrän 30 mars, så det är ju ett tag kvar. Visst fan ska jag?

Tjoho! :D :bump:

kl

Vill träna och röra på mig hela tiiiiiiiiiideeeeeeeeen, MEN måste verkligen tentaplugga så idag får jag nöja mig med en promenad. Enligt smhi ska solen titta fram lite på eftermiddagen så jag hoppas att de har rätt och planerar in min promenad efter det :D

Oj jag var också ojämn och väldigt stel i så fall, kunde inte greppa på någon sida men typ milslängder ifrån med vänster hand överst :angel: "Ska" man kunna sånt?

Undrar samma sak? Nu är jag förvisso överrörlig, inte överstretchad. :p Men jag kan inte alls greppa händerna bakom ryggen. För min del är det inget jag kommer att öva på heller, skönt att vara mindre uttöjd nånstans. :p

Men jag har för mig cili skrev att sjukgymnasten tyckte hon var väldigt stel mellan skulderbladen eller något sådant? Kanske minns helt fel...

Nu har jag kollat, och herrejävlar vad stel jag är i vissa leder. Men, men, när man vet om sina svagheter har man en chans att ändra på dom :)

Den största oliksidigheten är i axlar/skuldror.
cowface2.png

cowface.png

på bild två anstränger jag mig som fan för att försöka få upp den högra armen, men lyckas ändå inte. Den vänstra är inga större problem att nå upp med (men det finns gott om utrymme för förbättring även där).
När jag var yngre såg jag just den här övningen i en bok om ryttarstretching, och det tog inte lång tid innan jag kunde greppa händerna åt båda håll. Så jag ska nog lyckas komma dit igen :)

Okvalificerad gissning; är du högerhänt? :D

Det är väldigt vanligt att högerhänta är stela i axelpartiet eftersom vi jobbar så väldigt mycket med höger arm framför oss (skriver, lagar mat, rattar datormusen, växlar när vi kör osv osv). Vi är dessutom i regel starkare i högersidan och styrka betyder ofta minskad rörlighet.

Senast ändrad:

Stämmer bra det!
Mitt högra skulderblad sitter dessutom fast pga diverse låsningar, så dom behöver jag stretcha ut.

Chili: naprapaten tycker att jag är det :) det där är väl en sån grej som man borde kunna göra, eftersom det är ett kvitto på att man är mjuk och rörlig.

Känns underbart att kunna säga att jag är stel nånstans då, haha! Och hyfsat liksidig eftersom det är lika "illa" för båda armarna.

Haha jag var tvungen att prova :p Lyckades faktiskt greppa uppåt halva fingrarna från båda hållen! :laugh:

Gårdagen slutade dåligt, men trots allt med ett litet framsteg. Försöker fokusera på det positiva i det. Har ätit som jag ska idag, även om det är jobbigt, och kämpar mot att gå och köpa godis... :cautious: hoppas jag inte trillar dit idag!
Ska ut och jogga en kort runda, typ 3 km. Känner av höfterna idag, efter 2 km löpning och 5 km powerwalk :banghead: NÄR tappade jag all form?!

Åh här är faktiskt lite sol just nu, så himla härligt!

*kl

Dag 1 då på styrkelabbets träningsprogram. Innebar marklyft och militärpress. Programmet är upplagt så att man ska börja med att maxa (självklart uppvärmning först) på 3-5 rep och sen ska man sänka vikten och köra 10 rep x 4.

Dagens pass:

Maklyft 70 kg x 4, därefter sänkte jag till 50 kg 10 x 4.
Militärpress 22,5 kg x 5, därefter 15 kg 10 x 2 och 12,5 kg 10 x 2

Kom upp i 5 reps på militärpressen på maxvikt --> ökar den nästa gång:)

Det var tungt och jobbigt, jäklar vad militärpressen tog på triceps! Och med uppvärmning först på löpband och sen en uppvärmningsrutin inför marklyften tog passet nästan 1 h!

Vill träna och röra på mig hela tiiiiiiiiiideeeeeeeeen

Men vilken härlig känsla! :D
Så känner inte jag, än. Haha.

KL

Ska i alla fall gå till jobbet (lite över 5 km) och hämta en matlåda som jag glömde kvar där och som nog behöver ätas typ idag för att vara okej.

Funderar lite smått på att börja med 5:2, men vet inte om jag kommer palla. Tanken var att starta idag men det kommer inte riktigt lyckas med tanke på matlådan(kan typ inte med att slänga mat) men det kommer inte bli så mycket mer än den under dagen i alla fall.

Har funderat lite på hur man smidigast äter eftr 5:2 dock...?
Känns svårt när man ska vara social, så därför är idag en bra dag då jag inte har några planer. Och så funderar jag på om det kan funka de dagar jag jobbar natt? Då försöker jag ju sova en del innan passet (och då behöver man ju inte äta :p) och sen äta något innan och efter träning på jobbet innan passet drar igång. Sen efter 00.00 är det ju okej att äta igen (eftersom jag kommer sluta äta innan 00.00 dagen innan då)...

Äh, jag vet inte. Långt svamligt inlägg det här. Får la se om det funkar.

Gud vad roligt med Pole dancing! :D Hoppas det blir bra!

Och för övrigt är jag lika orörlig som dig när det gäller axlarna. Haha. Ena går det bra att nå med, den andra sidan(samma som du) är omöjlig.
Men så är jag ju ett ovigt kylskåp på alla sätt och vis dessutom... :p

Vill träna och röra på mig hela tiiiiiiiiiideeeeeeeeen, MEN måste verkligen tentaplugga så idag får jag nöja mig med en promenad. Enligt smhi ska solen titta fram lite på eftermiddagen så jag hoppas att de har rätt och planerar in min promenad efter det :D

Haha, sådär har jag också känt de senaste veckorna! Har verkligen fått ta mig själv i örat flera gånger idag och säga åt mig själv på skarpen att i dag vilar vi, och därmed basta! :p

Funderar lite smått på att börja med 5:2, men vet inte om jag kommer palla. Tanken var att starta idag men det kommer inte riktigt lyckas med tanke på matlådan(kan typ inte med att slänga mat) men det kommer inte bli så mycket mer än den under dagen i alla fall.

Har funderat lite på hur man smidigast äter eftr 5:2 dock...?
Känns svårt när man ska vara social, så därför är idag en bra dag då jag inte har några planer. Och så funderar jag på om det kan funka de dagar jag jobbar natt? Då försöker jag ju sova en del innan passet (och då behöver man ju inte äta :p) och sen äta något innan och efter träning på jobbet innan passet drar igång. Sen efter 00.00 är det ju okej att äta igen (eftersom jag kommer sluta äta innan 00.00 dagen innan då)...

Äh, jag vet inte. Långt svamligt inlägg det här. Får la se om det funkar.

Jag körde ju 5:2 i några veckor precis efter jul och hade egentligen tänkt hålla på februari ut, men det ser vi ju alla hur bra det gick... Jag pallade faktiskt inte i längden, och även om det är en helt okej diet som jag tror att jag skulle kunna trivas med i längden kändes det inte värt det just då. Jag behöver inte direkt gå ner något utan gjorde det mest för skojs skull, men de där 500 kcal-dagarna tog så mycket energi till slut (mest för att jag var tvungen att planera och tänka så förbaskat mycket hela tiden) att jag gav upp lite.

Jag försökte förlägga mina dietdagar till dagar då jag precis som du kunde starta dagen lite senare än vanligt och på så vis undvika några timmars hunger på morgonen. Jag försökte också börja äta så sent som möjligt efter att jag vaknat då jag sällan är hungrig direkt på morgonen i alla fall. Oftast blev det egentligen inte jobbigt förrän framåt 17 på dagen, men de sista timmarna där var rätt kämpiga ibland. Jag tycker det låter smart att förlägga 500 kcal-dagarna till de dagar då du jobbar nattpass, om du tror att du ändå kan jobba och prestera som vanligt det vill säga. Det är bara att testa, jag lovar att heja på dig! :bump: :D

Du kanske kan börja med en gång i veckan? :) Bara för att testa, både hur du funkar med det och hur det funkar socialt, med jobb och träning och sådär. Så 6:1 istället :p

Det är ju så svårt! :p Nu fuskade jag ändå, körde 20 minuters yoga vilket var jätteskönt eftersom jag kände mig så stel efter några timmars plugg. :)

KL

Summerar veckan som gått:

Måndag: Mage & benpass på gymmet. Jag var på asdåligt humör och totalt omotiverad innan, men jäklar vad jag tog i och jäklar vad skönt det var!
Tisdag: Abs Attack och sedan armar/rygg på gymmet. Minns inte riktigt hur det gick men vet att jag var på bra humör efteråt i alla fall, haha! 5 km transportpromenad blev det också.
Onsdag: Vila (förutom 5 km promenad)
Torsdag: Medball Madness på gymmet och sedan basketträning. Lugnt och tråkigt medball-pass, svettigt och konditionskrävande basketpass! Ca 7 km transportpromenader totalt.
Fredag: Abs Attack och armar på gymmet. Allt gick så braaa! :D
Lördag: Ben & löpning på gymmet. Gick ganska bra, men jag hade inte riktigt tid att köra fullt ut. Rejält svidande muskler dagen därpå då, så någon nytta gjorde det nog!
Söndag: Alltiallo-pass på gymmet med min gym-newbie till vän. Det var jätteroligt och jag insåg att jag nog är rätt vältränad ändå, vilket min vän påpekade flera gånger om. Det är svårt att känna själv tycker jag, man blir ju liksom van vid sig själv och vad man klarar av, så ibland behöver man någon utomstående som skriver det i pannan på en! ;)

Gymmat 6 av 7 dagar, det är nog nytt personligt rekord tror jag! Känns härligt, särskilt med tanke på hur veckan avslutades rent matmässigt...:angel:

Det är ju så svårt! :p Nu fuskade jag ändå, körde 20 minuters yoga vilket var jätteskönt eftersom jag kände mig så stel efter några timmars plugg. :)

Jag veeet! Fast en ganska skön känsla också, det är fortfarande lite nytt för mig att faktiskt längta efter att träna! :D

KL

JAG BÖRJAR SE LJUSET!
Kände mig inte alls särskilt sjuk när jag ålade ur sängen i morse.
Hurray!

Jag passade på att sporta lite, lite i går också:

60 sekunder jägarvila, 40 sekunder mycket teknikfokuserad planka, en radda armhävningar (är så dålig på det!), en radda sumosquats (mina knän har börjat knäppa, lite läskigt!). Och sen en jäkla massa bicepscurls och tricepspress (tills armarna darrade) med den här raringen:

2014-02-23-2059_530a5340e087c374f280d7c5_kopia_530b35b49606ee600775ae13.jpg

Jag köpte den på Gekås i somras, för typ inga pengar alls.
Toppenbra grej!

60 sekunder jägarvila = tillräckligt för att ge mig träningsvärk.
Hehehe. He. He. Eeeh...

Senast ändrad:

kl

Nyss hemkommen efter en uppfriskande promenad med min mamma :) Vi båda har varit/är fortfarande lite förkylda så vi tog det lugnt men det var riktigt skönt att komma ut i friska luften! 8.55 km blev det totalt.

Men en fråga till er, hur brukar ni göra med träningen när ni är lite förkylda? Jag har haft ont i halsen och känt mig hängig ett tag men det har gått över nu. Nu känner jag bara av lite hosta och att näsan rinner men det brukar ju kunna hålla i sig aslänge efter en förkylning... :meh: Funderar på om jag ska börja trappa upp träningen eller om jag kanske borde ligga nere med den i några dagar till? Jag vill ju träna NU!! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
43 44 45
Svar
898
· Visningar
26 356
Senast: sthu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 329
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
948
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka