Ingenting är omöjligt, men ser jag till många i min närhet så jobbar pappan heltid hela första året och spenderar då kanske ett par timmar med barnet under vardagarna och lite mer på helgerna. All annan tid har mamman. Det finns liksom inte en sportmössa att pappans anknytningen kommer ens i närheten av mammans. Den kan bli bra, det tror jag säkert, men det duger inte i mina ögon.
Varför skulle likadelning innebära 6+6 och sen dagis? Man kan ju köra flera perioder, man kan överlappa och jobba deltid båda två etc. Jag och karln kommer "bytas av" ungefär efter två månader (redan gjort), köra dubbelt någon månad, han tar över igen när ongen är drygt fem månader i början av september och kör på fram till mitten av januari, sen blir det jag igen fram till sommaren då vi ska dubbla, maken tar hösten och sedan skolas hon in efter nyår (21 månader gammal).
Nu är det ju extremt hoppigt och det beror på att jag studerar, men man kan ju köra 6+6+6+6, eller 7+7 och resten av tiden jobbar båda halvtid eller något sådant om båda arbetar.