Avmaskningfråga

T

Texas

Jag har en collie som nu är nio månader och jag har slarvat och inte skrivit upp när jag avmaskat henne. Gjorde det när hon var mindre, men när är det dax igen? Någon som vet?

Sv: Avmaskningfråga

När det behövs! :)
Köp träckprov på apoteket och kolla om hon öht har mask.
Har hon inte det så är det ju lite onödigt att avmaska. :D

Så det finns inga "måsten" i början av hennes lilla liv? ;)
Om du förstår hur jag menar, med vissa månads intervaller emellan?

Jag brukar avmaska ungefär vartannat år. Finns ingen anledning att gör oftare om det inte finns misstanke om mask.

Har du dessutom avmaskat efter att hon kommit hem till dig finns ingen anledning att gör det igen just nu.

Hihi det finns en massa måsten, men just detta är faktiskt inget måste. :D

Jag avmaskar max en gång per år. Och då bor jag ändå på gård där de kan äta både grisskit, hästskit och annat gott :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 454
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 200
Senast: Milosari
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 687
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka