Nah, jag håller nog inte riktigt med. Jag skulle säga att det är mest överblick. Världen gick verkligen under när man var liten, på riktigt och ofta.
För mig är det snarare så att perspektivet gör att man inte blir lika ledsen för att man har haft större besvikelser så att säga och har lärt sig lösningar. Som liten är ju just Den besvikelsen den allra värsta de någonsin upplevt, men med tiden vet man ju att julklapparna inte alltid är perfekta. Efter tonåren så ska det till någonting extra för att toppa.
Sedan är vuxna man känner litegrann sällan lika elaka som barn kan vara, de har lärt sig viss självbehärskning och socialt beteende. De som inte gjort det umgås man inte lika mycket med -om de inte är släkt.
Så det Är lite kallt att säga att folk inte gråter för att de lärt sig. Med rätt typ av elakhet från en person som känner en väl så kunde de få mig att gråta lika väl vid 30 som vid 14 eller 7 (ingen har testat på senare tid). Men vuxna beter sig ofta inte så. (Ja jag vet att folk har läskig släkt, jag vet, min farmor hade sina stunder minst sagt. Men de blir också ledsna och det är ok.)
Sedan vet man ju efter ett tag att det enda man kan göra är att agera. Som när man nästan precis missat en registrering som student och vill kasta sig på golvet och skrika, men allt man kan göra är ju att sätta sig på cykeln och cykla, samla sig och böna och be.
Så jag skulle säga så här. Du kanske lärde dig det
men inte jag. Å andra sidan påstår min man att jag är lite barnslig, speciellt när femåringen och jag smågrälar när vi spelar Play Station
.