Måste hoppa in om ngt annat, är det så bra att "avreagera sig på kudde" det sänker ju inte aggressionsnivån utan man snarare vänjer sig vid att ha ett utlopp? Dvs att arg -reflex ut i musklerna, slå. Istället för arg, andas djupt, kontrollera sig och tänka efter.
Nu har ju jag inte ett barn som slagits på det viset, eller bitits när han ammade (mer än någon gång, men då fick han inte amma mer det tillfället efter bett två, efter bett ett tog ja bort honom någon sekund.). Mer att han kunnat höja en knuten näve och sedan stanna innan mitt ben öppna handen och låta bli att slå. Men jag tycker det känns kontraintuitivt att slå på kuddar.
Vet att min egen mamma alltid sa ngt i stil med, dumma dumma stol som slog din tå. Men det har inte gett så mycket mer än att jag kan bli orimligt irriterad på tankelösa föremål. Vilket inte är så givande egentligen. Och en tendens att vilja skylla ifrån mig, det var stolens fel, när det faktiskt var jag som snubblade in i den. (iofs kanske alla är sådana)
Det känns opraktiskt att avreagera sig på föremål i längden eller förstöra dem, man blir ledsen och det kan bli hål i dörrar. Det är ett diskussionsinlägg, typ fråga/tanke. Kanske inte ett åsiktsinlägg.