Att sticka?

Sv: Att sticka?

slipover.jpg

Supersnyggt, jag är jätteimponerad av allt du gör!

*saknar en gilla-knapp här*
 
Sv: Att sticka?

Fint stickat, men extra mycket gillar jag färgvalet! Superfint med färger som är så nära varandra men ändå syns.

Försöker bli klar med fågelvantarna, för de ska ut på äventyr om jag hinner färdigt i tid (i sällskap med gåsen!).
 
Sv: Att sticka?

Jag håller helt klart med om att Hannas garn är toppen! Och det bästa av allt är att man kan gå dit och fråga om man kör fast med sin stickning och inte har en stickande person i sin närhet :)
 
Sv: Att sticka?

Nu ska jag göra något kamikazeartat! Vimsig som jag är stickade jag vante #2 utan att sätta av maskor för tummen...så jag ska göra ett modigt klipp med saxen och se om jag kan peta upp 12 maskor och fästa tråden utan att hela skiten rasar!
 
Sv: Att sticka?

Hästmönstret jag skissade på blev något såhär:
hst_1.jpg


Men jag vet inte om jag kan få tag i garn i rätta färger eller ens om jag vill försöka för det är nog ett ganska svårt mönster med många och långa bitar i samma färg och inte mycket till repetition heller.
 
Sv: Att sticka?

Det där blev svettigt! Mitt tum-klipp resulterade i två högervantar... repade upp ena tummen, sydde igen hålet och tog upp ett nytt på rätt ställe, sedan satte jag vadmalsförstärkningar i handflatorna så mina klantigheter inte skulle synas. Men det blev bra till slut.

Nu håller jag på med en Bloody Stupid Johnson, fast denna gången verkar den bli lagom stor.
 
Sv: Att sticka?

Nu är gåsen och vantarna på utställning i Norrköping tillsammans med en massa andra fåglar.

Bloody Stupid Johnson är grön. Mycket grön. Har inte riktigt bestämt mig för om det blir fint eller hiskligt.
 
Sv: Att sticka?

69082_27Mar12_038.JPG

69082_27Mar12_031.JPG

Vantar! Vet man inte om det är det inte särskilt uppenbart att jag gjorde bort mig med tummen.

69082_27Mar12_034.JPG

Roadkillgåsen, visserligen virkad men den får vara med här ändå:)
 
Sv: Att sticka?

Som vanligt när det gäller det du stickar så håller det konstnärlig klass! Ovansidan på vantarna fick du till mycket fint tycker jag, såväl färg som mönster.
 
Sv: Att sticka?

Tackar!
Var ute och åkte buss en massa timmar igår så jag kom en bit på de gröna sockorna. Fast mest sugen är jag på att sticka en hög med galna ridvantar, det får bli när sockorna är klara.
 
Sv: Att sticka?

Jag har precis börjat på en häst-slipover i grönt och blågrönt, garnet jag hittade hade så fin färg att jag inte kunde låta bli och början i "corrugated rib"-resår ser lovande ut tycker jag. Denna gång stickar jag med rundsticka och det underlättar, framförallt blir det jämnare stickat.
 
Sv: Att sticka?

Ni är flitiga! Jag har fullt upp med sista terminen i skolan och stickar på 7 projekt samtidigt :crazy: så det känns inte så värst strålande just nu.
 
Sv: Att sticka?

kl
Har just lärt mig sticka mönster (två färgat) är inne på försök två nu :D Knepade ihop ett mönster i paint som jag håller på med nu.

2djv4sn.png


stickar fram och tillbaka utan att släppa stickorna :D sjukt pilligt dock men blir snyggt ju :3
 
Sv: Att sticka?

Ho, ho var är ni...? Letar efter inspiration för höstens garninköp och tänkte att det här är en säker sida att leta på men inte då. Är ni ute och solar?

Har inte skrivit något här tidigare men följt er framfart och era otroligt snygga alster. Själv så stickar jag och stickar men får sällan färdigt något. Repar upp när jag kommit halvvägs för då har jag fått någon ny idé...:psom måste prövas.
 
Sv: Att sticka?

Mina alster ligger i skämskorgen än så länge. Halvvägs på en glest stickad sjal i tunt garn. Lagom för lite kyliga höstkvällar eller soliga vinterdagar. Borde väl plocka upp den nu, börjar ju bli dags att använda snart.. men jag har haft fullt upp med fotograferande så jag har inte haft ro och ork. Ska försöka mig på ett par dragspelssockor oxå. Ser ut som såna USA-sockar man hade i högstadiet, otroligt skönt. Letar dock efter lämpligt mönster, så om någon springer på ett sånt får den gärna länka :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 352
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp