Att sticka?

Sv: Att sticka?

Hmm, den där tröjan verkar bli bökigare än planerat.. Har inhandlat stickor i bra storlek och hade tänkt sätta igång men körde fast redan på uppläggningen. Det var en ny metod för mig, i-cord.. Men det fixar vi med lite googling och youtube! :D
 
Sv: Att sticka?

Hmm, den där tröjan verkar bli bökigare än planerat.. Har inhandlat stickor i bra storlek och hade tänkt sätta igång men körde fast redan på uppläggningen. Det var en ny metod för mig, i-cord.. Men det fixar vi med lite googling och youtube! :D

Dom är verkligen jättefina!

Fattar inte hur man lägger in bilder, men den här är underbar
http://needled.files.wordpress.com/2010/06/45813144.jpg?w=825

Det där med I-core fattade jag inte alls först, men nu har jag också you-tubat lite :)

Är det meningen att man sen ska plocka upp maskor i det snöre man får?
Hur många maskors bredd är det på ditt "snöre"?
Blir det inte lite tjockt och klumpigt?

Har du köpt mönster från Paperdoll Designs? Och har du köpt det garnet som de rekommenderar?

Lycka till - VI VILL SE BILDER (hoppas att du är bättre än jag på det :angel:)
 
Sv: Att sticka?

Jättefina Fair Isle inspirerade tröjor!

kl.
Jag fick idag med posten en provkarta för den islandsull jag använder och jag skulle vilja sticka en hel tröja i Fair Isle mönster, men jag behöver egentligen inte fler tröjor så jag kan inte riktigt bestämma mig.

Det är liksom det som är problemet - vad ska man göra av allt man producerar? För hur det nu är så har man snabbt fått upp ett förråd av stickade plagg, och utrymmet i garderoben börjar tryta.

Jättefin väst för övrigt!!
Att sticka och sälja kanske vore ett alternativ? Du vet, när stickmanin har gått så långt att vännerna börjar be om nåd varje gång de får ett mjukt paket...
 
Sv: Att sticka?

Ja, jag har köpt mönstret men använder ett annat garn. Får se hur det blir :d

Jag tror jag har fått kläm på i-corden nu. Såg några olika varianter, men valde en där man inte stickade en "snodd" först utan allt hamnar direkt på stickan. Det blir bra, men tar lite tid (än så länge, när jag fått teknik på det gå det nog bra).
Jag lägger upp tre, flyttar över dem till vänster sticka. Sticker 2i1 i första maskan, de andra två som vanligt. Flyttar över tre till vänster sticka, stickar 2i1 osv tills man har rätt antal maskor (i mitt fall 222 stycken, om jag räknat rätt :angel:)
Hittills verkar det bli en ganska stor men mjuk och mysig kant. Ska bli spännande det här!
 
Sv: Att sticka?

Det är liksom det som är problemet - vad ska man göra av allt man producerar? För hur det nu är så har man snabbt fått upp ett förråd av stickade plagg, och utrymmet i garderoben börjar tryta.

Jättefin väst för övrigt!!
Att sticka och sälja kanske vore ett alternativ? Du vet, när stickmanin har gått så långt att vännerna börjar be om nåd varje gång de får ett mjukt paket...

:DDet där problemet känner jag inte igen alls.

Jag stickar och har stickat oavbrutet, varje kväll under många år, men får mycket sällan något färdigt. Blir aldrig nöjd, stickar, repar upp, stickar, repar upp, tröttnar på garnet, byter, stickar, repar upp ..ja ni fattar.

Några alster då och då finner nåd och blir färdiga men kanske bara ett par om året. Har rätt mycket garn som jag tänkte sortera just idag och se om jag inte kan få ny inspiration med.
 
Sv: Att sticka?

Du får gärna visa dem här!

kl.

Mössan är klar förutom tofsen överst och den är inte tvättad så stickningen kommer att bli jämnare.

8087040883_f6fdc70c47_z.jpg


Men jag har redan en fin mössa sen innan. Någon som behöver en mössa med saxisk bård och häst ...
 
Sv: Att sticka?

Snygg! Denna teknik borde gå att använda på tröja och göra töltande islandshästar, klurikluri vad det skulle bli coolt! (Dock svårt med benen kanske, blir ju så murvligt när man blandar rät och avig stickning "hejvilt".... Men mössan blev snygg!
 
Sv: Att sticka?

Den erfarenheten gjorde jag också, mina initialer (ab) i aviga maskor blev inte så tydliga.

+Jonaz

Roligt att ni tyckte den var fin
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 351
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp