Men nu gällde frågan om jag bemödar mig om att bete mig så att min partner känner sig älskad. Svaret på den frågan är nej. Jag tycker att det framstår som outhärdligt jobbigt att leva ett liv där ens känslor för varandra är så svårhanterliga att man måste tänka på att och hur de går fram.
Nu handlar ju inte tråden om varken din eller min syn på relationer, så jag ska släppa det här då det (nog) inte hjälper TS vidare, men jag kan inte låta bli att reagera över hur oerhört osympatiskt jag finner just den här kommentaren. För mig är det själva grundpelaren i att vara i en relation, att jag bemödar mig om att bete mig så att min partner känner sig älskad och vice versa. Det är det som berikar vårt liv tillsammans. Jag ser det inte alls som en uppoffring eller något som är jobbigt, och inte heller är våra känslor för varandra särskilt svårhanterliga. Det är bara så att jag inte kan tillåta mig själv att ha en sån snäv världsbild att jag kan utgå från att alla fungerar som jag och inte heller kan jag vara så oskön att jag rakt upp och ner säger "det här är jag, gilla det eller gå". Ingen är ofelbar och alla har vi brister och jag ser det som en självklarhet att göra vad jag kan för att mina brister ska drabba dom jag älskar så lindrigt som möjligt.