Att leva utan partner (barn osv.)

Precis så blir jag med.
Sur och tvär tranbär. Jag som normalt är världens gladaste och skrattar jämt.
Känner inte igen mig själv alls.

Som en kollega sa till mig förut idag.
Ingen kan väl ens vara arg på dig.
Dessutom märker väl inte du det ändå, du kommer bara skratta och tro att de skämtar.
Precis så! På jobbet tycker ungdomarna att jag har världens längst tålamod och de kan aldrig ens föreställa sig mig arg eller sur. Dom skulle bara veta hur jag beter mig hemma i en samborelation :rage:
Jävligt konstigt det där.

Är det någon här inne som har valt att leva ensam och inte har några planer på att dela livet med en partner i framtiden? Hur upplever ni det?

Jag lever ensam och känner ingen som helst längtan efter partner. Är säkert lite ego, men tycker det är fantastiskt att slippa kompromissa om saker i mitt hem och min vardag.

Jag tror att det är väldigt nyttigt att lära sig hitta en vardag där man trivs med sig själv och sitt eget sällskap. Dessutom är ju "beslutet" att leva ensam helt riskfritt - bara att ändra sig!

Precis så! På jobbet tycker ungdomarna att jag har världens längst tålamod och de kan aldrig ens föreställa sig mig arg eller sur. Dom skulle bara veta hur jag beter mig hemma i en samborelation :rage:
Jävligt konstigt det där.

Ja, då har jag noll tålamod, retar ihjäl mig på småsaker och blir typ rädd för mig själv

Jag har levt ensam i nära tio år. Direkt efter att jag avslutade mitt förhållande (som varade i 15 år) var jag inriktad på att det skulle bli en ny partner. Nu - känns det långt borta. Jag är en social person och så länge jag har nära relationer med mina vänner saknar jag inte partner faktiskt. Det är skönt att i alla situationer helt äga sig själv och min (fri)tid. Och då ska jag tillägga att mitt förhållande var väldigt fritt med stort utrymme. Så jag har inga dåliga erfarenheter där.

Mitt ideala boende vore att ha någon typ av halvkollektiv by/hus med goda vänner. Så att det var enklare att umgås spontant. Men någon partner känner jag inte behov av. Om jag träffar någon som jag dels vill ha i mitt liv som person, dels är på samma ställe som jag beträffande förhållande, sexuella preferenser etc kan det naturligtvis bli en ny partner. Men jag känner inte längre något behov av att leta.

Ja, då har jag noll tålamod, retar ihjäl mig på småsaker och blir typ rädd för mig själv
Jag veeeet!!

Sen mitt ex flyttade har jag haft som plan B (eller kanske snarare plan Ö) att hyra ut ett rum för att underlätta ekonomiskt. Men hela jag skriker liksom nej. Det ska bli väldigt illa ställt för att jag ska överväga det känner jag. Dejten har ju en inneboende och jag får bara vatten på min kvarn när jag är där. Inatt tex, när jag skulle gå på toa så var det upptaget skitlänge, jag blev jätteprovocerad :rage::banghead::D
(ja jag är lite störd, och vill inte utsätta en ev inneboende för mitt humör).

Jag veeeet!!

Sen mitt ex flyttade har jag haft som plan B (eller kanske snarare plan Ö) att hyra ut ett rum för att underlätta ekonomiskt. Men hela jag skriker liksom nej. Det ska bli väldigt illa ställt för att jag ska överväga det känner jag. Dejten har ju en inneboende och jag får bara vatten på min kvarn när jag är där. Inatt tex, när jag skulle gå på toa så var det upptaget skitlänge, jag blev jätteprovocerad :rage::banghead::D
(ja jag är lite störd, och vill inte utsätta en ev inneboende för mitt humör).

Haha!
Det hade jag med blivit. Jag blir verkligen hemsk, usch :rofl:

Då funderar man ju på va du haft för relationer egentligen. Men kan ju vara så att tvåsamhet inte är för alla heller. Du verkar ju dessutom ha många vänner. Så du skulle inte känna dig ensam iaf :). Själv har jag väl insett att jag vill träffa någon då jag gärna villa dela livet och upplevelser tillsammans med någon i en nära relation. Men börjar inse att jag kommer nog få leva singel fast jag inte vill.

Jag har inte haft dom bästa relationerna, och jag tänker också oftast att jag vill dela livet och upplevelser tillsammans med någon. Men jag börjar tro att den relationen som jag vill ha bara finns i min fantasi.

Sedan ska jag tillägga till mitt senaste svar till dig att jag såklart har blivit dumpad också :D När jag väl hittat någon där jag trott att det kan bli något bra. Det är dock svårt att veta hur det skulle se ut längre ner på samma väg, kanske hade jag backat även där. Det vet jag inte. Eller så hade jag inte det.

Jag har inte haft dom bästa relationerna, och jag tänker också oftast att jag vill dela livet och upplevelser tillsammans med någon. Men jag börjar tro att den relationen som jag vill ha bara finns i min fantasi.

Sedan ska jag tillägga till mitt senaste svar till dig att jag såklart har blivit dumpad också :D När jag väl hittat någon där jag trott att det kan bli något bra. Det är dock svårt att veta hur det skulle se ut längre ner på samma väg, kanske hade jag backat även där. Det vet jag inte. Eller så hade jag inte det.

Vad är det för typ av relation du vill ha ? Och varför finns den bara i din fantasi tror du ?

Jag känner igen det där med att när man väl tror att man hittat någon som känns bra så har man blivit dumpad. Sånt, kan ju verkligen göra att man tappar förhoppningen om att träffa någon.

Haha, samma här. Jag lämnade hunden hos mitt ex i morse och såg att han hade stökigt hemma. Gick där ifrån och tänkte att fan vad skönt det är att min lägenhet alltid ser ut som jag lämnat den :D :love:
Så har jag tänkt varje dag sedan mitt ex flyttade! Hos dejten kan det vara stökigt, men det skiter väl jag i för i MITT hem är det som jag vill ha det.

Så har jag tänkt varje dag sedan mitt ex flyttade! Hos dejten kan det vara stökigt, men det skiter väl jag i för i MITT hem är det som jag vill ha det.

Så tänker jag varje gång jag är hos ryssen med bilder på Putin och Sovjetgrejer överallt.
Gud vad skönt att jag inte bor här och aldrig behöver försöka kompromissa om hur många ryska flaggor som får sitta uppe :laugh:

Jag blev ju ensamstående ofrivilligt, men jag kan inte lova att jag inte hade blivit det ändå, om sambon fått leva. Jag älskar och saknar min sambo, men jag saknar inte att leva med honom. Jag mår oerhört mycket bättre när det bara är jag och dottern. Jag behöver inte planera vårt liv runt någon annan. Visst, jag kan sakna sex och närhet, men jag kan också njuta av lugnet och ensamheten ibland. Har inga som helst planer på att skaffa någon ny partner. Kanske en särbo typ så småningom, men jag tror inte att jag vill leva tillsammans med någon annan på heltid igen.

Samma här. Det innebär ju inte heller att man behöver vara singel resten av livet. En bekant skaffade barn på egen hand. Ett par år senare träffade hon någon och gifte sig. Den situationen är nog i genomsnitt mindre komplicerad än att vara gift med någon som inte är barnets biologiska förälder och ha ett jobbigt ex att väga in hela tiden eftersom det finns en till bioförälder.

Jag hade aldrig kunnat göra så. Jag vill veta vem som är pappa till mitt barn, hade hellre blivit gravid med ett tillfälligt ragg än med någon helt okänd mans sperma. Hade bara gjort det via sjukvård om jag var sjuuuuuuukt desperat.

@Singoalla

Du är ju inte så gammal, kan du inte bara chilla lite? Känns som att relation och kärlek är superviktigt och typ tar upp dit liv rätt mycket (OBS, kan ha helt fel). Det blir ändå aldrig som man planerar.

Hur gammal är din dotter? Som jag upplever att min bror har det(visserligen 3 småflickor), så är det allt annat än lugnt med småbarn :rofl:
Hon är 6 år så inte är det lugnt direkt. Men jag behöver inte komma överens med någon annan om hur situationer med henne ska hanteras. Det är bara jag liksom. På gott och ont.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 503
Senast: sardellen
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 565
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros