Det är så skönt att höra att ni är så peppande! Buke överlag har verkligen hjälpt mig att tänka utanför boxen i mångt och mycket och det är verkligen befriande. Det är lite läskigt att folk här ute i verkliga livet kanske inte alltid är lika nytänkande, men det är väl också någonting som man får vara förberedd på.
Jag vågade prata lite om det här med min bästa killkompis idag. Trots att han är den mest normkritiska kompisen som jag har så var jag ändå lite nervös för att han skulle säga saker som "Ska du inte bara vänta lite tills du träffar rätt person?" eller liknande. Men han sa bara att han absolut tyckte att det var en bra idé att kolla på möjligheten, och att han trodde att jag skulle bli en jättebra mamma oavsett hur jag väljer att göra det. Känns fantastiskt hittills att ha både ert och hans stöd.
Samma för mig
Jag är 32 och de flesta runt mig har hus och barn så jag har mått dåligt över att jag inte lever så. Sen började jag ventilera mig här och läsa andra trådar och började tänka på "men vill jag verkligen ha barn?" "vill jag leva i en relation?"
Jag vet inte riktigt än men jag vet att om jag blir utan båda så klarar jag mig bra ändå