Du tror väl inte jag är så dum att jag låter barnen ha vetskap och tillgång till dessa tillgångar innan de visat att de klarar av att förvalta på ett klokt sätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tror väl inte jag är så dum att jag låter barnen ha vetskap och tillgång till dessa tillgångar innan de visat att de klarar av att förvalta på ett klokt sätt.
Enligt min erfarenhet är de lugnaste och mest väluppfostrade ungdomarna de som partar värst när de lyckats ta sig ifrån föräldrarna. Det slog nästan aldrig fel under universitetstiden
![]()
Vad skulle de ha för nytta av det? Livet blir inte bättre för att du lever loppan, det finns det gott om forskning som visar. Däremot är det en säker väg till problem. Var tacksam för att du hade kloka föräldar. Se till att bete dig på liknande sätt själv samt för vidare dina föräldrars tankesätt till nästa generation.
Och då blev det så mycket värre, eftersom det inte fanns bromsar som föräldrar med tider att vara hemma, starkt begränsad ekonomi (veckopeng) etc.
Jag har kört buss med elever från SSHL i.Enligt min erfarenhet är de lugnaste och mest väluppfostrade ungdomarna de som partar värst när de lyckats ta sig ifrån föräldrarna. Det slog nästan aldrig fel under universitetstiden
![]()
"Mina barns" pengar???Jag skulle aldrig gifta om mig och låta en fru ta mina barns pengar.
Har man inte rätt att bilda ny familj efter en skilsmässa??![]()
Enligt min erfarenhet är de lugnaste och mest väluppfostrade ungdomarna de som partar värst när de lyckats ta sig ifrån föräldrarna. Det slog nästan aldrig fel under universitetstiden
![]()
Varför ska man inte kunna både vara lycklig och få spendera pengarna man jobbat ihop?Vad skulle de ha för nytta av det? Livet blir inte bättre för att du lever loppan, det finns det gott om forskning som visar. Däremot är det en säker väg till problem. Var tacksam för att du hade kloka föräldar. Se till att bete dig på liknande sätt själv samt för vidare dina föräldrars tankesätt till nästa generation.
För att detta spenderande inte ger dig något och för att dina barn och barnbarn ska få möjligheten att bli lika lyckliga som du.Varför ska man inte kunna både vara lycklig och få spendera pengarna man jobbat ihop?
![]()
Men du säger ju emot dig själv om du menar att man inte blir lyckligare med mer pengar men att barnen blir "lika lyckliga som du" om de har mer tillgångar.För att detta spenderande inte ger dig något och för att dina barn ska få möjligheten att bli lika lyckliga som du.
För att detta spenderande inte ger dig något ....
Men du säger ju emot dig själv om du menar att man inte blir lyckligare med mer pengar men att barnen blir "lika lyckliga som du" om de har mer tillgångar.
Vissa personer har dyra intressen. Hästar t.ex. vissa intresserar sig för resor och andra kulturer. Många är väldigt nöjda med att sitta hemma. Jag tror inte att spenderandet gör oss lyckliga men däremot intressen som man får möjlighet att leva ut.
Absolut. Det räknar jag in under intressen. Det är väl mer det där att se pengarna försvinna jag tvivlar på att någon blir glad av. Att köpa för köpandets skull. Dock skulle jag aldrig (hoppas jag!) tycka något om min förälder shoppade loss för shoppandets skull för som du säger är det inte mina pengar och föräldern är vuxen och har dragit ihop slantarna själv.Fast det kvittar ju. Är man en person som vill gå wild and crazy på NK ska man göra det utan att behöva be sina vuxna barn om lov eller känna att man tar något ifrån dem. Ens egna pengar - ens egna val.
Men du säger ju emot dig själv om du menar att man inte blir lyckligare med mer pengar men att barnen blir "lika lyckliga som du" om de har mer tillgångar.
Vissa personer har dyra intressen. Hästar t.ex. vissa intresserar sig för resor och andra kulturer. Många är väldigt nöjda med att sitta hemma. Jag tror inte att spenderandet gör oss lyckliga men däremot intressen som man får möjlighet att leva ut.
Den som säger är pengar inte kan göra en lycklig har aldrig varit riktigt fattig.Va? Det kan ju göra mig outsägligt lycklig att äntligen få ägna mig åt att resa och se världen, som jag jobbat för hela mitt liv. Vem är du att bestämma vad jag blir lycklig av?