Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom någon ville veta varför jag är upprörd då det tydligen inte är uppenbart så kommer här några anledningar:
1. Att gifta sig är något av det största man kan göra i livet, att komma med det efteråt är som en kalldusch, givetvis är det något man berättar innan man gör det för de man tycker om och står nära, ytterst omoget beteende speciellt när denna själv fördömde när en annan i släkten gifte sig utan att tala om det innan.
2. För 7 år sedan när de hade träffats så satt hen och sa att hen ALDRIG skulle gifta om sig. Jag är en person som håller mitt ord och jag förväntar mig att andra ska göra detsamma.
3. Kanske har vissa svårt att förstå vad en gård med mycket minnen kan vara värt rent sentimentalt. Jag kan säga att om resten av hens familj hade levt som bror och föräldrar så hade de vänt sig i sin grav om de hade vetat detta.
4. Jag har alltid känt att vad skönt att jag slipper ha med den personen att göra, men nu kommer jag en vacker dag vara tvungen att ha med den personen att göra, och det ser jag inte fram emot.
5. Min förälder VILL att jag och min syster ska ärva gården och hävdar att den nya inte vill det och tycker att jag ska lita på det???? Vilket är helt sinnessjukt, livet funkar inte så. Allt måste finnas på papper.
Att man kan vara såpass gammal och ändå så naiv gör mig mörkrädd.Så alltså är det så mycket dubbelmoral att jag håller på att kräkas.
Är det någon som vet om man rent juridiskt kan skriva papper på att jag och min syster ärver en del av arvet och hens nya ärver en annan del?Alltså specifikt att någon ärver en gård och någon en annan av gårdarna?
Det har ju bara betydelse om du ger barnen olika mycket, då det får jämnas ut den dagen de får resterande arv. Så det är totalt oväsentligt i sammanhanget.
1. Jag kan tänka mig många större saker att göra i livet än att gifta sig. Ser heller inte nån anledning till att behöva förvarna omgivningen ifall man ämnar gifta sig.1. Att gifta sig är något av det största man kan göra i livet, att komma med det efteråt är som en kalldusch, givetvis är det något man berättar innan man gör det för de man tycker om och står nära, ytterst omoget beteende speciellt när denna själv fördömde när en annan i släkten gifte sig utan att tala om det innan.
2. För 7 år sedan när de hade träffats så satt hen och sa att hen ALDRIG skulle gifta om sig. Jag är en person som håller mitt ord och jag förväntar mig att andra ska göra detsamma.
3. Kanske har vissa svårt att förstå vad en gård med mycket minnen kan vara värt rent sentimentalt. Jag kan säga att om resten av hens familj hade levt som bror och föräldrar så hade de vänt sig i sin grav om de hade vetat detta.
4. Jag har alltid känt att vad skönt att jag slipper ha med den personen att göra, men nu kommer jag en vacker dag vara tvungen att ha med den personen att göra, och det ser jag inte fram emot.
5. Min förälder VILL att jag och min syster ska ärva gården och hävdar att den nya inte vill det och tycker att jag ska lita på det???? Vilket är helt sinnessjukt, livet funkar inte så. Allt måste finnas på papper.
Att man kan vara såpass gammal och ändå så naiv gör mig mörkrädd.Så alltså är det så mycket dubbelmoral att jag håller på att kräkas.
Är det någon som vet om man rent juridiskt kan skriva papper på att jag och min syster ärver en del av arvet och hens nya ärver en annan del?Alltså specifikt att någon ärver en gård och någon en annan av gårdarna?
Det har ju bara betydelse om du ger barnen olika mycket, då det får jämnas ut den dagen de får resterande arv. Så det är totalt oväsentligt i sammanhanget.
Herregud. Angående din punkt 1. Jag och sambon kommer troligen gifta oss borgerligt, utan fest eller släkt och sen åka iväg. Så kan vi berätta för andra att vi gift oss när vi kommit hem. Mitt och hans bröllop - vårt val!Eftersom någon ville veta varför jag är upprörd då det tydligen inte är uppenbart så kommer här några anledningar:
1. Att gifta sig är något av det största man kan göra i livet, att komma med det efteråt är som en kalldusch, givetvis är det något man berättar innan man gör det för de man tycker om och står nära, ytterst omoget beteende speciellt när denna själv fördömde när en annan i släkten gifte sig utan att tala om det innan.
Det är rent utav förjävligt, @athena_arabians! Det är som förrådsfyndarna/storage wars, fast familjeversionen . . 'Hehehe, Jag vill inte ha den där gamla klockan men jag kan alltid trissa upp priset för faster Anita . . ' Tragiskt.![]()
Ha ha ha@Monimaker: Min pappa var auktionist och hade därmed hand om många dödsbon. Vansinnet jag sett på nära håll när det gäller arv är absurt. Det "bästa" var när en grupp arvingar inte kunde komma överens om hur lösöret skulle delas så pappa fick hålla en auktion bara för dem. På fullt allvar kunde "Agda" stå och bjuda över "Sven" när hon såg att han bjöd för han skulle minsann inte få den där prylen så lätt!![]()
Sjukt, helt sjukt.
Det finns bara en som betett sig omogen denna tråd o det är du TS, förutom det så har du ägnat dig åt personangrepp mot din far o hans fru.Tack för de som lämnat tips och hållt det på en mogen nivå. Vissa beter sig som att jag gjort personangrepp mot någon.
[...]Och vadå att jag och min syster skulle köpa allt nu?? Det är ju helt absurt så vi ska köpa något nu som någon annan har intäkter på?? Och där någon annan bor och jobbar?? [...].
Ha ha ha
Den gnidna arbetarklassen...
Ha ha ha
Men nu tycker jag väl att det går onödigt långt?Det finns bara en som betett sig omogen denna tråd o det är du TS, förutom det så har du ägnat dig åt personangrepp mot din far o hans fru.
jag fick känslan av att det kanske inte ens var meningen att vi skulle få reda på att de hade gift sig, sedan om alla här tycker det är normalt så visst men om man träffar någon varje vecka så är det väl sånt man säger?
Det är inte jag som har tjatat om något arv utan min förälder har många ggr genom åren alltid pratat om att vi en dag ska ärva och bla bla.
Och vadå att jag och min syster skulle köpa allt nu?? Det är ju helt absurt så vi ska köpa något nu som någon annan har intäkter på?? Och där någon annan bor och jobbar?? men i eran värld är alltså ord bara ord man kan alltså säga en sak och göra precis tvärtom hela tiden och folk ändå litar på en?
Det var alltså häromdagen som min förälder SA att hen vill att vi ska ärva gården SJÄLVA och att den INTE ska säljas.
Men man kan inte säga så när man har gift sig då den personen kommer ha en större del och det finns ingen chans att vi skulle kunna köpa ut så den dagen kommer gården att säljas och det är DETTA jag inte blir klok på.
Man kan inte säga en sak men göra en annan. Jag litar inte alls på att den personen kommer avstå arv den dagen.
Tack för de som lämnat tips och hållt det på en mogen nivå. Vissa beter sig som att jag gjort personangrepp mot någon.