jag fick känslan av att det kanske inte ens var meningen att vi skulle få reda på att de hade gift sig, sedan om alla här tycker det är normalt så visst men om man träffar någon varje vecka så är det väl sånt man säger?
Det är inte jag som har tjatat om något arv utan min förälder har många ggr genom åren alltid pratat om att vi en dag ska ärva och bla bla.
Och vadå att jag och min syster skulle köpa allt nu?? Det är ju helt absurt så vi ska köpa något nu som någon annan har intäkter på?? Och där någon annan bor och jobbar?? men i eran värld är alltså ord bara ord man kan alltså säga en sak och göra precis tvärtom hela tiden och folk ändå litar på en?
Det var alltså häromdagen som min förälder SA att hen vill att vi ska ärva gården SJÄLVA och att den INTE ska säljas.
Men man kan inte säga så när man har gift sig då den personen kommer ha en större del och det finns ingen chans att vi skulle kunna köpa ut så den dagen kommer gården att säljas och det är DETTA jag inte blir klok på.
Man kan inte säga en sak men göra en annan. Jag litar inte alls på att den personen kommer avstå arv den dagen.
Tack för de som lämnat tips och hållt det på en mogen nivå. Vissa beter sig som att jag gjort personangrepp mot någon.
Vad gäller äktenskap: jag hoppas din pappa blir lycklig.
Nej, han behövde inte fråga dig om lov innan.
Det är inte helt ovanligt att man får höra i efterhand att folk gift sig, eller att folk gifter sig lite överraskande i andra sammanhang. Exempelvis folk som gifter sig samtidigt som barnet döps och att gästerna inte vet innan.
Eller mina kompisar som gifte sig - till överraskning för gästerna - på midsommarfesten.
Att du inte "tjatat om" något arv; tja, du döper tråden till "snuvad på arv" och då får man ju onekligen intryck att det är det eventuella arvet, och ekonomin, som är väldigt viktigt för dig.
Vad gäller sista stycket: det är ju möjligt att din pappa inte har så stor insikt i arvsregler samt att han litar på sin nya fru, och därför faktiskt inte förstår att det kan vara nödvändigt att ordna med papper.
Att du tidigare skrivit att han "lovat" att han inte skulle gifta om sig: märkligt att uppfatta något sådant som ett bindande löfte.
Helt ärligt: har du möjligen starka drag av Aspergers syndrom?