Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gäller äktenskap: jag hoppas din pappa blir lycklig.
Nej, han behövde inte fråga dig om lov innan.
Det är inte helt ovanligt att man får höra i efterhand att folk gift sig, eller att folk gifter sig lite överraskande i andra sammanhang. Exempelvis folk som gifter sig samtidigt som barnet döps och att gästerna inte vet innan.
Eller mina kompisar som gifte sig - till överraskning för gästerna - på midsommarfesten.

Att du inte "tjatat om" något arv; tja, du döper tråden till "snuvad på arv" och då får man ju onekligen intryck att det är det eventuella arvet, och ekonomin, som är väldigt viktigt för dig.

Vad gäller sista stycket: det är ju möjligt att din pappa inte har så stor insikt i arvsregler samt att han litar på sin nya fru, och därför faktiskt inte förstår att det kan vara nödvändigt att ordna med papper.

Att du tidigare skrivit att han "lovat" att han inte skulle gifta om sig: märkligt att uppfatta något sådant som ett bindande löfte.

Helt ärligt: har du möjligen starka drag av Aspergers syndrom?

Vad skulle Aspergers syndrom ha med saken att göra? Förutom att folk med det ibland tar saker bokstavligt ser jag verkligen ingen koppling mellan det och TS.

Edit: Såg ditt svar till Vallmo och det verkade mest vara en frågeställning baserad på väldigt lösa antaganden?

Senast ändrad:
Vad skulle Aspergers syndrom ha med saken att göra? Förutom att folk med det ibland tar saker bokstavligt ser jag verkligen ingen koppling mellan det och TS.

Edit: Såg ditt svar till Vallmo och det verkade mest vara en frågeställning baserad på väldigt lösa antaganden?

Det var absolut en frågeställning på "lösa boliner" men en reflektion och försök att förstå varför TS blir så upprörd över det "brutna löftet".

ibland kan personlighetsdrag förklara varför en person reagerar till synes överdrivet på olika situationer.

Och igen: jag har inte föreslagit att TS har Aspergers syndrom. Jag har funderat på om TS har relativt starka personlighetsdrag åt det hållet.
Det är en ganska stor nyansskillnad!

Och jo, jag har själv starka drag åt det hållet utan att för den sakens skull vara så präglad att det ger en dysfunktionalitet, men det kan förklara en del reaktioner jag själv har.

Bara för att ett ord kan ha flera betydelser så finns det inget som säger att det enbart är könsbundet. Trevligt att du tycker jag är rolig, själv tycker jag du är en osedvanligt trist typ men du är kanske rolig om man lär känna dig.

Nu hänvisar inte du till annan betydelse utan ord som kan användas istället. Att du kan ersätta ett könsbundet ord med ett könsneutralt ord gör inte det könsbundna ordet könsneutralt.

Med din logik blir är så gott som alla ord könsneutrala eftersom de går att ersättas med könsneutrala alternativ.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 895
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 685
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V