Vad gäller äktenskap: jag hoppas din pappa blir lycklig.
Nej, han behövde inte fråga dig om lov innan.
Det är inte helt ovanligt att man får höra i efterhand att folk gift sig, eller att folk gifter sig lite överraskande i andra sammanhang. Exempelvis folk som gifter sig samtidigt som barnet döps och att gästerna inte vet innan.
Eller mina kompisar som gifte sig - till överraskning för gästerna - på midsommarfesten.
Att du inte "tjatat om" något arv; tja, du döper tråden till "snuvad på arv" och då får man ju onekligen intryck att det är det eventuella arvet, och ekonomin, som är väldigt viktigt för dig.
Vad gäller sista stycket: det är ju möjligt att din pappa inte har så stor insikt i arvsregler samt att han litar på sin nya fru, och därför faktiskt inte förstår att det kan vara nödvändigt att ordna med papper.
Att du tidigare skrivit att han "lovat" att han inte skulle gifta om sig: märkligt att uppfatta något sådant som ett bindande löfte.
Helt ärligt: har du möjligen starka drag av Aspergers syndrom?
Vad skulle Aspergers syndrom ha med saken att göra? Förutom att folk med det ibland tar saker bokstavligt ser jag verkligen ingen koppling mellan det och TS.
Edit: Såg ditt svar till Vallmo och det verkade mest vara en frågeställning baserad på väldigt lösa antaganden?
Senast ändrad: