Hur menar du när du tror att Ts har starka drag av Aspergers?
Vad baserar du det på? Jag frågar av nyfikenhet och inte för att vara snutig eller otrevlig på något sätt.
Det lustigaste är dock att inlägget gillas av samma personer som brukar opponera sig mot. "Nätdiagnoser".
Edit; Aspergers finns inte längre som diagnos sedan 2015 utan ingår i begreppet autism.
Eftersom TS i trådstarten beskriver en känsla av svek av att giftermål har inträffat trots att pappan "lovat" att aldrig gifta om sig.
TS uttrycker i något senare inlägg att hen "håller ord" och håller sig till det hen lovat.
Utifrån tråden tycker jag det blir lite märkligt och väldigt bokstavligt att tolka faderns tidigare uttalande om att aldrig gifta om sig, och väldigt bokstavlig tolkning av vad som sägs är ganska vanligt med människor med starka drag mot Asperger.
Hakar upp sig på lite konstiga saker, svartvit, verkar ha svårt att hantera förändrade situationer.
Jag vill dock poängtera att jag inte (har jag för mig) uttryckt att TS ska ha Asperger, men funderar på drag.
Själv har jag starka drag mot autismspektrumstörning, kan haka upp mig på uttryckssätt och liknande. Dock inte värst bitter av mig.
Men smutsiga skilsmässor gör konstiga saker med människor, både dem som är direkt inblandade och deras barn, även om barnen är vuxna och "borde" kunna se mer objektivt och distanserat på saker och ting.
Så en fullt normal person kan mycket väl bli enormt bitter också. I det här fallet verkar TS aldrig ha accepterat den nya partnern, och det kan i och för sig baseras på väldigt rimliga egenskaper.