Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är övertygad om att de flesta barn vill att deras föräldrar ska leva lyckliga. Oavsett om det i så fall innebär att föräldern gifter om sig.

Så du menar att barnen gynnas av att man för tillgångar från dem till någon utifrån? Eller att föräldern blir lycklig av ett sådant förfarande?

Ja jisses, skoja inte med mig.

Jag menar att förälderns omgifte inte är något som behöver vara negativt för barnen.

Beror ju på om partnern är rik och du kan få den nyas tillgångar att på sikt tillfalla ens barn.

Barn gynnas av goda relationer och en kärleksfull miljö.
De behöver goda förebilder som visar på hur man gör för att vara lycklig så att även de kan hitta sin egen lycka.

Det kan du ha utan att föra tillgångar från barnen till den nya.

Det kan du ha utan att föra tillgångar från barnen till den nya.
Eller så är det ett utmärkt sätt att förvalta tillgångarna på.
Genom att göra den nya delaktig i den gemensamma ekonomin.
Det finns inte bara ett rätt samtidigt som det finns massor av olika sätt att göra fel på.

Nej det finns vissa tillfällen som gåvor före dödsfall kan återvinnas till dödsboet.
Sök på nätet på "återvinning gåva arv" så kommer det upp massor av information om vid vilka tillfällen det kan vara aktuellt och hur det går till.
Givna gåvor till enstaka barn kan klassas som förskott på arv (tidsramen var förr 10 år), dessa gåvor räknas då bort från summan att fördela mellan delägarna i dödsboet.

Vad är det med dig och det där med familj?
Familjer kan se ut på massor av olika sätt förutom en Fru och en Äkta Man samt deras gemensamma barn.
Din fantasi i det här fallet verkar att saknas eller vara i varje fall enormt bristfällig.

Fantasin finns men ser inte tillräckliga rationella skäl att utvidga begreppet.

Sedan är alla nära släktingar familj, inte bara kärnfamiljen.

Fantasin finns men ser inte tillräckliga rationella skäl att utvidga begreppet.
Det syns inget spår av det i dina inlägg.
Redan här så fastnar det.
Sedan är alla nära släktingar familj, inte bara kärnfamiljen.
Så dina inlägg blir bara ditt personliga tyckande utan att ge någon nyttig eller användbar information till oss andra.

Det enda svar man kan ge på detta är "Jasså tycker du så, jag håller inte med dig."

Det syns inget spår av det i dina inlägg.
Redan här så fastnar det.

Så dina inlägg blir bara ditt personliga tyckande utan att ge någon nyttig eller användbar information till oss andra.

Det enda svar man kan ge på detta är "Jasså tycker du så, jag håller inte med dig."

Nja, finns ju gott om fakta som visar att traditionellt levande människor lever längre och lyckligare.

I fallet med TS blir nu hon och hennes syster olyckliga för att fadern inte har traditionell livsstil. Med det ökar även risken att TS i sin tur agerar egoistiskt. Kultur följer med i flera generationer så vad du gör kan förbättra livet för dina barnbarns barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 676
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 896
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 989
Senast: lizzie
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 685
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2