Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, idag var vi då iväg på unghästutställning. Det var en väldigt trevlig upplevelse :crazy: :p

När vi kom dit så blev Dunder dum i huvudet. Började trippa och studsa, drog ner huvudet och stack. Inte en chans att jag kunde hålla kvar honom så jag flög som en vante efter honom och tappade honom och landade i backen. Men fick tag i honom snabbt. Det var några som hjälpte till.
Där stod jag, vita byxor som blivit svarta...
Men jag satte dom ut och in :p
Sen när vi skulle in i ringen så sa en av dom som hjälpte mig att byxorna blev ju rena, och sen säger hon att dom sitter ju ut och in! Svarade att lite smart får man ju vara :D
Drog ner tröjan så mycket jag kunde så mina ut och in vända fickor inte skulle synas.

Visningen gick bra. Det var han och en hingst i hans klass. Vi kom tvåa och fick silver. Men efter vi lastat och min man gick för att hämta protokollet så sa dom till honom att dom hade räknat ihop poängen fel. Han vann och skulle in till championatet om 10 min!
Det var bara att lasta ur igen.
Dom har ju bara en första och andraplats i championatet och där gick han inte vidare.
Men jag är så himla glad över att han kom före en hingst :banana:
Han behöll sitt silver.

På väg hem nu och jag kommer nog sova gott. Får hoppas det för imorgon ska hunden ställas ut :p

Kändes en aningen skumt att visa häst med byxorna ut och in...
img_20141101_153552_5454f3e59606ee444a5db86e.jpg

img_20141101_153947_5454f3fae087c3386547fc8d.jpg

Ja, idag var vi då iväg på unghästutställning. Det var en väldigt trevlig upplevelse :crazy: :p

När vi kom dit så blev Dunder dum i huvudet. Började trippa och studsa, drog ner huvudet och stack. Inte en chans att jag kunde hålla kvar honom så jag flög som en vante efter honom och tappade honom och landade i backen. Men fick tag i honom snabbt. Det var några som hjälpte till.
Där stod jag, vita byxor som blivit svarta...
Men jag satte dom ut och in :p
Sen när vi skulle in i ringen så sa en av dom som hjälpte mig att byxorna blev ju rena, och sen säger hon att dom sitter ju ut och in! Svarade att lite smart får man ju vara :D
Drog ner tröjan så mycket jag kunde så mina ut och in vända fickor inte skulle synas.

Visningen gick bra. Det var han och en hingst i hans klass. Vi kom tvåa och fick silver. Men efter vi lastat och min man gick för att hämta protokollet så sa dom till honom att dom hade räknat ihop poängen fel. Han vann och skulle in till championatet om 10 min!
Det var bara att lasta ur igen.
Dom har ju bara en första och andraplats i championatet och där gick han inte vidare.
Men jag är så himla glad över att han kom före en hingst :banana:
Han behöll sitt silver.

På väg hem nu och jag kommer nog sova gott. Får hoppas det för imorgon ska hunden ställas ut :p

Kändes en aningen skumt att visa häst med byxorna ut och in...
img_20141101_153552_5454f3e59606ee444a5db86e.jpg

img_20141101_153947_5454f3fae087c3386547fc8d.jpg
Hahaha!! Då gick det ju bra!! MED felvända ridbrallor! Tänk då hur bra det kommer att gå sedan när du kommer att ha ett par extra vita med till tävling ;-)

Stort grattis!!

@Matmissbrukaren Grattis, vad kul!
Smart med brallorna! Hade inte jag kommit på :o...

@Vimsan Åh vad kul med träning! Jag längtar till jag kan träna men det får bli till våren. Den som väntar på nåt gott....

Kl
Igår kväll var jag alldeles själv på gården. Jag tog in alla hästarna och förberedde för att lina i ridhuset när jag blev så vansinnigt mörkrädd :crazy:. Fick ringa upp min man till stallet....
Nåväl pålle skötte sig finfint!

Hahaha!! Då gick det ju bra!! MED felvända ridbrallor! Tänk då hur bra det kommer att gå sedan när du kommer att ha ett par extra vita med till tävling ;-)

Stort grattis!!

Det första jag tänkte på.
För säkerhets skull komma jag skaffa två par vita :p

Och tack :)

@Matmissbrukaren Grattis, vad kul!
Smart med brallorna! Hade inte jag kommit på :o...

@Vimsan Åh vad kul med träning! Jag längtar till jag kan träna men det får bli till våren. Den som väntar på nåt gott....

Kl
Igår kväll var jag alldeles själv på gården. Jag tog in alla hästarna och förberedde för att lina i ridhuset när jag blev så vansinnigt mörkrädd :crazy:. Fick ringa upp min man till stallet....
Nåväl pålle skötte sig finfint!

Tack :)
Jag kände mig smått desperat. Tror ändå ingen tittade på mina byxor. Dom kollade säkerligen mer på Dunder.

Tack :)
Jag kände mig smått desperat. Tror ändå ingen tittade på mina byxor. Dom kollade säkerligen mer på Dunder.

Det tror jag säkert, han är ju så fin :) Kul att det gick så bra för er. Plus att du kom ju på en smart idé att vända på byxorna när du ramlat omkull.

Att man ska ha vita byxor när man visar har jag aldrig förstått. Prydlig, absolut, men vitt?! :crazy: Jag är ju van vid arabhästutställningar och där får man ju ha vad man vill (fast fortfarande prydligt givetvis).

Idag har Calle fått både ris och ros! Ris för att han trilskas med lastningen... Men skam den som ger sig.. Till slut så gick han in som ett rinnande vatten...

Ros får han för att han var en pärla på terränghoppningen.
10570343_10205451132664158_4760487020467914198_n.jpg
10385307_10205451137424277_4549896692309397748_n.jpg
10389084_10205451135784236_5506287791093476140_n.jpg

Nu blir det tömkörningsfokus kommande vecka.
Vad ska ni andra göra? :)

@supercassie Tack så mycket :D

@Vimsan Han verkar så trevlig din kille :) Ser ut att vara pigg på att hoppa?

@Quimero Kul med terränghoppning, ser fint ut :)

Igår hade grannen ställt fram löshoppningshinder i ridhuset så Ami fick skutta lite. Hon har inte löshoppat sen i våras så det blev inte så högt, men guuud vad hon har utvecklats :love: hon är så mycket säkrare på sig själv och starkare nu.
Litet Filmklipp
10473777_905595142784284_515074571355043542_n.jpg

10676355_905596252784173_2211101926680312447_n.jpg

Igår var det ihopsläpp igen, just när Allis kommit till ro och det blev mycket springande, genomsvettig häst och en tappsko :banghead:
Har höjt givan på protein mer nu för att hon ska komma upp i vikt så vi har något att bygga muskler av!

Igår var det ihopsläpp igen, just när Allis kommit till ro och det blev mycket springande, genomsvettig häst och en tappsko :banghead:
Har höjt givan på protein mer nu för att hon ska komma upp i vikt så vi har något att bygga muskler av!
Underbara höst... Tappskornas favvoårstid....

Jag körde handhästpremiär idag. Det gick som förväntat, dvs sådär. Den lilla skitungen är inte riktigt bra att ha vid sidan. Han har alldeles för roligt och bits, mopsar och försöker ömsom gå bakom och bita i rumpan och ömsom springa om (så blir INTE bett nästa gång, led med hans mun mellan varven idag). Hoppas det går får lite pli på honom, vore himla behändigt..

(Ett tips är också att inte ha dubbla tyglar på ridhästen. Dubbla tyglar, halsrem och så tygeln från handhästen blev lite väl mycket att både hålla i och hålla rätt på. Gick väl an i skritt, men i trav blev det bökigare...)

1530369_701568583272451_8728004537076540892_n.jpg

Verkligen! Jag tror det kvittar om hon har boots eller ej för då de har rykt har hon haft boots på :D
Sen har jag tur o har hovslagaren i samma stall
Vilken lyx!

Calle har boots på för jämnan.. Har haft tur och hittat en sort som verkar kunna sitta utan att ge skav. Hoppas på att kunna ta bort dem senare, men det känns som ett bättre alternativ att ha boots i hagen än att ha för små skor/ ge honom chansen att trampa av sig så mycket att hovarna går sönder helt..

Men just nu kör vi alltså på boots. (Idag kom han in med minus en boot. Men skorna satt kvar!)

Kanske ska tillägga att jag har tre set som jag växlar med vad gäller bootsen. För att kunna göra rent dem och låta dem torka och för att de ska sitta olika. (Olika ålder och slitage på bootsen)

Jaha, vad är det för boots du har?
Allis fick skav av de ena och de andra åker av hela tiden
Hööks terrängboots. (Gamla modellen utan förstärkningen som kom nu.) Storlek large. Medium är lagom långa, men sitter åt för mycket runt karleden. Så medium har jag bara vid ridning. Då är de perfekta :)

Hööks terrängboots. (Gamla modellen utan förstärkningen som kom nu.) Storlek large. Medium är lagom långa, men sitter åt för mycket runt karleden. Så medium har jag bara vid ridning. Då är de perfekta :)

Okej, de med en liten "kula" i? Jag har dem med men hon lyckas snurra på dem ändå och då skaver "kulan"
Sen har jag vanliga gummi men deras kardborre är ju kass...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 454
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 964
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka