Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min fröken har lösa benbitar som vi ska operera vid lämpligt tillfälle så snart som möjligt men tänkte köra en lite period nu medan underlaget är ok och det fortfarande är så lerigt (bakterierisken osv) och ta operationen när det börjar frysa på. Tror jag :)

@Nightwish Kan tyvärr inte se filmerna...

@Murray Välkommen! Namn på den vackra damen?

@Nepenthe Nangijala har ju mest vilat sedan i våras så jag kör på november ut om det går. När det kommer en frysperiod (utan snö) får hon vila, fast blir det ingen får hon vila en sväng i början av december :) går på sadeljakt nu så hoppas jag hittar en lämplig snart.

@Nightwish Kan tyvärr inte se filmerna...

@Murray Välkommen! Namn på den vackra damen?

@Nepenthe Nangijala har ju mest vilat sedan i våras så jag kör på november ut om det går. När det kommer en frysperiod (utan snö) får hon vila, fast blir det ingen får hon vila en sväng i början av december :) går på sadeljakt nu så hoppas jag hittar en lämplig snart.

Cathleen heter hon och här finns film för den intresserade från försäljningsstallet
:)
Har inget själv ännu.

Hur planerar ni hösten och vintern?

Allis har ju vilat hela sommaren och hösten nästan tills hon kom till mig. Hon är senast riden i våras...
Jag vill börja jobba henne nu några gånger i veckan och hitta en sadel så jag kan börja rida med.
Kommer hålla igång december ut sen lägga in en vila i januari/februari (beroende på väder) är planen :)
Calle börjar vila i mitten av november, fram till jul. Sedan skrittar vi igång lite lugnt igen.

Planen är att tävla en dressyrkörning i vår, så den måste vi träna inför. :)

Red en "ny" runda med shettisen och dennes ryttare idag. Har promenerat runt rundan ibland men aldrig ridit den då det tar 1,5h runt ungefär. Jag gick de sträckor det är mycket skritt så sammanlagt red jag väl hälften av tiden. Nangijala var PIGG, märktes redan i stallet för hon stod bara och knöt upp grimskaftet hela tiden :devil: och trots en hel del trav var hon pigg när vi kom hem. Gissa vilka duster vi hade det i galoppen. Bockning! sa Nangijala. Nej!! säger jag :arghh:. Annars är jag väldigt stolt över henne idag, hon fick mest gå först (shettisen tramsade) och vi har stött på allt från kalkoner, konstiga trälådor till kossor och hon stannade bara och kikade lite någon gång ibland :love:

20141029_120203_5450e1b99606ee63e10b60b3.jpg

20141029_120315_5450e1e2ddf2b319bc600d47.jpg

Har förövrigt undrat länge vart @Ackio tagit vägen?
Någon som vet?

Jag vet! :D (Eftersom vi har kontakt på FB)

Hon lever,men verkar vara mycket strul i stallet så hon har nog blivit lite less på allt som har med det att göra... :( Hon satte ut fodervärdsannons på honom,men tror hon tog bort den,och än så länge är han då kvar i hennes ägor. Jag hoppas så att det ordnar sig för dom!

Zacke fick gå på bete under sommaren och bara få vila,sen har hon haft nån tjej som ridit han lite då och då efter hemkomsten i höst och hon själv har varit upp på ryggen nån gång. Dom tar det väll ganska lugnt,men han är stooooor och verkar växa mycket och ofta så dom har väll inte allt för bråttom. Han verkar sköta sig iaf och ser väldigt väldigt fin ut! :love:

Senast ändrad:
Va kul att höra @Fibusen ! Förutom stallstrulet
Hon var väldigt aktiv ett tag och Zacke är en favorit :) hoppas hon hittar tillbaka hit sen när det slutat strula!

Hösten och vintern blir mycket vila av naturliga skäl.

Ska försöka komma igång att rida den äldre så jag kan ta med X som handhäst.

På fredag blir det munkoll och på måndag kommer hovslagaren och tar av skorna, sem blir det tömkörning på hemmaplan varvat med någon promenad.

Ska försöka hitta ett bett hon trivs med.

Va kul att höra @Fibusen ! Förutom stallstrulet
Hon var väldigt aktiv ett tag och Zacke är en favorit :) hoppas hon hittar tillbaka hit sen när det slutat strula!

Ja,han är en favorit hos mig med,väldigt snygg häst som verkar vara mycket trevlig. Ska säga att hon är efterlyst så kanske hon dyker upp igen och kan svallra mer. :-)

Hej,
Hoppas jag också får vara med på ett litet hörn med min nya fröken e. Contidor och hon ska förhoppningsvis gå fälttävlan med mig. :)
Har köpt henne i Tyskland och hon kom till oss för några veckor sedan. Har fått landa lite och började rida i helgen. Hittills har hon skött sig helt fantastiskt på alla sätt och vis. Går in i stallet själv och står lugnt och fint. Jätteduktig i ridningen. Åker snällt och känns trygg men ändå kontaktsökande och social.
Väldigt väldigt nöjd hittills alltså men hon kan gärna få krympa lite i tvätten ;)
10703626_860919143938667_679107733026846724_n.jpg
Vilket härligt uttryck på "lilla" damen!
Kul att du hittade hit!

Kl
Ang vinterplanering så tänker jag rida min (3-4 dagar/ vecka) november ut och därefter vila dec och lite in i januari.
Sedan har jag som plan att komma igång och förhoppningsvis börja hoppa honom och skulle gärna visa på kvalitèn i september.
Men det beror ju på hur allt går och hur han funkar.

Vilket härligt uttryck på "lilla" damen!
Kul att du hittade hit!

Kl
Ang vinterplanering så tänker jag rida min (3-4 dagar/ vecka) november ut och därefter vila dec och lite in i januari.
Sedan har jag som plan att komma igång och förhoppningsvis börja hoppa honom och skulle gärna visa på kvalitèn i september.
Men det beror ju på hur allt går och hur han funkar.
Ligger inte kvalitén på våren numera? Jag kanske visar men då blir det i så fall löshoppning. Min ena tränare tycker hon är för liten och tycker jag kan rida någon lc istället. Jag får se hur det känns efter nyår.

Ligger inte kvalitén på våren numera? Jag kanske visar men då blir det i så fall löshoppning. Min ena tränare tycker hon är för liten och tycker jag kan rida någon lc istället. Jag får se hur det känns efter nyår.
Nu är det iof fyra år sen jag visade på kvalitén sist men då var det aug/ sept. Tror det är så fortfarande, däremot är alltid treårs på våren...
Men som sagt, allt beror på hur saker och ting har utvecklat sig.:)

Imorgon är det unghästutställning för Dunders del. Welshutställning.
Det är jag som ska springa med honom och mina ben är ju så korta så kommer nog inte få upp steget ordentligt i traven tyvärr.
Lika nervös som alltid men hoppas det går bra.

Hur planerar ni hösten och vintern?

På sätt och vis har jag en långsiktig planering men samtidigt tar jag lite veckorna som de kommer.
Jag är mammaledig till slutet på januari så om vädret är ok kommer jag hålla igång Walle så länge jag är hemma och låta honom vila ett tag när jag börjar jobba igen.
Målet nästa år är kvalitén och våren/sommaren får bli så förberedande som möjligt

I tisdag var det hoppträning igen och denna gången fick han testa lite studs.

10384361_518543501582207_4020078375889789334_n.jpg

10354993_518543481582209_7890478981512211284_n.jpg

10387470_518543491582208_4134548307443281015_n.jpg

Imorgon är det unghästutställning för Dunders del. Welshutställning.
Det är jag som ska springa med honom och mina ben är ju så korta så kommer nog inte få upp steget ordentligt i traven tyvärr.
Lika nervös som alltid men hoppas det går bra.
Kommer säkert att gå bra! Håller tummarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 454
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 964
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka