Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Exotizc Japp du får börja tävla från det år de fyller 3. Tja bero på hur hästen är tränad hur avancerat det är :p
Vi ska va med i 3 grenar.
Ranch Trail: Där ska vi över en bro, in i en ruta, där stanna hoppa av och gå ett varv runt hästen utan att den rör sig. bära en hink som låter från ett ställe till ett annat (uppsutten). Kasta lasso från hästryggen ock släpa ett däck :)
Trail: Igenom en grind, över bommar, backa igenom bommar samt sidepass och slalom
Western horsemanship: trava halva medellinjen, fatta galopp vid en kon galoppera till nästa och där stanna vända 180 grader trava tillbaka, stanna och rygga 8 steg

Idag tog vi bara och testade på vissa av momenten en snabbis barbacka... och visst satte hon backen mellan bommarna med vilket vi mndre kul med så sent som igår :love:

@Fragile
Lugnt, jag skrattade också just då, såg så jäkla kul ut. En flygande flodhäst som bevisligen hoppar betydligt bättre än det ädla halvblodet i hagen intill. :p Jag har tyvärr bara plaststolpar mellan hagarna... Eftersom hästarna alltid haft sån respekt för tråden har jag aldrig behövt tänka på det tidigare, men nu vette tusan! Har dessutom de låga stolparna eftersom det bara är en tråd mellan hagarna, översta tråden är väl 90 cm tror jag. Men nu blir jag väl tvungen att inhandla nya stolpar och höja och förstärka överallt. :banghead:

Misstänker att han hoppade över för att dels komma in till sin kompis, och dels för att han kanske ville ha käk. Men det funkar ju inte bättre att äta genom munkorgen bara för att man är i en ny hage... :grin:

@Maja_Kandi Haha, den flygande flodhästen :rofl: underbar liknelse!

Jag kunde rida idag! All stelhet försvann på ett par timmar plötsligt så jag har inte ens tänkt på blåmärket :D Red bara 20min, men travade halva tiden så Nangijala tyckte det var lite varmt och jobbigt. Börjar känna av nackdelen med all lång man nu. Har fått fläta två flätor närmast mankammen för att det inte ska slita när sadeln ligger på. Resten trasslar in sig mycket i tyglarna så egentligen borde jag kanske fläta allt... men det tar ju sån tid....

@Exotizc
Haha ja, jag tyckte det var rätt likt! :p

Skönt att du är bättre! Känner igen det där med manen... Har gjort ardennerfläta på Balder några gånger när jag kört och det blir väl det när jag rider också. Men som sagt, det tar ju sån tiiiiid! :p

@Fragile
Han ska ner på prov till en spekulant nästa vecka, därför känns det inte alls kul med hästar i fel hagar nu... :cautious: I vanliga fall hade jag haft dom ihop, men det känns inte riktigt bra just nu...

Åh, det blir ingen utställning med Dunder den 29e i Tingsryd. Dom meddelande innan idag att det var för få anmälda så den är inställd :(

Jag som så gärna ville dit! Nu vet jag inte vad vi ska hitta på istället. Visste inte om jag ska anmäla till den 6e juli men det blir det nu iaf.
Så får det bli den 18e juli med. Tänkte hoppa den men vill så gärna iväg med honom i sommar.

Är det någon som har häst med koskräck?
Inte jag i alla fall :D

10458165_467192126717345_8144531168469498828_n.jpg

Idag avbröts Walles 2 veckors semester.
Han blev helt överlycklig när vi stövlade ut i hagen med grimmorna.
S fick rida först och sen bytte vi.
Galoppade och mötte en bil... SAMTIDIGT! Men vi överlevde och jag kände mig stolt som en tupp :banana:
Däremot trodde han att vi skulle döda honom med flugsprayet... så det får vi öva på.
Fjolliga unghäst!! :p

Ja visst!! Han reagerade som om jag gett honom en elstöt!
Kastade sig uppåt/bakåt och sen dog han nästan av chocken av den omilda behandlingen.... :D

Har tagit en tur till med min lilla tjockis, igår och med sällskap denna gång. Herregud vilken häst det är. Sån förvandling från de första turerna. Nu känner man verkligen vilket krut det är i hästen, han blir helt tossig i början. Vill för mycket, men lugnar ner sig fort. Härligt dock att han har sådan framåt anda. Gick bra både först och sist igår, inga problem med något och galopperna sitter bättre och bättre. Kommer nog ha riktigt roligt med denna häst i framtiden! Så nöjd! :love:

Idag har jag hälsat på min Walleplutt.
Fick se honom bli skrittade uppsutten. Vilken märklig känsla...
Han skötte sig utmärkt och fick beröm för sitt coola men vakna sätt.
Jag är grymt imponerad över vad inridaren åstadkommit på två veckor.

Att lämna bort honom såhär är ett av mina bättre beslut :up:.

KL
Har visst glömt uppdatera. Jag bytte ut stolparna mot högre mellan hagarna och sen har Balder hållt sig på rätt sida. Men när de busar drar han rejäla galopper mot staketet så man hinner nästan skrika till innan han hastigt viker undan och fortsätter. Igår visade han upp hela sitt luftregister, herregud vad han kan bocka... :crazy:

KL
Har visst glömt uppdatera. Jag bytte ut stolparna mot högre mellan hagarna och sen har Balder hållt sig på rätt sida. Men när de busar drar han rejäla galopper mot staketet så man hinner nästan skrika till innan han hastigt viker undan och fortsätter. Igår visade han upp hela sitt luftregister, herregud vad han kan bocka... :crazy:

Jag fick byta allt stängsel till järntråd och höja till 135cm för att connemaran skulle sluta hoppa ut. Hon kan hoppa högre än så men järntråden är svår att taxera eftersom den inte är så lätt att se...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V