Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

det är ju bara att få be att se på reg-beviset och passet!

Just i det här fallet påstod uppfödaren att h*n skickat in allt direkt när fölet föddes och bara väntade på pappren från arabregistraturen. Visade sig vara lögn och som sagts ovan, har uppgifterna fortfarande inte kommit in till arabregistraturen nu nästan två år senare.

Nåja... Hm.. Visst kan det väl förekomma ett och annat där också ;).

Fast det här skulle kunna göras som en jättelång följetong. T ex så var den lilla helt livrädd för människor när vi hämtade henne. Den
grimma hon hade på sig satt åt så hårt att huvudet var lätt format efter den, vilket fortfarande -ett år senare syns en aning. Detta har gjort att hon förknippar alla rörelser vid huvudet med smärta och därigenom inte är speciellt lätt att hantera. (Detta enligt veterinärens teori) han är insatt i det hela och vi får ta ut lugnande på recept för att kunna få på henne grimma.

Jo.. det finns mycket. Men jag skrev inlägget mest för att få höra arabfolkets åsikter om min situation. Alltid bra att bolla runt en fråga lite innan man tar till drastiska åtgärder.

Jag brukar alltid skicka med kopia på reg-bevis, vaccinationer, avmaskningar och hovslagardatum med köpeavtalet, när det ska skrivas under. Plus diverse annat om det finns (typ veterinärjournaler och röntgenutlåtanden). Om inte reg-bevis och pass har hunnit komma innan försäljning (har inte hänt än), så skulle jag istället bifoga kvitto på inbetalning till ARAB.

Carina på Silver Arabians

ett stort namn är ingen garanti....vill bara tala om de!!!men visst det KAN var lite bättre men som sagt ingen garanti

bra då kan vi pusta ut, har inte så stor koll på hur många som visar ynglingarna, men om jag som amatör ser flera saker som är stora minus så är det nog lungt!
skönt, men kumla blir det ju iaf!
ska bli kul!
vilka ska dit mer o med vilka?

jag ska dit med
Syria 2007
e. Karnawal PL
u. Serenada e. Aloes PL

ska bli kul! som sagt...

Skall till Kumla, men då jag dels kommer att ha försäljning dels är feg så har jag lyckats :idea:"lura" en annan person att stå för visningen..
häst som visas är
El shacera född 2003
e. Elcatero eu. Parys
Fullständig stamtavla klicka på länken nedan
http://www.allbreedpedigree.com/el+shacera
mvh El

Just i det här fallet påstod uppfödaren att h*n skickat in allt direkt när fölet föddes och bara väntade på pappren från arabregistraturen. Visade sig vara lögn och som sagts ovan, har uppgifterna fortfarande inte kommit in till arabregistraturen nu nästan två år senare.

Kan bara säga att jag vet PRECIS hur det känns och jag lider med dig!! exakt dessa ord du skriver i denna mening fick jag höra plus lite till....

det är väl bara att ringa dit o fråga om de har fått det liksom?! men men det är lätt att vara efterklok, trösta dig med att du nog inte kommer att göra om det!

STOFÖL!!!!!!!!!!!!:love::love::love:

en Ängel.

e Perignon al Amar
u Alouize ue Nimbusz

Hon är underbar! OCH HON BLIR VIT!!!!!!

madde++++

GRATTIS!

bilder?:D

skulle vilja se fler bilder på lilla svarts bebis när han är några veckor oxå:love:

Grattis Madde!!
Kan tänka mig att ditt lilla stoföl är helt underbar :love::love::love: Perignon al Amar ser ut att lämna helt underbara små föl, är såå sugen på att betäcka vårt ena sto med honom. Lycka till med din lilla "Ängel":love:

bra då kan vi pusta ut, har inte så stor koll på hur många som visar ynglingarna, men om jag som amatör ser flera saker som är stora minus så är det nog lungt!
skönt, men kumla blir det ju iaf!
ska bli kul!
vilka ska dit mer o med vilka?

jag ska dit med
Syria 2007
e. Karnawal PL
u. Serenada e. Aloes PL

ska bli kul! som sagt...

Åh! En släkting till min plutta! Karnawal är Morfar till henne! :D

GRATTIS MADDE:bump::bump:
Ja jag står i väntans tider!!
Men snart så får jag oxå en ängel!! :angel:
Du kan väl skicka bilder på henne på min mail!

Kramar Carro

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 124
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V