Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

*kl*
Hittade oxå denna (stamboken) idag:)
Blev väldigt glad & förvånad när jag hittade ännu en syster till min kära Glamoroza, trodde bara hon hade ett syskon (på sin mammas sida):bump:

*kl*

måste passa på att lägga in en bild på min snart ettåriga arabhingst tagen idag... Det syns ju inte så mycket av honom men själva situationen... ;)

lastning_1206184043.jpg

Senast ändrad:

busigdemon - ha ha jaa det var så härligt att sitta i solen tyckte jag ;) varför inte kombinera lastträning med solande :D

Fenestra - den som är på bilden är två korta bommar fram, men jag har en helbom (naken) också som jag använder när jag tar bort väggen, och så finns det helbommar som man kan ha i när väggen sitter i.

Det är ett Henra Cayenne, supersläp !!!

Jag må vara tråkig, men jag blir inte imponerad av att man sitter på rumpan med ryggen mot en häst.

Fast jag kanske har för stort säkerhetstänkande?

Nej då det är upp till var och en. Du är inte tråkig. Jag gör såna saker när jag är trygg med hästen jag tränar. Inget jag rekommenderar andra att göra men för en gångs skull var det kul att visa en bild ;)

Speciellt för det tillfället bilden togs är faktiskt att hästen har en grimma på sig vilket han normalt inte brukar ha. Jag gillar frihetsdressyr :)

Säkerhetstänkande är sorgligt nog väldigt lite jag hör diskuteras om.
Själv märker jag att jag numera blir mer och mer nonchalant, tyvärr.

När mina barn var små var jag hela tiden enormt medveten
om allt farligt som kunde ske.
Stenhårda regler som aldrig fick överskridas.
Inga barn ensamma i stallet, avstånd till hästarna var milsvida.
Gulliga föl skulle barnen inte lita på osv.
Jag lärde dem att vara oerhört vaksamma och lära sig läsa hästar.
För mig är det en rysare att se barn kravla runt hästar vare sig med eller utan tillsyn.

Nu är det mina barn som vaktar mig och upplyser om allt farligt!

Jag som hanterar mängder med olika hästar, som kommer hit tillfälligt, har lärt mig den hårda vägen, att man måste tänka säkert.

Just därför reagerade jag rätt stark på neywaz bild.
Jag anser dock att hon givetvis får göra som hon anser lämpligt, men det är tråkigt när sådant applåderas som nåt man ska eftersträva.

Själv märker jag att jag numera blir mer och mer nonchalant, tyvärr.
Och jag blir bara nojigare och nojigare (läs; mer säkerhetsmedveten), ju äldre jag blir. Skulle jag någon gång slappna av och slarva, så händer genast något som får mig tillbaka på den nojiga banan igen. :rofl:

Carina på Silver Arabians

Senast ändrad:

Jag må vara tråkig, men jag blir inte imponerad av att man sitter på rumpan med ryggen mot en häst.

Men det är viss skillnad på EN häst, vilken som, och DEN hästen du känner väl. Jag tar mig stora friheter med min egen häst, som jag ägt i många år, men skulle inte drömma om att göra det med någon okänd häst som korsar min väg.

Bra att säkerhetstänkandet tas upp lite..och framförallt
bör det ökas runt showringen och då kommer jag osökt att
tänka på de svenska framgångarna i Duba!

Magora och Rohara Bacara!:bow::bow::bow::bow:

Jag vet inte om det fanns fler deltagare med men det
visar sig senare..

Jag som hanterar mängder med olika hästar, som kommer hit tillfälligt, har lärt mig den hårda vägen, att man måste tänka säkert.

Självklart sitter jag inte heller bakom rumpan på någon av de många hästar som kommer och går här heller, det är stor skillnad mellan dem och en som jag har hanterat varje dag sedan den föddes. Men jag förstår din poäng ;)

Ja, tänk att det ska bli gnäll på en gång bara för att någon lägger ut en rolig bild...
Självklart ska man tänka på säkerheten, men jag tyckte att det hela såg väldigt lugnt ut.
Förr i tiden hade man då varken hjälm eller andra skydd...och de flesta överlevde ju det med!
Nu får väl jag skit för det här också...

Hur lägger man in bilder:o här på buke?

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 124
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka