Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

Det finns en liten gul ruta med landskap på när du svarar på ett inlägg, står "infoga bild" klicka på den, skriv in bildens url adress.

40045_1206284067.jpg

Jag och Etmoria :D

Förr i tiden hade man då varken hjälm eller andra skydd...och de flesta överlevde ju det med!

Vill du vara bland dom som inte ingår i "de flesta" så varsågod.

Själv föredrar jag att försöka leva tills jag är 85 år, utan att bli allvarligt skadad av hästar.

kl

Jag tolkade mer bilden och just att sitta och sola näsan mer som att jag "sätter mig här så tar du bilden" inte som här sitter jag och halvsover i en halvtimma.
Jag brukar rent generellt vara mkt försiktig bla då jag har tre barn och hästarna på gården. (även en av anledningarna till att jag saknar araben som ras då jag upplever den som mkt sensitiv ,uppmärksam och försiktig.)
Jag tycker att det är härligt att han helt avspänt står och mumsar i transporen, så många hästar förknippar transport och lastning med oerhört mkt stress..

busigdemon - ha ha jaa det var så härligt att sitta i solen tyckte jag ;) varför inte kombinera lastträning med solande :D

Fenestra - den som är på bilden är två korta bommar fram, men jag har en helbom (naken) också som jag använder när jag tar bort väggen, och så finns det helbommar som man kan ha i när väggen sitter i.

Det är ett Henra Cayenne, supersläp !!!

Ahaa! Va bra då ska jag lägga det på minnet. Behöver nämligen en med helbom då jag har en bredåkare här hemma.

Maddis:
Kul att hon behöll den stora stjärnan!
ser ju mysigt ut där ju! god lycka i fortsättningen!

Fenestra:
Vist är det en underbar stam, dock är det Helen Sipinen drivare utav Runnbäckens Arabstuteri som ska ha krediten för den kombon, synd bara det inte tog sig när det var dags igen i sommras, men men
stammen och de underbara föräldrarna gjorde mig tvungen att köpa denna lilla unge, annars hade jag väntat ett par år med en fölis, men nu är det ju slut med Karnawal så jag var ju bara tvungen, fölet har ju inget vidare vackert huvud, men kroppen och rörelserna är väldigt tilltalande (tycker jag iaf) sen har hon visat sig ha ett underbart phsyke också så det ska bli kul o få vara med denna dam o sen leta efter lämplig pojke till henne när det blir dags! :bump:

kl

Jag tolkade mer bilden och just att sitta och sola näsan mer som att jag "sätter mig här så tar du bilden" inte som här sitter jag och halvsover i en halvtimma.
Jag brukar rent generellt vara mkt försiktig bla då jag har tre barn och hästarna på gården. (även en av anledningarna till att jag saknar araben som ras då jag upplever den som mkt sensitiv ,uppmärksam och försiktig.)
Jag tycker att det är härligt att han helt avspänt står och mumsar i transporen, så många hästar förknippar transport och lastning med oerhört mkt stress..

Tack ! Någon som förstod poängen ! ;) :bow:

Hej!

Jag har full förståelse för din bild och jag tycker den är super härlig! Jag har nog samma känsla med två av mina hingstar här hemma:love:, den ena 6 år och den andra 1 år. Jag litar på dem av hela mitt hjärta!:love: Den känslan av samhörighet går inte riktigt att beskriva, den bara finns där!

När jag tränar hästar så tränar jag med mycke konstiga saker som presseningar, oljetunnor, paraplyer kinapuffar mm. Men min erfarenhet säger mig att den känslan jag har med mina hingstar går inte att träna fram utan den bara finns där, svårt att beskriva. Jag hade den med min, Audi, oxå. Jag har även ett litet svart sto här hemma som jag tror kan ha den.... Det ska bli spännande att se vad som kommer fram ur henne! Men det jag upplever är väl arabens ursprung med att hästen ska kunna sova i tältet med sin herre....;)

Jag är VÄLDIGT MYCKET FÖR SÄKERHET!, men jag har tror att säkerhetstänkandet ibland kan gå lite över styr. Naturligtvis är det åt båda hållen..... Jag möter många människor som ser faror med sina hästar som dom själva skapar, som kanske inte finns där med en annan i snöret.... Det jag lärt mig är att det går inte att gardera sig när det gäller hästar/djur/människor, en olycka kan hända hur vältränad hästen än må va!

MVH Pernilla

Ny fråga; Vad säger ni om att fullblodsaraben ska ha en "breeders", kvalitetstest?
Vad är fördelarna med att vara med på denna?

:banana:

jag har också ett par hästar som jag litar så mycket på som den på bilden. Det där med att sova i tältet med sin herre påminner mig om att jag brukar sova i boxen med Noora när hon ska föla :D Hon är lika försiktig med mig som med sina föl :love:

Bonapple - breeders för araber låter jättekul! Jag kan inte så jättemycket om vanliga breeders, vad går det ut på?

Ny fråga; Vad säger ni om att fullblodsaraben ska ha en "breeders", kvalitetstest?
Vad är fördelarna med att vara med på denna?

Det skulle ju kunna leda till en avkommebedömning för hingstarna. Kanon tycker jag. Hade absolut varit med i ar om inte min häst varit skadad.

Tycker att det är jättebra, helt i linje med avelsgruppens framtida önskemål. Att kunna följa fölen från början..... Se vad de olika hingstarna och stona ger till sina avkommor. :) Super!!!!

madde++++

Madde !

Vart kan man läsa om/anmäla till turbocupen, jag hittar inte det på varken SAHF hemsida eller silverarabians där det var förra året?

Vi vill ju va meeee ! :banana:

Neywas,om du läser Arabhästmagasinet så fins det en annons om turbocupen där och hur man anmäler sig. Gå in på www.fotografmattsson.com så kan du nog anmäla dig.
förresten,var det inte din häst Noora som fick högst poäng förra året? Hon är sååå fin :love: (jag önskar att min rulltunna Reina kunde vara liite smalare iallafall).Min ponny var med där också,Flash, han fick näst högst poäng. Liten men söt. :D

Är det Noora på bilden?
Jag tycker att det liknar henne men det är en gissning.

Någon som kan hjälpa mig??:confused:
Jag är inte så bra med datorer hemsider och sånt,men vad är en URL?
Jag skulle lägga ut en bild på Reina och så stog det att jag skulle skriva en URL adress och jag vet inte hur jag ska göra för att kunna lägga ut bilder på Reina. Hur ska jag visa bilderna om jag inte vet vad en URL adress är? Snälla,kan någon hjälpa mig med detta så skulle det vara snällt!

Håller med! Jättehärlig bild.Har också reagerat i olika sammanhang där säkerheten har blivit en sorts självändamål på nåt sätt.Tror en viss typ av människor känner sej lite viktiga av det.Det är kanske synd om dom, för dom missar nog en del av det fina med att våga känna tilltro.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 124
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka